Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: známe veškeré technické detaily, včetně pohonu 4x4
14.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka odhalila poslední tajemství. Máme tak údaje o spotřebě i hmotnostech a víme, proč nakonec nevznikne verze LWB.
Šestou generaci Maserati Quattroporte už jsme vám představovali několikrát, s některými detaily si ale automobilka dávala na čas. Po několika dalších dílčích upřesněních je pro vás shrnujeme v následujícím textu, jeden detail ale zatím přece jen znám být neměl. Týká se pohonu všech kol, který se pod kapotou italského sedanu objeví vůbec poprvé. Značka původně chtěla jeho detaily zachovat pod rouškou tajemství až do lednové premiéry na autosalonu v Detroitu. To se ovšem nepodařilo, ve spojení s dalšími novinkami nás tak vlastně za pár týdnů žádné překvapení čekat nebude.
Jak jsme již zjistili dříve, nové Quattroporte dorazí s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a 3,8litrovým osmiválcem, přičemž s oběma poháněnými nápravami bude spojen jen ten první. Jeho 416 koní a 554 Nm točivého momentu (dostupného již při 1 500 ot./min) přitom bude primárně mířit na zadní kola, v případě prokluzu či zhoršených silničních podmínek však na předek zamíří až 50 % síly motoru.
Po stránce jízdní dynamiky se tento systém promítne do lepšího zrychlení z klidu na stovku (4,9 s versus 5,1 s), v rámci nejvyšší rychlosti však Quattroporte s pohonem zadních kol nabídne lepší hodnotu (285 km/h versus 284 km/h). Oba vozy jsou však v tomto ohledu zastíněny osmiválcovou verzí, které akcelerace zabere pouze 4,7 sekundy, přičemž se rozjede až na 307 km/h.
S lepšími výkony přichází penalizace v podobě vyšší spotřeby, která u motoru V8 v průměru činí 11,9 l/100 km. Šestiválec ve spřažení s poháněnou zadní nápravou vykazuje 10,5 l/100 km, verze 4x4 je o desetinku litru žíznivější. Stejně tak je i nejtěžší. Zatímco totiž základ ukáže na vahách 1 860 kg, pohon všech kol přidává 70 kg. Je tak těžší než verze V8 s hmotností 1 900 kg.
Ve všech případech se jedná o hodnoty, které jsou nižší než u páté generace. A to navzdory nárůstu dimenzí. Na délku totiž Quattroporte měří 5 263 mm, šířka narostla na 1 948 mm. Nejpodstatnější je ovšem protažení rozvoru o 107 mm na 3 170 mm. Enormně se tak zvětšil prostor na zadních sedadlech, díky čemuž Maserati nakonec zamítlo výrobu prodlouženého modelu.
Souběžně s tím se zvětšil také zavazadlový prostor, do kterého nyní můžete naskládat 530 litrů zavazadel. Bohatší je také základní výbava, která nabídne rozměrný centrální displej s dotekovým ovládáním, kožené čalounění Poltrona Frau nebo tlačítko regulující škrticí klapku výfuku a upravující tak tón, který vychází z čtveřice koncovek.
Standardem jsou také 20palcová kola, s nimiž přicházejí pneumatiky o rozměru 245/40 vpředu a 285/35 vzadu. Dopřát si ovšem můžete i příplatkové jednadvacítky (s pneu 245/35 a 285/30) nebo zimní devatenáctky (pneu 245/45 a 275/40). Pro všechny modely jsou pak základem ocelové kotouče, které lze nahradit karbon-keramikou.
Prodej novinky by pak měl být zahájen již v únoru, přičemž osmiválcový model vás vyjde na přibližně 3 000 000 Kč, zatímco verze V6 s pohonem zadních kol bude zhruba o půl milionu korun levnější. Model 4x4 dorazí až poté a k mání bude jen ve vybraných lokalitách. Kde přesně, to zatím nevíme, ale sázíme na většinu evropských trhů včetně toho našeho.


































Ač se to na první pohled nezdá, nové Maserati Quattroporte narostlo až na 5,3 metru. Ve srovnání s předchůdcem je však lehčí, úspornější i rychlejší
Zdroje: Maserati, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 48 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva