Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů

Dva speciální exempláře japonského roadsteru míří na tuningovou show SEMA 2015. Důraz kladou na nízkou hmotnost, hold vzdávají klasickým modelům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů

3.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dva speciální exempláře japonského roadsteru míří na tuningovou show SEMA 2015. Důraz kladou na nízkou hmotnost, hold vzdávají klasickým modelům.

Japonská automobilka musí být v poslední době modlou všech sportovních fanoušků. Zatímco totiž na autosalonu v Tokiu představila koncept RX-Vision, se kterým se vrátil i rotační motor, na tuningové show SEMA 2015 v Las Vegas pro změnu odhalí dva speciální exempláře roadsteru MX-5. O jejich pohonné jednotce prozatím nepadlo ani slovo, nicméně nemalou měrou je zmiňována hmotnost. Ta by totiž vůči standardnímu provedení, které váží jen 1 057 kilogramů, měla zamířit ještě dolů.

Naše krátké představení začneme u verze MX-5 Spyder, která je moderní reinterpretací klasických roadsterů. Zvenčí je nalakována odstínem Mercury Silver, jemuž společnost dělá nejen grafický polep, ale také 17palcová litá kola Yokohama a především hnědá kožená střecha. Ta navazuje na čalounění zakázkové kabiny, kde máme počítat s exkluzivní řemeslnou prací. Jelikož ovšem snímky interiéru chybí, můžeme jen dodat, že zvenčí speciální roadster zdobí ještě karbonový aerodynamický paket.

Přesunout se pak můžeme k provedení Speedster, které si prošlo daleko větší tovární tuningovou kúrou. Také zde byl v hojné míře využit karbon, díky absenci střechy a oken však hmotnost vozu poklesla o 115 kilogramů vůči standardu. Také tento model odkazuje na klasické roadstery, tentokráte ovšem ty minimalistické z 50. let minulého století. Kromě nižší hmotnosti se chlubí i sníženou světlou výškou (o 30 mm), 16palcovými litými koly, závodním výfukem či zakázkovým lakem Blue Ether.

Tím nám dostupné informace bohužel končí, tuningová show SEMA 2015 však začíná dnešním dnem. Dá se tedy předpokládat, že v následujících hodinách vylezou na světlo světa nejen živé fotky, ale také přehlednější technická data, která rádi doplníme. Oba speciály jsou totiž nadmíru přitažlivé, i když zatím můžeme jen snít, aby výroby zamířil alespoň jeden z nich...


Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 1 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 01Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 2 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 02Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 3 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 03Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 4 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 04Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 5 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 05Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 6 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 06Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 7 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 07Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 8 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 08Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 9 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 09Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů - 10 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 10
Mazda MX-5 dorazila na tuningovou show SEMA 2015 ve dvou speciálních exemplářích Spyder a Speedster. Oba jsou ovlivněny klasickými roadstery a důraz kladou hlavně na nižší hmotnost

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.