Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Manažerský tým VW se dál rozkládá, firmu po 28 letech opouští její elektrický guru
4.12.2020 | Petr Miler
Netušíme, co přesně se ve Volkswagenu děje, personální rozklad na nejvyšších manažerských pozicích je ale bezprecedentní. Po Capitovi či Stackmannovi odchází i Ulbrich.
Lidé s rádi ohání slovem „firma”, sama firma ale neznamená prakticky nic. Dělají ji lidé, kteří v ní pracují a byť jeden každý je pro fungování společnosti důležitý, někteří jsou důležitější než jiní, čemuž odpovídá i jejich finanční ohodnocení. Hybateli většiny firem je tak obvykle pár jednotek lidí, kteří se vyznačují mimořádným vizionářstvím, kreativitou, technickými znalostmi, schopností vést ostatní kýženým směrem a vlít jim do žil své nadšení, cokoli podobného. Ne každý se ve své pozici osvědčí, pochopitelně, pokud se to ale stane, nejvyšší vedení by si takové lidi mělo hýčkat. Jsou to totiž právě oni, kdo dělá firmu tím, čím je.
V tomto kontextu je překvapivé, co se v poslední době děje v nejvyšších strukturách Volkswagenu. Občasné přesuny části manažerů mezi podobnými firmami jsou obvyklé, nyní ale pomalu neuplyne den, abychom neslyšeli o odchodu některého z dlouholetých harcovníků koncernu VW, kteří měli podstatný vliv na jeho fungování. Teprve včera jsme se dozvěděli o odchodu Josta Capita, mimořádně schopného německého vývojáře sportovních modelů. A předtím třeba o náhlém konci prodejního a marketingového šéfe Jürgena Stackmanna, dalšího Němce, který dříve vedl i Seat. Dnes se k nim přidává Thomas Ulbrich.
Tyto a další případy obvykle nenadálých ochodů z vedení VW mají jednoho společného jmenovatele - elektrickou mobilitu. Na tu tlačí hlavně generální ředitel VW Group Herbert Diess, který zjevně vyžaduje oddanost veškerých blízkých spolupracovníků jediné myšlence. A kdo nejde s ním, jde proti němu.
Stackmann v minulosti opakovaně vyjádřil své obavy z tohoto směru s odvoláním na nezájem podstatné části fleetové i soukromé klientely o elektrické modely. Capito v minulosti opakovaně konstatoval, že není schopen za současného stavu techniky pracovat na elektrickém modelu, který by smysluplně zapadl mezi dosavadní modely GTI či R. A Ulbrich? Ten byl doposavad šéfem celé elektrické divize VW, přesto i on končí.
Podle oficiálního vyjádření Volkswagenu odchází „z ryze osobních důvodů”, německá média ale tuto verzi firmě „nebaští”. Magazíny Automobilwoche a Handelsblatt i naše zdroje hovoří především o tenzi mezi ním a Herbertem Diessem. Ten prý tlačí na uvádění elektrických modelů řady ID na trh způsobem, jež má být pro Ulbricha za hranicí přijatelnosti z hlediska kvalitativních standardů VW. Do prodeje se tak dostávají vozy, které trápí pro Volkswagen neobvyklé problémy a Ulbrich s tím dále nechce spojovat své jméno.
Diess měl navrhnout Ulbrichovi možnost pracovat na jiné pozici pro čínskou divizi automobilky, to měl ale elektrický guru VW vnímat jako neadekvátní a firmu raději opustit. VW tak ztrácí člověka, který pro něj dělal od roku 1992 a postupně se vypracoval na experta přes elektrické pohony. Podle některých to byl právě on, kdo zachránil čest modelu ID.3, jehož příchod na trh byl neustále odkládán a přijatelným způsobem vyřešil zejména softwarové patálie, za které nebyl přímo odpovědný. Ovšem, způsobem přijatelným pro VW, nikoli pro něj samého. Další osud Thomase Ulbricha je zatím nejasný, ve svých 53 letech ale v automobilovém průmyslu jistě nekončí nadobro.
Skupina Volkswagen přichází v osobě Thomase Ulbricha o experta na elektrické pohony a dosavadního šéfa elektrické mobility. Oficiálně odchází z osobních důvodů, neoficiálně kvůli tlaku na příliš rychlé zavádění elektrických modelů do nabídky. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volskwagen, Automobilwoche, Handelsblatt
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva