Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje
1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciální model slibuje pouze unikátní křídlo, kapotu motoru, válečnou kamufláž a závodní sedadla. Jinak je to staré dobré Gallardo Superleggera.
Začíná to vypadat, že ze slibované nekompromisní verze vybavené manuální převodovkou nic nebude. Lamborghini totiž znovu představilo limitovanou verzi modelu Gallardo, u níž se o přenos výkonu stará automat e-gear. Oproti poslední omezené sérii 50 Anniversario se navíc edice Squadra Corse spoléhá na standardní pohon všech 19palcových kovaných kol, zvláštností oproti standardu tak vlastně příliš není.
Než se ovšem dostaneme k technickým parametrům, vysvětlíme název vozu. Pod pojmem Squadra Corse byla totiž nedávno v automobilce založena divize, která se stará o veškeré závodní aktivity značky v Evropě, Asii i Americe. Na starosti má i jednání s privátní klientelou chtivou okruhového ježdění, pojmenování limitované edice je tak vcelku logické. Podle Lamborghini má totiž nový vůz přinášet emoce z okruhů na silnici.
Tolik tedy povinný marketing a můžeme přejít k samotným změnám, které nejsou nikterak rozsáhlé. V podstatě se totiž jedná jen o mohutné zadní křídlo a kapotu motoru s rychloupínáky, které byly vyrobeny z karbonu. Uhlíkové vlákno pak ještě bylo použito na spodní část předního nárazníku a bočních prahů, tím ale modifikace veskrze končí, neboť nové jsou dále pouze trikolory zdobící boční partie.
Po stránce mechanické pak Squadra Corse rovněž nepřiváží nic, co bychom již neviděli (konkrétně třeba na loňském modelu Superleggera Edizione Technica). Desetiválcový motor tak produkuje 570 koní, které vozu v kombinaci s hmotností 1 340 kg stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,4 s, na dvoustovku za 10,4 sekundy a nejvyšší rychlost 320 km/h. O bezpečné zastavení se pak starají karbon-keramické brzdy.
Uvnitř se limitovaný model chlubí závodními sedadly, jež jsou stejně jako dveřní panely, středový tunel nebo palubní deska čalouněny Alcantarou. Prakticky veškeré obklady, včetně spodní části volantu, klik dveří nebo přístrojového štítu pak byly kvůli nejnižší možné hmotnosti vyrobeny z karbonu, zatímco sada pedálů je vyfrézována z jediného kusu hliníku.
O ceně se Lamborghini prozatím nezmiňuje, počítat bychom s ní ale mohli na autosalonu ve Frankfurtu, kde si speciální Gallardo odbude výstavní premiéru. Zájemci přitom již mohou začít rozmýšlet, zda zvolí zobrazený šedivý lak Grigio Thalasso, nebo zda sáhnou po žluté Giallo Midas, bílé Bianco Monocerus či červené Rosso Mars. Měli by ale tak činit rychle, neboť nástupce Gallarada se kvapem blíží a tuto edici lze považovat už ze jednu z rozlučkových.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


 Lamborghini Gallardo Squadra Corse zas až tak speciální není, stejně jako třeba loňské edice Superleggera Edizione Technica přináší 570 koní a mohutné zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 10 hodinami
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    