Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel nové Tesly do detailu ukázal její tragickou kvalitu, reakce firmy je fascinující
12.8.2020 | Petr Prokopec
Zákazník bohužel nedal na varování a Model Y převzal i přes zjištěné vady v domnění, že je Tesla odstraní. Ta to ale nesvedla a svést ani neplánuje, a tak majitel vozu vše zveřejnil.
Za dob komunismu byly možnosti koupě nového automobilu velmi omezené. Běžně dostupné byly pouze zastoupení Mototechny, do nichž mohla chodit většina lidí stejně chodit jen snít nebo závidět těm, kteří měli patřičné konexe. Ovšem ani jejich objednávky často nebyly vyřizovány k naprosté spokojenosti. Jiná barva, výbava či motorizace byly tím nejmenším problémem, zhoršená kvalita výraznějším. Přesto si jen málokdo dovolil nabízený vůz odmítnout a raději si jej vylepšil doma - opačné rozhodnutí znamenalo nutnost postavit se znovu nakonec řady jiných čekatelů na nový vůz.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy samozřejmě již lidé nejsou limitováni nabídkou jediné firmy. Nicméně i tak mohou zažít manýry, za které by se nestyděly ani někdejší Automobilové závody, národní podnik. Stačí totiž jen, aby si objednali nejnovější Teslu Model Y. Ta sdílí komponenty s Modelem 3, pročež by mělo už dávno dojít na odstranění veškerých porodních bolístek. Nic takového se ale nestalo, místo toho tu máme jistě nejméně kvalitní vůz v historii značky a možná nejméně kvalitní vůz „západní” značky v současnosti. Firma přitom na stížnosti reaguje ve stylu Mototechny potažmo AZNP.
Co přesně to znamená, vám nejlépe vysvětlí Sam Choi. Ten si objednal právě Model Y, který si převzal 13. června. Vůz si nicméně příliš neužil, neboť v servisech značky již strávil třicet dní. Ani tak dlouhá doba ovšem nevedla k odstranění všech problémů. Sam se navíc od jednoho z techniků dozvěděl, že řada věcí již zůstane definitivně nedotažena do konce. Jednoduše proto, že vůz byl vyráběn ve spěchu a takto si „sedl“. Majitel tak může vše akceptovat, anebo prodat elektromobil se ztrátou - to je vskutku fascinující reakce na oprávněnou reklamaci.
Sam přitom uvádí, že kdyby v onom červnu věděl to, co ví dnes, Model Y by nikdy nepřevzal. Jenže před více než měsícem ještě bezmezně věřil Tesle, že „spraví všechno“. Evidentně se tedy nepoučil celou řadou případů, kdy lidé mluví o špatném laku, odlišných spárách karoserie či problémech s dveřmi, zavazadelníkem, sedadly nebo čalouněním. Kvůli tomu všechny tyto nesrovnalosti zakusil na vlastní kůži. Vyzkoušet si tak vlastně mohl i servis, stejně jako servisní přístup značky.
Na první korekce vůz zamířil až týden po dodání, což ve světle všech faktů a informací působí jako záměr značky. Sam kvůli tomu prošvihl možnost vrácení vozu a refundace plné ceny Modelu Y. Když si přitom elektromobil vyzvedl, některé problémy stále přetrvávaly. A stejně tomu bylo i u druhého servisu, který se natáhl na takřka tři týdny. Vůz tedy dosud stál více dnů u techniků, kteří si jej užili daleko více než samotný majitel.
Právě tato skutečnost je momentálně jeho asi poslední nadějí, jak se dočkat navrácení peněz. Či spíše funkčního vozu. Sam totiž i přes veškeré potíže svůj Model Y miluje a byl by rád, kdyby stávající haprující exemplář nahradil tím více kvalitním. Něco takového se ale zdá být nereálné. Dle techniků totiž Tesla navýšila svou produkční aktivitu, aby splnila své závazky. A díky tomu již její auta nevidí kontrolu kvality ani z rychlíku, jako tomu aspoň bylo dosud.
Nicméně zpět k onomu dlouhému servisu. Právě díky době, jakou vůz strávil u techniků, by totiž Sam mohl využít zákonů, které zákazníkům umožňují vrácení zboží a refundaci peněz, pokud má daný produkt vážné kvalitativní problémy. Legislativa nicméně u aut zmiňuje hlavně mechanické a nikoliv designové potíže. I na to možná Tesla spoléhala, nyní ji ale jeden ze servisů mohl potopit.
Zda nicméně dojde na soud či výměnu, aktuálně není jisté. Tesla zatím na veškerou kritiku nikterak nereagovala, to ostatně automobilka či její šéf ani nemají ve zvyku. Bude tedy zajímavé sledovat, zda Sam povolá do hry právníky. Spíše ale máme pocit, že se nakonec zachová naprosto stejně jako někdejší klientela Škody. Tedy že sklapne podpatky a místo sepisování stížností vytáhne kladivo, kombinačky a šroubovák a raději vše vyřeší ve vlastní garáži.




















Komu není rady, tomu není pomoci. Přesvědčit se o tom mohl i Sam Choi, který nedbal varování a převzal si Teslu Model Y. Jeho vůz tak od převzetí strávil více času u techniků než u majitele. Řada závad je navíc prý neopravitelná. Foto: Sam Choi@Facebook
Zdroj: Sam Choi@Facebook
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 11 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 2 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 3 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 5 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 6 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 16:02 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1