Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje
1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciální model slibuje pouze unikátní křídlo, kapotu motoru, válečnou kamufláž a závodní sedadla. Jinak je to staré dobré Gallardo Superleggera.
Začíná to vypadat, že ze slibované nekompromisní verze vybavené manuální převodovkou nic nebude. Lamborghini totiž znovu představilo limitovanou verzi modelu Gallardo, u níž se o přenos výkonu stará automat e-gear. Oproti poslední omezené sérii 50 Anniversario se navíc edice Squadra Corse spoléhá na standardní pohon všech 19palcových kovaných kol, zvláštností oproti standardu tak vlastně příliš není.
Než se ovšem dostaneme k technickým parametrům, vysvětlíme název vozu. Pod pojmem Squadra Corse byla totiž nedávno v automobilce založena divize, která se stará o veškeré závodní aktivity značky v Evropě, Asii i Americe. Na starosti má i jednání s privátní klientelou chtivou okruhového ježdění, pojmenování limitované edice je tak vcelku logické. Podle Lamborghini má totiž nový vůz přinášet emoce z okruhů na silnici.
Tolik tedy povinný marketing a můžeme přejít k samotným změnám, které nejsou nikterak rozsáhlé. V podstatě se totiž jedná jen o mohutné zadní křídlo a kapotu motoru s rychloupínáky, které byly vyrobeny z karbonu. Uhlíkové vlákno pak ještě bylo použito na spodní část předního nárazníku a bočních prahů, tím ale modifikace veskrze končí, neboť nové jsou dále pouze trikolory zdobící boční partie.
Po stránce mechanické pak Squadra Corse rovněž nepřiváží nic, co bychom již neviděli (konkrétně třeba na loňském modelu Superleggera Edizione Technica). Desetiválcový motor tak produkuje 570 koní, které vozu v kombinaci s hmotností 1 340 kg stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,4 s, na dvoustovku za 10,4 sekundy a nejvyšší rychlost 320 km/h. O bezpečné zastavení se pak starají karbon-keramické brzdy.
Uvnitř se limitovaný model chlubí závodními sedadly, jež jsou stejně jako dveřní panely, středový tunel nebo palubní deska čalouněny Alcantarou. Prakticky veškeré obklady, včetně spodní části volantu, klik dveří nebo přístrojového štítu pak byly kvůli nejnižší možné hmotnosti vyrobeny z karbonu, zatímco sada pedálů je vyfrézována z jediného kusu hliníku.
O ceně se Lamborghini prozatím nezmiňuje, počítat bychom s ní ale mohli na autosalonu ve Frankfurtu, kde si speciální Gallardo odbude výstavní premiéru. Zájemci přitom již mohou začít rozmýšlet, zda zvolí zobrazený šedivý lak Grigio Thalasso, nebo zda sáhnou po žluté Giallo Midas, bílé Bianco Monocerus či červené Rosso Mars. Měli by ale tak činit rychle, neboť nástupce Gallarada se kvapem blíží a tuto edici lze považovat už ze jednu z rozlučkových.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.



Lamborghini Gallardo Squadra Corse zas až tak speciální není, stejně jako třeba loňské edice Superleggera Edizione Technica přináší 570 koní a mohutné zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva