Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné čínské BMW X4 dorazilo do Evropy. Konkurovat chce drahým značkám, stojí ale míň než Škody
11.2.2023 | Petr Prokopec
Zavedeným značkám přibývá čínské konkurence a její auta se obvykle snaží soupeřit hlavně cenou. Tento vůz míří výš, tváří se jako sok BMW X4 nebo Mercedesu GLC, cenou ale zůstává o mnoho níž.
Není to zase tak dávno, co jsme se zmiňovali o novém Geely Tugella. Čínské SUV-kupé dostalo techniku vyvinutou ve spolupráci s Volvem, což mu umožňuje bez jakýchkoli velkých zásahů vyrazit za zákazníky na starý kontinent. Vše navíc halí karoserie připomínající BMW X4, jako celek ale auto působí svébytně a při svých cenách má slušnou šanci zabodovat.
Dnes vám můžeme ukázat charakterově podobnou novinku, která se též dostala do Evropy, nepřekvapivě primárně znovu do Ruska. Místo Geely za ní stojí konkurenční značka Changan Auto, také jejím tvůrcům ale bylo inspirací mnichovské SUV. Bavorák ovšem auto nepřipomíná jinak než základními tvary, které se v mezičase staly vlastními kdejakému SUV-kupé. Nejméně originální je tak nejspíše znak Changanu, který více než co jiného evokuje logo „americké” Acury, jen obrácené vzhůru nohama. Posuďte ale sami, jak na vás toto auto působí.
My bychom řekli, že Changan CS85 Coupe zvenčí neurazí, jiná slova je ale třeba volit v případě interiéru. V jeho případě si automobilka zaslouží potlesk, neboť kabina působí velmi čistým, hodnotným dojmem až noblesním dojmem. Jakkoli byla zachována řada tlačítek, aby ovládání nebylo realizováno jen skrze dotykové displeje, ty jsou do hladkých ploch velmi vkusně zakomponovány. Značka se navíc chlubí vysokým rozlišením u obou obrazovek, kdy před řidičem trůní digitální přístrojový štít. Multimediální systém je pak spojen s ještě podstatně větším displejem, obojí navíc dostáváte ve standardu.
Vůz bude v Rusku nabízen ve jen s nejsilnějším z dostupných motorů, tedy dvoulitrovým turbem produkujícím 224 koní. Toto stádo dostala na povel osmistupňová automatická převodovka Aisin spojená s pohonem 4x4. Zrychlení z klidu na stovku tak vrcholný Changan CS85 Coupe zvládne již za 7,5 sekundy, což na poměrně velký vůz s dvoulitrovým motorem nezní špatně.
Čínské SUV měří 4 720 milimetrů na délku, 1 845 mm na šířku, 1 665 mm na výšku a 2 705 mm v případě rozvoru. Je to tedy na poměry SUV-kupé relativně praktické auto, které zmíněné Geely snadno překonává - ať už jde o prostor mezi nápravami nebo v zavazadelníku, jenž je dán větší délkou i výškou. V tomto ohledu pak ostatně novinka trumfuje i BMW X4, ačkoli i vizuálně působí spíše jako nižší a delší auto.
Tím nám dostupné informace končí, zmínit již můžeme jen cenu startující i s hromadou výbavy na částce 3 299 900 rublů, což na koruny nezní moc krásně (je to asi 1 milion Kč). Ale znovu je třeba říci, že o poměrech na ruském trhu aktuální kurs tamní měny mnoho neřekne. Co naznačí více, je srovnání se Škodou Kodiaq, která začíná na 3 364 000 RUB. Changan tak míří přesně pod její základ, ale s docela jinou technikou a výbavou, je to dokonce i o něco větší auto. Vyhlídky na značky na působení v západnějších částech Evropy jsou podle Changanu nenulové, nic konkrétního ale zatím od automobilky nezaznělo.









Changan CS85 Coupe se dostal do prodeje v Rusku. Je to takové čínské BMW X4, bodovat chce ale cenami nižším než u Škody i v dosti vysoké specifikaci. Foto: Changan Auto
Zdroj: Changan Auto
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 11 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
Nejčtenější články
VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva