Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mahindra KUV100: indické SUV poprvé naživo, zase tak „kool“ není
18.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pěti- nebo šestimístný crossover je k mání s 1,2litrovými benzinovými či dieselovými motory a obstojnou výbavou. Vzhledem však zrovna neláká.
Indický crossover jsme si na oficiálních fotkách mohli představit na sklonku loňského roku. Nyní má ovšem Mahindra KUV100 za sebou živý debut, posloužit tak můžeme sadou snímků přímo z premiéry. Hned zkraje přitom musíme zdůraznit, že za názvem novinky se skrývá označení „Kool Utility Vehicle“ neboli Úžasné užitkové vozítko. Nicméně až tak „cool“, „kool“, nebo cokoli podobného nám Mahindra KUV100 nepřipadá, při pohledu na indický crossover by člověka napadlo spíše napíchnout ho na kůl...
KUV100 jde rovnou do prodeje, přičemž k dispozici bude v pětimístné či šestimístné konfiguraci. Tomu byl logicky přizpůsoben samotný vzhled, pročež tu máme karoserii s nemalou výškou a minimálními převisy vpředu i vzadu. Vevnitř lze počítat se dvěma řadami sedadel, kdy ta přední může nabídnout střední sedadlo s jednobodovým bezpečnostním pásem. Prostor pro nohy cestujících byl přitom maximalizován plochou podlahou.
Šestimístné kapacitě se indický crossover přizpůsobil také přesunutím řadicí páky pětistupňového manuálu na středovou konzoli, kde najdeme taktéž multimediální systém s rozhráním Bluetooth či ovládání klimatizace. Dále se pak Mahindra KUV100 může pochlubit multifunkčním volantem, elektricky ovládanými zrcátky nebo světly s funkcí follow me a zadním stěračem s ostřikovačem.
Po stránce bezpečnostní dostalo vozítko standardně do vínku ABS a EBD, vrcholná úroveň výbavy K8 je ovšem k dispozici také s duálními čelními airbagy. Pod kapotou je pak možné vybírat z 1,2litrových tříválců, přičemž ten benzinový (G80) byl naladěn na 82 koní a 114 Nm točivého momentu. U dieselu (D75) je pak možné počítat se 77 koňmi a 190 Nm.
O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, v případě spotřeby tu ovšem máme 5,5litrový průměr u benzinové verze a 3,9litrový u dieselové. Za tyto hodnoty přitom Mahindra KUV100 vděčí mikro-hybridní technologii (jinými slovy jde o systém start/stop) a duálnímu jízdnímu režimu (Power a Eco). Ceny pak startují na 442 000 indických rupií (cca 161 500 Kč).




























Mahindra KUV100 byla slavnostně odhalena a míří do prodeje, přičemž s 1,2litrovými motory startuje na 161 500 korunách
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
včeraJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
před 4 hodinamiVšimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
před 5 hodinamiMercedes někde končí s motory 1,5 pro třídu C. Zastaví tuhle nedůstojnou a předraženou šaškárnu i u nás?
před 7 hodinamiVW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
před 8 hodinamiMezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.27. 18:11 - Stepan
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.27. 10:43 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.27. 10:40 - pavproch
- Politický koutek 05.27. 09:38 - HondaMan
- VZKAZY 05.26. 19:20 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.26. 14:58 - pavproch
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.26. 06:09 - villagetunic
- Onboard videa 05.25. 21:11 - brnenska.odchytova