Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy

Lexus LFA skončil pouze v silniční verzi. Vývoj té závodní, která nižší výkon kompenzovala větším množstvím karbonu, ale pokračuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy

19.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lexus LFA skončil pouze v silniční verzi. Vývoj té závodní, která nižší výkon kompenzovala větším množstvím karbonu, ale pokračuje.

Pomalu to již vypadalo, že s Lexusem LFA jsme se nadobro rozloučili. Všechny exempláře totiž byly rozebrané již před začátkem výroby. Ta podle plánu loni o Vánocích skončila, čímž se nejrychlejší model japonské značky odebral do zaslouženého důchodu - tedy pokud můžeme jeho osud takto klasifikovat. Měli bychom ovšem zdůraznit, že řeč je o modelu schváleném pro provoz na veřejných komunikacích. V případě závodní verze Lexus ještě zdaleka nesložil zbraně.

Vývoj modelu LFA GTE přitom probíhal utajeně několik let a pak se Toyota rozhodla dát přednost svému návratu do čtyřiadvacetihodinovky Le Mans (další ročník se jede o tomto víkendu) s hybridním speciálem TS030. Supersport s logem Lexusu byl na nějakou dobu uložen k ledu, pak znovu oživen a letos se konečně mohl zapojit do závodu 24 hodin Nürburgringu. Více než druhé místo ve své třídě SP8 a celkově sedmatřicátá příčka z toho ovšem nebylo.

Je tedy zřejmé, že vývoj pojede nadále, neboť Lexus touží po vítězství. A právě díky tomu bylo možné zachytit LFA GTE (skutečný i zmenšený model) na několika snímcích v továrně Toyoty v německém Kolíně bez špetky polepů a závodní kamufláže, která nám jinak brání pohlédnout na karbonovou karoserii. Ta na sobě přitom nese mnohem více uhlíkových vláken než standardní model, pozměněno bylo také zavěšení.

Kvůli pravidlům pak musel poklesnout i výkon motoru a jeho otáčky (na pouhých 480 koní a 7 500 ot./min.), díky čemuž by standardní verze s paketem Nürburgring mohla být na slavném okruhu rychlejší. Oba časy potřebné pro porovnání ale bohužel nemáme k dispozici. Příští rok tak na Nordschleife budeme muset vyrazit se stopkami.


Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy - 1 - Lexus LFA GTE 01Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy - 2 - Lexus LFA GTE 02Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy - 3 - Lexus LFA GTE 03Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy - 4 - Lexus LFA GTE 04Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy - 5 - Lexus LFA GTE 05
Závodní verze Lexusu LFA se od té silniční liší hlavně výkonem sníženým na 480 koní

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.