Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Mazda 3 sice přijde až za dva roky, její klíčové detaily ale již známe. Dostane benzinové i dieselové motory, automat i manuál a shodí pár kilo.
Pro japonskou automobilku v podstatě neexistuje důležitější model než Mazda 3. Současná, druhá generace ale byla představena již v roce 2008, což s ohledem na šestiletý život její předchůdkyně znamená, že příchod nového modelu není až tak daleko. Podle magazínu Car and Driver by měl dorazit za dva roky a poslat současnou trojku do důchodu v podstatě ve stejném věku jako v případě předchozí generační výměny.
Design přitom má být ovlivněn novým stylem Kodo, který značka použila na faceliftované SUV CX-9 a v Moskvě a Paříži představovanou Mazdu 6. Tím by měla být navýšena přitažlivost a vylepšena aerodynamika, do žádných větších akcí se ale v Japonsku pouštět nebudou. Automobilka si prostě nemůže dovolit, aby tento model donutil zákazníky otočit se na podpatku ještě před testovací jízdou, a tak nehodlá riskovat s žádnými experimenty.
Další trojky by měla být o poznání dynamičtější, zvláště když Mazda 3 přejde na stejný odtučňovací program, který výrobce použil u šestky. A pokud k tomu přidáme nové pohonné jednotky, pak by novinka měla být rovněž úspornější. Na přesná čísla je samozřejmě ještě příliš brzy. Podle zdroje se však vrcholem standardní nabídky stane nedávno představený dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActive-G o výkonu 155 koní. Jistá je prý pod kapotou nové Mazdy 3 také přítomnost nových dieselových motorů, když tím nejlepším v nabídce se má stát inovovaný 2,2litrový čtyřválec SkyActive-D. Naladěn bude na 150 a 175 koní, přičemž spojit s ním - stejně jako s ostatními pohonnými jednotkami - budete moci automatickou převodovku nebo tři pedály.
Otázkou je, zda se objeví nová generace Mazdy 3 MPS. Její současná verze totiž sice dokáže svými schopnostmi konkurovat Fordu Focus ST nebo Volkswagenu Golf GTI, na stejné prodeje, jakých dosahují oba evropští rivalové, ale nemůže ani pomyslet. Je tedy možné, že svou sportovní budoucnost vloží japonská značka pouze do příští generace MX-5, kterou vyvíjí společně s Fiatem.
Nejdůležitější však pro Mazdu bude otevření nové továrny v Mexiku, kam se přestěhuje velká část produkce. Díky tomu by japonská automobilka měla ušetřit spoustu peněz, neboť v současné době veškeré své vozy vyrábí v Japonsku, kde jí škodí silná měna a dovozní cla na některých důležitých odbytištích. Ovlivněna by tím přitom neměla být kvalita, ale nic jiného by předem žádný výrobce neřekl...
Uvidíme, jaká bude nakonec realita, dva roky ale nejsou až tak dlouhá doba, aby Mazda přišla s něčím naprosto revolučním ve srovnání s posledními novinkami. I přiloženou ilustraci od kolegů z Car and Driver tak považujeme za obraz docela pravděpodobné vizáže vozu.

První počítačová retuše přibližuje Mazdu 6 nedávno faceliftovanému SUV CX-9 a nové Mazdě 6. Patrné je to zejména na čelní masce
Současný vzhled Mazdy 3 bude nahrazen novým pojetím designového jazyka Kodo. Japonská automobilka však hodlá zachovat částečnou zdrženlivost, neboť tento model je pro ni životně důležitý
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB