Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS F 2016 bude. Dostane 500 koní, obejde se bez turba i elektřiny
5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný sedan bude mít pod kapotou 500 koní a pokoří stovku za 4,5 s. Počítat máme s agresivním designem, bohatou výbavou a neskromnou cenou.
Již několikrát na našich stránkách zaznělo, že stávající šéf japonské automobilky Toyota Akio Toyoda je příznivě nakloněn sportovním automobilům. Přestože tento názor beze zbytku platí také pro Lexus, mnoho „důkazů“ v nabídce obou značek nenajdeme. Prozatím si totiž můžete koupit pouze kupé GT 86, k němuž se snad již velmi brzy přidá RC F. Tím japonské sportování hasne.
Do budoucna se ovšem chystá značné rozšíření portfolia, a to nejen o Toyotu Supra nebo Lexus SC, ale také o vrcholnou verzi řady GS. Ta by se měla představit již někdy v závěru příštího roku, přičemž do prodeje zamíří na počátku toho následujícího. Postavena přitom bude nejen dle stejného receptu jako zmiňované kupé RC F, ale rovněž prý použije jeho modifikované šasí s pohonem zadních kol.
Mimo to bychom se měli již ve standardu dočkat diferenciálu Torsen, osmistupňové automatické převodovky ZF a pětilitrového osmiválce. Ten by přitom mohl produkovat okolo 500 koní a 540 Nm točivého momentu, což má postačit na akceleraci z klidu na stovku za nějakých 4,5 sekundy. V případě nejvyšší rychlosti by pak omezovač měl zasáhnout při minimálně 275 km/h.
Působivé přitom je, že daných hodnot hodlá Lexus dosáhnout staromódním způsobem. Dočkáme se tedy atmosféricky plněné pohonné jednotky, která se obejde bez přeplňování či hybridizace. V rámci exteriéru pak máme očekávat ještě agresivnější styl než u Lexusu RC F, přičemž tak jako u tohoto malého kupé dorazí také střecha, kapota motoru a víko zavazadelníku z karbonu.
Souběžně s tím dorazí také rozsáhlá standardní výbava, která by měla pomoci ospravedlnit cenu, jež se bude pohybovat okolo 2,64 milionu korun. Zda ale vše klapne přesně podle tohoto scénáře, to bychom si mohli ověřit v průběhu příštího roku. O dvanáct měsíců déle bychom pak měli zjistit, zda jsou pravdivé řeči o příchodu čtyřdveřové varianty Lexusu RC F.
Ta by měla stanout na stejných základech jako kupé, nabídne ovšem větší praktičnost za nižší cenu. Je však otázkou, zda v takovém případě nebude přejmenována na IS F. Kromě toho má dorazit ještě kabrio, to ale zřejmě bude vyhrazeno až roku 2017. Japonská automobilka však nechce zahálet ani letos, proto bychom se měli zcela nového modelu dočkat již na autosalonu v Los Angeles.
Ani v tomto případě ovšem nemáme k dispozici jakkoliv ověřené informace, pročež můžeme spekulovat, o jakou tajuplnou novinku půjde. Možnosti jsou přitom dvě, kdy ta první se váže k produkční verzi konceptu LF-LC. Ta druhá by pak byla méně výkonnou hybridní verzí vlajkové lodi LS. Jsme přitom zvědavi, zda se jedna z variant potvrdí či zda pravda bude někde úplně jinde.




Vrcholný Lexus GS F byl nafocen již loni během testů, k odhalení se však značka chystá teprve příští rok
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva