Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lexus LS prý bude emotivnější, přesto stále ryze japonský
11.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný vrcholný model bude nadále sedanem, který zejména v Číně hostí majitele na zadních sedadlech. Dorazit má již v roce 2016.
Bývaly doby, kdy Lexus byl považován za nejnudnější automobilku, na jakou jste mohli narazit. To samo o sobě neznamenalo, že by jednotlivé modely strádaly špatnou kvalitou, tep vám ovšem zvýšily pouze ve chvíli, kdy se o ně opíraly polonahé modelky. Poté ovšem přišel supersport LFA a rázem bylo vše jinak. K Lexusu začali upírat své zraky i lidé, kteří by dříve o showroom se zlatým „L“ ve znaku ani nezavadili. Automobilka sice v duchu své vlajkové lodi ostatní modely stylizovat ani v nejmenším nezačala, vzpruha pro image ale byla na světě.
I když fakticky Lexusy nadále nemohou být řidičům vzdálenější, v případě designu je tomu jinak. To jsme nedávno okusili na vlastní kůži, když jsme mohli usednout za volant nového crossoveru NX. Ten se tváří opravdu kurážně, pod kapotou však na evropském kontinentu nabízí jen vcelku nezáživné hybridní ústrojí, které spíše než za nitky časomíry zatahá za vaše ušní boltce. A příjemné to zrovna nebude. Nezájem některých novinářů o prezentaci sportovního kupé RC také o něčem svědčí, však ve verzi F s pětilitrovým osmiválcem má jít o konkurenci pro BMW M4 Coupe.
Lexus přesto zůstává ve výhledu do budoucna optimistický. A co víc, slibuje více „pozitiv a sociálních jistot“, zvláště u vrcholné limuzíny LS, která doposud hrála na těžce konzervativní notu. Podle evropského šéfa Alaina Uyttenhovena by totiž nová generace měla být „mnohem emotivnější“. Aktuálně však není jisté, zda tím není míněno jen vyhrocení designu.
Uyttenhoven ovšem popřel spekulace o tom, že by vůz měl přesedlat na stylizaci ve stylu Porsche Panamera. Důvodem je prý fakt, že „pokud naši zákazníci chtějí něco převážet, pak mají ve svém vozovém parku pick-up. Na čínském trhu pak většina z nich sedí na zadních sedadlech a nechává se vozit.“ Proto vlastně nic jiného než klasický sedan nepřipadá v úvahu.
Souběžně s tím ale nemáme čekat vizáž, která by vypadla z oka menším modelům. Lexus spíše touží po odlišných dávkách charakteru, jež by jednotlivé vozy nabízely. Důležité je, aby si jich lidé všimli, pročež můžeme předpokládat, že jedni budou daný design milovat a druzí nenávidět. Jisté ale je, že každý model bude ryze japonský, a to jak vzhledem, tak i smyslem pro detail.
Více se dozvíme blíže k roku 2016, kdy by novinka měla dorazit do prodeje. O dvanáct měsíců dříve se pak objeví nová generace Lexusu RX, mimo to je ale zvažováno i malé SUV, které by si vyšláplo na BMW X1 a Mercedes-Benz GLA. Tento krok dává smysl, jistý není. Uyttenhoven totiž dodává, že ač značka touží po větších prodejích, nehodlá je honit za každou cenu.
Modernizovaný Lexus LS sice dostal odvážnější čelní masku, stále však cílí hlavně na konzervativní zákazníky. Nová generace by ale měla být „emotivnější“
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva