Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi

V České republice se úspěchu podle všeho nedočkal a nemáme pocit, že by tomu kdekoli jinde bylo jinak. Firma MPM, která stojí za jeho výrobou, ale tvrdí, že zákazníci chtějí i kabriolet.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi

5.7.2019 | Petr Prokopec

Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi

/

Foto: Walter Kraft, Autoforum.cz

V České republice se úspěchu podle všeho nedočkal a nemáme pocit, že by tomu kdekoli jinde bylo jinak. Firma MPM, která stojí za jeho výrobou, ale tvrdí, že zákazníci chtějí i kabriolet.

Skoro neuvěřitelný příběh ruského sporťáku původně pojmenovaného TagAZ AQUiLA jsme si mohli připomenout před pár týdny. Zmínili jsme, že vůz již není vyráběn a prodáván ve své někdejší domovině, neboť zakladatel automobilky Michail Paramonov musel uprchnout kvůli podezření ze zpronevěry. Ruský oligarcha se přitom usadil ve Francii, kam s ním zamířilo i levné sportovní čtyřdvířko. To následně začalo být nabízeno pod názvem MPM PS160, s nímž dorazilo i do České republiky, než opětovně změnilo název na MPM Erelis.

Nové ovšem není jen označení, ale také technika. Namísto původní jedna-šestky od Mitsubishi se totiž pod přední kapotu nastěhovala přeplňovaná jedna-dvojka od Peugeotu. Jakkoliv tak sice došlo k nahrazení čtyřválce tříválcem, zájemci si asi jen stěží budou stěžovat - nyní totiž mají k dispozici 131 koní namísto původních 102. Počítat tedy mohou s lepší jízdní dynamikou, jakkoliv na tu se Erelis nikdy výrazně nezaměřoval. Jeho primárním posláním bylo nabídnout vcelku levně sportovně vypadající vůz, tady maximum stylu za minimum peněz.

MPM se podařilo prodat již několik stovek kusů, zájem prý navíc díky testu Stiga narůstá. A to přesto, že Erelis se neobjevil v britském Top Gearu, nýbrž v jeho francouzské mutaci. Docela by nás přitom zajímalo, kterak byl maskovaný závodník se sedanem spokojen. Ruské recenze původního slabšího provedení totiž příliš pochvalné nebyly. Novináři si stěžovali hlavně na to, že do vozu zatéká a že kvalita materiálů je často horší než tragická. Omezený pak byl i prostor na zadních sedadlech.

Nicméně i přesto má MPM zjevně své fanoušky, kteří před pár dny na Facebooku rozhodli o dalším počínání společnosti. Ta se jich totiž dotázala, zda má vyrobit Roadster, který by stál do 25 tisíc Eur (cca 637 tisíc Kč). 86 procent lidí přitom uvedlo kladnou odpověď, trh dle nich takový vůz potřebuje. MPM pak s další reakcí dlouho neváhalo a slíbilo, že ještě stylovější verzi za pořád přijatelné peníze do výroby dostane.

Vzhledem ke konstrukci vozu se tedy dá předpokládat, že během pár měsíců by rusko-francouzská značka, do jejíhož čela se postavil Michailův syn Igor, mohla vyrukovat se svým druhým modelem. Ten přitom oproti čtyřdvířku značně podraží, jakkoliv techniku nejspíše dostane do puntíku identickou. Nicméně Erelis ve Francii startuje na 16 490 Eurech (420 300 Kč), u nás se pak nabízel ještě levněji - a to od 250 tisíc korun. Ani taková láce ale nevedla k prodejnímu úspěchu a auta MPM dnes podle všeho už v České republice koupíte jen jako ojetá. Že by kabriolet za více jak 600 tisíc Kč mohl zabodovat více, si nemyslíme, ale kdo ví, třeba nás MPM překvapí.


Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 1 - MTM Erelis 2019 Top Gear France prvni foto 01Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 2 - MTM Erelis 2019 Top Gear France prvni foto 02Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 3 - MTM Erelis 2019 Top Gear France prvni foto 03
Francouzský Stig před pár týdny otestoval někdejší TagAZ AGUiLA, který je nově nabízen pod názvem MPM Erelis

Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 4 - MPM PS 160 CR prvni 01Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 5 - MPM PS 160 CR prvni 02Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 6 - MPM PS 160 CR prvni 03Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 7 - MPM PS 160 CR prvni 04Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 8 - MPM PS 160 CR prvni 05Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 9 - MPM PS 160 CR prvni 06Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 10 - MPM PS 160 CR prvni 07Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 11 - MPM PS 160 CR prvni 09Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 12 - MPM PS 160 CR prvni 10Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 13 - MPM PS 160 CR prvni 11Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 14 - MPM PS 160 CR prvni 12Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 15 - MPM PS 160 CR prvni 13Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 16 - MPM PS 160 CR prvni 14Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 17 - MPM PS 160 CR prvni 15Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 18 - MPM PS 160 CR prvni 16Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 19 - MPM PS 160 CR prvni 17Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 20 - MPM PS 160 CR prvni 18Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 21 - MPM PS 160 CR prvni 19Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 22 - MPM PS 160 CR prvni 20Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 23 - MPM PS 160 CR prvni 21Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 24 - MPM PS 160 CR prvni 22Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 25 - MPM PS 160 CR prvni 23Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 26 - MPM PS 160 CR prvni 24Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 27 - MPM PS 160 CR prvni 25Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 28 - MPM PS 160 CR prvni 26Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 29 - MPM PS 160 CR prvni 27Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 30 - MPM PS 160 CR prvni 28Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 31 - MPM PS 160 CR prvni 29Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 32 - MPM PS 160 CR prvni 30Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 33 - MPM PS 160 CR prvni 31Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi - 34 - MPM PS 160 CR prvni 32
V Česku se tento vůz před časem objevil ještě pod svým předchozím označením PS 160

Zdroj: MPM

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.