Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-LC se skutečně dočká výroby, značka touží po emotivních vozech
17.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci touží po vyšších prodejích, hlavně v Evropě. Plánu, jež počítá se 100 000 registracemi ročně, chtějí dosáhnout sporťáky a působivým designem.
V minulém týdnu jsme mohli poinformovat o nové generaci Lexusu LS. Ta sice zůstane i nadále ryze japonská, zároveň má ovšem nabídnout více emocí než stávající provedení. Řeč přitom není pouze o designu, ale také o zážitcích za volantem. V podobném směru se mají nést také další modely značky, což souvisí s přáním šéfa mateřské Toyoty. Akio Toyoda totiž požaduje, aby budoucí produkty byly hlavně zábavné, což o stávající nabídce vytesáno do kamene nemůže být ani náhodou.
Toto přání je přitom jedním z hlavních důvodů, proč nakonec do sériové výroby zamíří koncept LF-LC, který byl poprvé představen před již takřka třemi roky v Detroitu. Chystané kupé se ovšem nevydá stejnou cestou jako předchozí Lexus LFA, spíše než supersportovní ligu má totiž na souboj vyzvat Mercedes-Benz S Coupe nebo Maserati GranTurismo. Ač s ním tedy budete moci vyrazit i na okruh, spíše půjde o GéTéčko schopné přejet půlku Evropy na jeden zátah.
Po stránce konstrukční by přitom podle Alaina Uyttenhovena, viceprezidenta evropské divize, mělo jít spíše o běžný než exotický model. „Nebude to plně karbonový vůz s cenou okolo 15 milionů korun, nýbrž auto, které se bude vyrábět ve větším množství než v omezené sérii pěti set exemplářů.“ Očividně tak půjde o novinku, jež půjde ve stopách aktuálně odhaleného Lexusu RC F. Ten totiž za šestinu ceny nabídne na 80 procent zábavnosti LFA.
Pod kapotou bychom přitom u takového modelu měli na sto procent počítat s hybridním ústrojím, už jen z toho důvodu, že 98 procent všech modelů značky prodaných na evropském kontinentu pohání právě alternativa vůči dieselu. Mimo to hybridní jednotkou disponoval také koncept, v jehož případě agregát produkoval 500 koní. Možná se ale dočkáme i konvenčního osmiválce, kde výkon namísto elektromotoru navýší dvojité přeplňování.
Produkční verze konceptu LF-LC ovšem nebude jediným sporťákem, jaký můžeme od Lexusu v příštích letech očekávat. Dorazit má rovněž více modelů divize F Sport, za což vděčíme hlavně britskému trhu. Každý čtvrtý vůz prodaný na ostrovním království je totiž ověnčen daným písmenem a reakce zákazníků na tuto nabídku jsou nadmíru pozitivní.
Od daného kroku si Lexus slibuje hlavně změnu vnímání, což má pro změnu přispět k navýšení prodejů. V loňském roce totiž značka na evropském kontinentu prodala zhruba 40 000 nových aut, což je zoufale málo v porovnání s německou prémiovou ligou. Proto již existuje plán, dle kterého se registrace na konci dekády navýší na 100 000 kusů ročně.
Jsme přitom zvědavi, zda se značky podaří její ambice naplnit. Jelikož ovšem jde o výhled, který se vcelku drží při zemi, mohl by veškeré snahy japonské značky nakonec korunovat úspěch. Zvláště když kromě sportovních modelů se Lexus chce opřít o kurážný design, ve kterém je vyveden nový crossover NX a který by měl zdobit i zmiňovaný chystaný sedan LS.

















Lexus LF-LC zamíří skutečně do výroby, značce má pomoci změnit vnímání zákazníků
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před hodinou
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
