Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Coupe je oficiálně tu, jen s V8 a 47 krystaly Swarovski
11.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Nové kupé se chce postavit i Bentley, proto bude k mání jen s vrcholnými motory. Dostane i podvozek schopný „proti-náklonů“.
Po víkendovém, dalo by se říci polooficiálním odhalení nového Mercedesu S Coupé tu máme nejnovějšího zástupce třícípé hvězdy v plné parádě. Tedy alespoň virtuálně. Naživo se totiž kupé představí za čtyři týdny v Ženevě, samotný prodej by pak měl být odstartován někdy v druhé půli letošního roku. Nástupce modelu CL si přitom neklade žádné malé cíle, neboť postavit se hodlá také Bentley Continental GT.
Toto sebevědomí má svůj základ hlavně v nabídce pohonných jednotek. Kupé s interním kódovým označením C117 totiž bude zpočátku k dispozici jen jako verze S 500 Coupé s 4,6litrovým osmiválcem twin-turbo. Jeho výkon 455 koní a točivý moment 700 Nm by totiž měl stačit na akceleraci z klidu na stovku za méně než pět sekund, zatímco nejvyšší rychlost naroste na 250 km/h.
Mercedes přitom dává zákazníkům na výběr, zda sáhnou po standardním pohonu zadních kol nebo si připlatí za systém 4Matic. Ten je již součástí výbavy modelu S 63 AMG Coupé, který by s 5,5litrovým přeplňovaným osmiválcem měl dorazit v závěru března na newyorskou motor show. Toto kupé by přitom mělo produkovat stejných 585 koní jako sedan z Affalterbachu.
Vyjma této verze by následně měl dorazit také model S 600 Coupé, který pro změnu převezme nedávno představený šestilitrový dvanáctiválec. Momentálně je ovšem sporné, zda jej automobilka nabídne pouze s pohonem zadní nápravy či rovněž se systémem 4Matic. U dalšího plánovaného provedení S 65 AMG ovšem již tuto záhadu řešit nemusíme, zde bude pohon všech kol znovu standardem.
Mimo to se máme dočkat ještě další motorizace, nic konkrétního ovšem třícípá hvězda nezveřejnila. Z motorového prostoru tak můžeme zamířit k podvozku, který může být na přání vybaven systémem Magic Ride Control. Ten používá digitální kamery za čelním oknem k rekognoskování vozovky před vozem, díky čemuž se tlumiče stihnou přednastavit, a přispívají tak k většímu komfortu.
Tuto technologii sice již znáte ze sedanu, v případě kupé ovšem dostala jistou nadstavbu - funkci odklonu tlumičů. Ta dokáže na základě výstupu kamery dopředu určit typ zatáčky a v rychlostech od 30 do 180 km/h individuálně pozměnit sklon základny každého tlumiče až o 2,5 stupně. Díky tomu by cestující měli být vystaveni minimálním účinkům bočního přetížení.
Není to ovšem jediná finesa, které se novému kupé dostalo. Již ve standardu totiž můžete počítat s panoramatickou střechou s prosklenou plochou o velikosti 1,32 m2. Nechybí pak ani head-up-displej s rozlišením 480 x 240 pixelů, který řidiči promítá informace o rychlosti a rychlostních limitech či pokyny navigace do zorného pole měřícího 21 x 7 centimetrů.
Dále nechybí výfuk s variabilní škrticí klapkou, která v režimu S přidává na hutnosti zvuku nebo celá plejáda bezpečnostních systémů. Za příplatek pak můžete sáhnout třeba po audio systému Burmester nebo čelních světlometech dekorovaných 47 krystaly Swarovski. Sedmnáct z nich je přitom užito na denní svícení, zbytek pak pro potkávací a dálková světla.
Na stránku cenovou je momentálně ještě příliš brzo, prvotní informace ovšem hovoří o částce pohybující se nad třemi miliony korun. V úvodu zmiňované Bentley Continental GT by tak skutečně mohlo mít problém...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.









Bílá barva Mercedesu S Coupe opravdu sluší, zvláště v kombinaci s paketem AMG
Mercedes-Benz S Coupe bude zpočátku k mání pouze s 4,6litrovým osmiválcem o výkonu 455 koní. Později ovšem dorazí i verze AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před hodinouMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 2 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva