Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou

Navzdory stejné ceně je indické SUV našlapané výbavou od podlahy až po strop. Kdy bychom se jej mohli dočkat na českém trhu je zatím otázkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou

6.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navzdory stejné ceně je indické SUV našlapané výbavou od podlahy až po strop. Kdy bychom se jej mohli dočkat na českém trhu je zatím otázkou.

Nejprve se na evropský trh draly automobilky americké a japonské. Poté přišla řada na ty korejské, v posledních letech se pak o slovo snaží hlásit firmy čínské. Na ty indické ale Starý kontinent zdá se ještě není připraven, tedy alespoň ne v jejich původní podobě. Tata Nano se přes mnohá avíza a plány do Evropy nakonec nepodívala a nepodívá a pokud pomineme indickou přítomnost skrze koncern Jaguar Land Rover, pak budete v okolí několika tisíc kilometrů na všechny strany po indických autech pátrat marně. Až na jednu výjimku.

Tou je sedmimístná Mahindra XUV 500, o které jste u nás mohli slyšet už vícekrát, spatřit ji na vlastní oči ale není snadné. Prodává se totiž zatím jen v Itálli a není jisté, kdy se tento stav změní. Pro indickou automobilku Mahindra to ovšem neznamená, že by měla sedět s rukama založenýma v klíně, právě naopak - své SUV se do nového roku rozhodla vylepšit vybavila a mimo jiné jej vybavila systémem start/stop a bohatší standardní výbavou.

V základu tak kromě samočinného vypínání a zapínání motoru dostanete ESP, šest airbagů, palubní počítač, automatickou klimatizaci, parkovací senzory, navigaci s šestipalcovým displejem, tempomat nebo tři řady sedadel. Vybírat přitom můžete mezi pohonem předních kol a systémem 4x4, přičemž pokaždé bude výkon 142 koní produkovaných 2,2litrovým turbodieselem přenášet šestistupňová manuální převodovka.

Podle norem by přitom jediná dostupná pohonná jednotka měla spotřebovat jen 6,5 l na 100 km, což oproti předchozímu provedení znamená pokles o více než litr paliva. Dosaženo toho jistě nemohlo být jen start/stopem, to ani tento „magický software” před očima evropských testů normované spotřeby nesvede, ale dalšími, poněkud techničtějšími změnami. Co přesně obnášejí, automobilka nezveřejnila, ale vsadili bychom si na upravenou převodovku a dále pozměněné řízení motoru.

Ceny v Itálii startují na sumě 22 932 Eur (cca 573 300 Kč) za model s pohonem předních kol, verze 4x4 je k dispozici za 24 983 Eur (624 600 Kč). V obou případech přitom můžete počítat se standardní pětiletou zárukou. Jestli by pro vás podobná nabídka byla atraktivní i v českých podmínkách, to už řekněte sami. v případě pozitivních reakcí třeba Mahindra vaše volání vyslyší...


Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 1 - Mahindra XUV 500 01Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 2 - Mahindra XUV 500 02Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 3 - Mahindra XUV 500 03Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 4 - Mahindra XUV 500 05Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 5 - Mahindra XUV 500 06Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 6 - Mahindra XUV 500 07Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 7 - Mahindra XUV 500 08Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 8 - Mahindra XUV 500 09Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 9 - Mahindra XUV 500 2013 nove foto 2Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 10 - Mahindra XUV 500 2013 nove foto 1Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 11 - Mahindra XUV 500 10Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 12 - Mahindra XUV 500 11Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 13 - Mahindra XUV 500 12Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 14 - Mahindra XUV 500 13Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 15 - Mahindra XUV 500 14Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 16 - Mahindra XUV 500 15Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 17 - Mahindra XUV 500 16Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 18 - Mahindra XUV 500 17Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 19 - Mahindra XUV 500 18Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 20 - Mahindra XUV 500 2013 nove foto 3Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 21 - Mahindra XUV 500 19Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 22 - Mahindra XUV 500 20
Po stránce kosmetické se Mahindra XUV 500 vůbec nezměnila. Nově však nabízí systém start/stop a bohatší standardní výbavu

Zdroje: Mahindra, Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.