Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LFA GTE: konečně víme, co se skrývá pod závodními polepy
19.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lexus LFA skončil pouze v silniční verzi. Vývoj té závodní, která nižší výkon kompenzovala větším množstvím karbonu, ale pokračuje.
Pomalu to již vypadalo, že s Lexusem LFA jsme se nadobro rozloučili. Všechny exempláře totiž byly rozebrané již před začátkem výroby. Ta podle plánu loni o Vánocích skončila, čímž se nejrychlejší model japonské značky odebral do zaslouženého důchodu - tedy pokud můžeme jeho osud takto klasifikovat. Měli bychom ovšem zdůraznit, že řeč je o modelu schváleném pro provoz na veřejných komunikacích. V případě závodní verze Lexus ještě zdaleka nesložil zbraně.
Vývoj modelu LFA GTE přitom probíhal utajeně několik let a pak se Toyota rozhodla dát přednost svému návratu do čtyřiadvacetihodinovky Le Mans (další ročník se jede o tomto víkendu) s hybridním speciálem TS030. Supersport s logem Lexusu byl na nějakou dobu uložen k ledu, pak znovu oživen a letos se konečně mohl zapojit do závodu 24 hodin Nürburgringu. Více než druhé místo ve své třídě SP8 a celkově sedmatřicátá příčka z toho ovšem nebylo.
Je tedy zřejmé, že vývoj pojede nadále, neboť Lexus touží po vítězství. A právě díky tomu bylo možné zachytit LFA GTE (skutečný i zmenšený model) na několika snímcích v továrně Toyoty v německém Kolíně bez špetky polepů a závodní kamufláže, která nám jinak brání pohlédnout na karbonovou karoserii. Ta na sobě přitom nese mnohem více uhlíkových vláken než standardní model, pozměněno bylo také zavěšení.
Kvůli pravidlům pak musel poklesnout i výkon motoru a jeho otáčky (na pouhých 480 koní a 7 500 ot./min.), díky čemuž by standardní verze s paketem Nürburgring mohla být na slavném okruhu rychlejší. Oba časy potřebné pro porovnání ale bohužel nemáme k dispozici. Příští rok tak na Nordschleife budeme muset vyrazit se stopkami.





Závodní verze Lexusu LFA se od té silniční liší hlavně výkonem sníženým na 480 koní
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva