Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora 414E: první hybridní Lotus má blízko k výrobě
6.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Projekt prvního hybridu automobilky Lotus vstoupil do testovací fáze, což znamená, že stejným způsobem pokročil také projekt Infiniti Emerg-E.
Lotus to se svým prvním hybridem patrně myslí vážně. Podle britského Autocaru se v centrále automobilky v norfolkském Hethelu již na plné obrátky rozjely dynamické testy a zkoušky odolnosti. Oproti plánovanému termínu navíc v časovém předstihu.
Divize Lotus Engineering požívala při vývoji (a také teď, při dolaďování svého stroje) jisté nadstandardní výhody. Vznik modelu 414E, jehož jméno je odvozeno od výkonu dvojice elektromotorů (414 koní), není výlučně soukromá záležitost, ale peníze do něj sype také vládní agentura „The Technology Strategy Board“ (TSB).
Zajímavé přitom je, že ta se účastní také projektu REEVolution, z nějž vzešel nedávno zmiňovaný Jaguar XJ_e, na kterém participuje kromě Lotusu a jiných firem rovněž Nissan. Právě REEVolution a TSB jsou pojítkem mezi Lotusem 414E a konceptem Infiniti Emerg-E, který se před pár dny představil na goodwoodském festivalu.
Oba vozy sdílejí společnou platformu Evory dodanou Lotusem. Kompresorem přeplňovaný tříválec DIG-S o objemu 1,2 litru, který slouží coby „prodlužovač“ dojezdu pohánějící elektrický generátor, pro změnu pochází z poslední generace Nissanu Micra. Jak bylo už řečeno, dva elektromotory mají výkon 414 koní, točivý moment 1 000 newtonmetrů a jsou schopny udělit maximální rychlost 210 km/h a na stovku akcelerovat za čtyři sekundy.
Infiniti i Lotus, jejichž vývoj tímto může probíhat souběžně, by měly mít v elektrickém režimu dojezd 50 kilometrů a celkový akční rádius by se měl díky spalovacímu motoru posunout k hranici 480 kilometrů bez nutnosti tankovat nebo dobíjet. Každopádně akumulátory bude možné „tankovat“ i ze zásuvky a malý tříválec bude schopen spalovat benzín, metanol a také klasický alkohol, tedy etanol.
Zahájení testů sice neznamená, že se obě auta dostanou do sériové výroby, každopádně založit veřejnými prostředky podporovanou alianci Renault-Nissan/Infiniti, Tata-Jaguar-Land Rover a Lotus-Lotus Engineering a nic z toho nevzejít, to už zavánělo slušnou defraudací. Takže k výrobě musí být 414E přinejmenším blízko...



Lotus zahájil testy odolnosti Evory 414E, což je možná i důvodem, proč Emerg-E při zkoušce v Goodwoodu dopadl tak, jak dopadl
Zdroje: Lotus Engineering, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 2 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 2 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 3 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 5 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 6 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 16:37 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch