Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným
13.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený model ze Sant'Agata Bolognese dostane stejný přední a zadní nárazník jako kupé, k dispozici ovšem bude jen s automatickou převodovkou.
Při obcházení stánku Lamborghini na pařížském autosalonu nás trochu zarazilo, že za avizovaným modelem Nova vidíme pouze faceliftované Gallardo kupé, roadster vedle něj exhiboval v původní podobě. Inovace pro otevřenou verzi LP 560-4 na sebe ovšem nenechaly dlouho čekat a ukázaly se světu hned po skončení pařížské motor show.
Podle očekávání přitom po stránce designové nic nového nepřinesla. Přední nárazník je tentýž, jaký najdete na kupé, stejná je i záď. Přičemž na obou panelech karoserie najdeme trojúhelníky, na jejichž přítomnost již začali mnozí fanoušci značky reptat. Jestli se zrovna vám tyto změny líbí, nebo nikoli, to posuďte sami, Lamborghini ale vždy byla tak nějak hranatá a Gallardo je dnes zkrátka ještě o něco hranatější, to je celé.
Bez ohledu na váš či náš názor proti vůli italské automobilky už nic nezmůžeme, ta si ostatně v poslední době dělá co chce, ať to smysl dává, nebo nikoli. Protestovat tak asi nemá smysl ani proti vlastně jediné podstatné technické změny - Spyder již bude nadále vybaven pouze automatickou převodovkou, i kdybyste se jako zákazník zatímco pro kupé zůstává manuál nadále vyhrazen. Nechceme Lamborghini sahat do svědomí, ale když už nic jiného, mohla by alespoň pro vůz nabídnout trochu lepší automat než vskutku tristní robotizovaný e-gear, který je pomalý i nekomfortní a z pod palbou kritiky by byl i kdy se objevil v nějakém supermini. Natož pak ve vrcholném sporťáku.
Tímto změny oproti loňsku či rozdíly oproti modelu s pevnými střešními panely končí. To znamená, že Gallardo Spyder dostane před zadní nápravu identický 5,2litrový motor V10 o výkonu 560 koní, jaký používal předchůdce. Stejný názor pak mělo Lamborghini i na pohon všech kol, ostatně vůz si nadále říká LP 560-4, což prozrazuje vše. Pokud by vás zajímaly údaje o dynamice, pak pro rekapitulaci dodáme dva údaje - 4,0 s a 324 km/h.
Inovované provedení by se prodeje dostane ještě letos, změnu ceny asi nelze očekávat.





Spyder se dočkal stejné vizuální modernizace jako Lamborghini Gallardo LP560-4 ve verzi kupé. K dispozici však bude otevřený model jen s mizernou automatickou převodovkou e-gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 5 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 7 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 8 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.01. 18:17 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
