McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti

Britské kupé sází na jiné boční prahy, zadní difuzor či unikátní lak. Dovnitř se pak nastěhovala sedadla z McLarenu P1, nechybí ani záplava karbonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti

28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britské kupé sází na jiné boční prahy, zadní difuzor či unikátní lak. Dovnitř se pak nastěhovala sedadla z McLarenu P1, nechybí ani záplava karbonu.

Možná jste si všimli, že v posledních měsících automobilky své novinky začínají stylizovat do podoby filmových hrdinů. Na začátku loňského roku jsme tu tak měli Robocopa, na jeho konci pak pro změnu přišel Predator. Tím ovšem asociace se stříbrným plátnem nekončí. Zvláště při pohledu na novou kreaci britského zakázkového oddělení McLaren Special Operations. Ta byla totiž oháknuta do laku s názvem Agrigan Black, čímž nám okamžitě připomněla Muže v černém. Zajímavé přitom je, že ve skutečnosti nejde pouze o černý odstín, ale o kombinaci s tmavě rubínovou barvou, která tvoří spodní podklad.

Od laku se ale přesuňme k samotné karoserii, která byla oproti standardu patřičně vyšperkována za účelem větší vizuální agresivity. Spodní část předního nárazníku tak dává na odiv svou karbonovou strukturu, stejně jako boční lišty a zadní difuzor. Tyto dva prvky se navíc již propracovaly do oficiálního katalogu MSO, objednat si je tak můžete za 5 114 GBP (cca 168 800 Kč), respektive za 7 245 GBP (239 100 Kč). A to nejen pro model 650S, ale také pro McLaren MP4-12C.

Ani tím ovšem změny oproti standardu nekončí. Uhlíková vlákna totiž najdeme také v motorovém prostoru, zatímco nově stylizovaná litá kola obutá v pneumatikách Pirelli P Zero Corsa byla nalakována v černém odstínu korespondujícím s výše zmíněnou karoserií. To je ale v rámci exteriéru vše, přičemž divize MSO bohužel neudává, zda karbonové doplňky snížily hmotnost.

V případě interiéru ale již můžeme o dietě hovořit, neboť koncepční McLaren 650S dostal závodní skořepiny z modelu P1. Ty jsou přitom oproti standardním kouskům o 15 kilo lehčí. Středová konzole se pak rovněž může pochlubit dekorem z uhlíkových vláken, s nímž ideálně kontrastuje oranžově lakované podloží některých ovladačů. To je ale již naprosto vše.

Od samotného vozu ale ještě odcházet nebudeme. Před ním je totiž momentálně túra po čínských dealerstvích, kde má prezentovat možnosti zakázkového programu. Pokud se přitom najde dostatečný počet pozitivních reakcí, pak by McLaren dokonce uvažoval o potenciální limitované edici. Tak si počkáme, jak se vše vyvrbí.


McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 1 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 01McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 2 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 02McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 3 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 03McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 4 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 04McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 5 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 05McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 6 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 06McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 7 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 07McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 8 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 08McLaren 650S Coupe Concept: s vizáží muže v černém se pojí úspora hmotnosti - 9 - McLaren 650S Coupe Concept MSO 09
Britské kupé se oháklo do černo-červeného laku. Uvnitř pak hostí sedadla z McLarenu P1, která snižují hmotnost o 15 kilogramů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.