Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda vysvětlila, proč jde proti proudu a nabízí i vyvíjí techniku jako nikdo jiný
1.10.2020 | Petr Prokopec
Japonská automobilka nikdy nebyla tak úplně tuctová, až v posledních letech ale vysloveně jde proti proudu. Jak vysvětluje její šéf, není to chůze proti proudu, spíše cesta k vysněnému cíli.
Mazda si v posledních letech jde svou cestou. Na rozdíl od ostatních automobilek odmítá nahrazování zdvihového objemu motorů a počtu jejich válců turbem a jen velmi okrajově se věnuje elektrifikaci či hybridizaci svých aut. Místo toho přichází s řešeními, která nikdo jiný nenabízí - její „diesel na benzin“ SkyActiv-X plní stránky médií už několik let a do skutečných dieselů investuje i v době, kdy to s nimi jiní balí.
Díky tomu si tak nyní Mazdy můžete pořídit s věcmi, které vám ostatní nenabídnou. Například atmosférické motory jsou pro řadu dalších výrobců včetně takového BMW definitivní minulostí. Japonci je ale mají a co více chystají i nové a ještě větší. Může to vypadat jako snaha odlišit se od konkurence za každou cenu, podstata tohoto přístupu je ale jinde. Cílem je posun od mainstreamu směrem k prémiovým značkám, a to podle šéfa designu Mazdy Ikuo Maedy chce fakticky specifický produkt.
Maeda tak nechce jít cestou značky DS koncernu PSA, která za vyšší ceny nabízí prakticky totéž, co obyčejnější Peugeoty - tento přístup podle něj nepovede k dlouhodobé ochotě zákazníků platit více. Vedle toho je podle něj třeba zapracovat na kvalitě. „Prémiový segment není věcí drahých a extravagantní vozů, je spíše věcí kvalitních aut. Musíme se proto v tomto ohledu posunout a zlepšit se ve všech ohledech, včetně zážitků z řízení,“ říká Maeda, který má už soudě podle jeho příjmení k Mazdě hodně blízko.
K úpravám ale dochází i na úrovni dealerské sítě, která se posouvá k lépe působícím showroomům a kvalitnějším službám. Ani to ale není běh na krátkou trať - samotná auta si zákazníci snadno zamilují, změnit prostředí dealerství a přístup k zákazníkům ze strany prodejců i servisních poradců zvyklých po léta na jinou klientelu není jednoduché a nestane se to ani z roku na rok, natož kdykoli dříve.
Ačkoli jsou Japonci stále spíše na začátku své mise, řekli bychom, že to vzali za správný konec - skutečně jen výjimečný produkt nakonec nejvíce lidi přiměje si připlatit. Tento přístup byl nakonec tím, který udělal prémiové značky z Mercedesu nebo BMW, třebaže zejména ta druhá jmenovaná se v posledních letech tomuto principu trochu zprotivila. Nikde ovšem není psáno, že mise Mazdy skončí úspěchem, i proto o ní Japonci raději moc otevřeně nemluví, držet palce jim ale můžeme.













Mazda si získala spoustu pozornosti třeba díky motoru SkyActiv-X, tedy benzinu spalujícím palivo spíše jako naftu, který do výroby nedostal nikdo jiný. V těchto oblastech chce uspět proto, aby se vzdálila mainstreamové konkurenci a přiblížila prémiovým značkám. Logiku to má. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před hodinouAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 3 hodinamiNejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
před 4 hodinamiNová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
před 6 hodinamiKolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva