Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 2013 v detailech: z 0 na 200 km/h zrychlí za 7 s
26.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
McLaren bez delšího váhání doplnil únik fotek dalšími technickými daty, naměřenou dynamikou i cenovkou. Připravte si 25,7 milionu Kč.
Dnešní „nezřízené“ šíření prvních záběrů produkčního McLarenu P1 nemělo dlouhého trvání. Jak jsme předpokládali, automobilce se vysmekly jen pár hodin před zveřejněním oficiální tiskové zprávy, která je tímto na světě a odhaluje dosud nepoznané.
Britská automobilka nám již před několika dny prozradila výkony hybridní pohonné jednotky - dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,8 litru zajistí při plném zatížení výkon 737 koní a 720 newtonmetrů, elektromotor k tomu navíc přidá 178 koní a 260 Nm. Zapojením obou agregátu je vůz schopen krátkodobě vyprodukovat a přenášet na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Graziano až 916 koní a 900 newtonmetrů.
McLaren věří, že tyto parametry učiní z jejich nového díla něco jako silniční Formuli 1 a nejméně na čtvrť století z něj udělají nejrychlejší produkční automobil na světě. To jsou bezpochyby docela odvážná tvrzení vzhledem k elektronicky limitované maximální rychlosti na „jen“ 350 km/h. Generální ředitel Antony Sheriff však má své vysvětlení: „Našim cílem nebylo mít nutně nejrychlejší vůz, pokud jde o jeho maximálku. Chtěli jsme absolutní špičku a nejuspokojivější silniční auto na okruhu. Tohle totiž považujeme za skutečný test všestrannosti a je pro nás mnohem důležitější, než samotné technické parametry,“ upozorňuje Sheriff.
Přesto by asi bylo bláhové myslet si, že když P1 zaostává za svým předchůdcem F1 o 22 km/h, jde o pomalý stroj. Z 0 na 300 km/h akceleruje za méně než 17 sekund a je tedy o pět sekund rychlejší. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá méně než tři vteřiny a dvojnásobek pokoří pod sedm sekund.
Že to McLaren myslí s ježděním na závodní dráze asi vážně, dokládají také dva další důležité parametry. Britové se o nich v oficiální tiskové zprávě nezmiňují, kolegové z Autocaru nicméně tvrdí, že P1 váží pouze 1 400 kg a při maximálním nasazení vygeneruje přítlak až 600 kg. Koly vzhůru tím pádem nový supersport jezdit nebude a oproti F1 vážící 1 140 kg také dost přibral, ale figuru má pořád skvělou, třeba vzhledem k Porsche 918 Spyder o hmotnosti 1 700 kg.
Nový McLaren stojí na pneumatikách Pirelli P Zero Corsa a adekvátní zpomalení zajišťuje brzdový systém Akebono. Japonský partner dodal tužší karbon-keramické kotouče nové generace se zrcadlově vyleštěným povrchem, které se podle automobilky svými parametry blíží brzdám závodních vozů série GT3 a dosud je údajně na silničním voze nepoužil.
Kolegové z Autocaru kromě jiného také zjistili, že vidlicový osmiválec nenese interní kód M838T, nýbrž M838TQ, přičemž poslední písmeno signalizuje nejen značný nárůst výkonů, ale také novou klikovou hřídel nebo například větší turbodmychadla. Jak už jsme se zmiňovali minule, elektromotor zde neslouží pouze k popostrčení vpřed, případně nutnému snížení papírové spotřeby a emisí, ale McLaren rovnou přiznává, že jeho instantní nasazení (pokud jsou tedy akumulátory o zatím stále neznámé kapacitě nabité) redukuje turboefekt, vylepšuje reakce na plyn ve všech režimech a dále vyhlazuje momenty řazení automatu.
Při ubrání plynu, brzdění nebo jízdě z kopce se samozřejmě mění na generátor a dobíjí baterky. Ty skutečně nebudou nijak velké. McLaren uvádí dojezd v čistě elektrickém režimu pouze „20 kilometrů“ a navíc „v městských rychlostech do 50 km/h“.
Zpočátku se říkalo, že Britové vyrobí kolem 500 aut, dnes ale víme, že jich nebude ani tolik. Produkce je „striktně omezena“ na 375 kusů, přičemž každý zájemce bude mít možnost individualizovat svou objednávku prostřednictvím oddělení McLaren Special Operations. Kam až bude možné zajít s cenovkou, automobilka neprozradila, základ ale bude za 866 tisíc liber, v přepočtu asi 25,7 milionu korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.






Hmotnost P1 činí 1 400 kg, je tedy o rovných 300 kg lehčí než Porsche 918 Spyder
Zdroje: McLaren Automotive, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho včera 12:00
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 10:00
- Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti 15.10.2025
- Časový program na Phillip Islandu 15.10.2025
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 15.10.2025
Nejnovější články
Zákazník otočil hru. Tachometr auta, které prodal dealerovi, chytře stočil na desetinu skutečného nájezdu a kasíroval
před hodinouReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 2 hodinamiV Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
včeraTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
včeraAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.16. 22:19 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.16. 12:11 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch