Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLC 63 a GLC 63 Coupe: malé SUV dostalo V8, jede jako supersport
5.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Je libo dělat stovku pod 4 s v SUV? To teď umí základní GLC i od něj odvozené Coupe s osmiválcem produkujícím 476 nebo 510 koní.
Pokud jste celý život toužili po malém SUV, které by poháněl osmiválec, je vaše čekání u konce. Mercedes udělal něco, co u GLK nešlo. Jeho nástupce s označením GLC osadil čtyřlitrovou jednotku twin-turbo, která u AMG pohání prakticky vše od třídy C až po supersportovní AMG GT. Agregát byl v tomto případě naladěn na 476 a 510 koní, přičemž nalézt jej můžete pod kapotou základního GLC i GLC Coupe.
U obou karosářských variant osmiválec spolupracuje s devítistupňovým automatem vybaveným automatickými meziplyny. Umí i podřazení o několik rychlostí najednou. Na automat navazuje pohon všech kol 4Matic+ zahrnující elektromechanicky ovládanou mezinápravovou spojku a samosvorný zadní diferenciál.
V základní variantě má výkon 476 koní a 650 Nm, stovku GLC i GLC Coupe pokoří za 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h. Provedení S disponující 510 koňmi a 700 Nm je o chloupek rychlejší, akcelerace v jeho případě trvá pouze 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost se již nemění, přičemž prozatím zveřejněný seznam příplatků nezahrnuje sadu AMG Driver‘s Package, která by umožnila posunutí omezovače o trochu výše. To samozřejmě neznamená, že by ji GLC nakonec nemohlo dostat, nicméně s ohledem na nemalou hmotnost (1 925 až 1 945 kg) ji možná značka v rámci bezpečí vážně nenabídne.
Ve standardní výbavě jsou u všech variant volitelné jízdní režimy Comfort, Sport, Sport+. GLC 63 S a GLC 63 S Coupe mají navíc režim Race. Jejich volba ovlivňuje odezvu plynového pedálu a rychlost řazení automatu. Také vzduchový podvozek lze přizpůsobit, pro něj jsou připraveny režimy Comfort, Sport a Sport+, dvěma módy (Comfort a Sport) disponuje i adaptivní posilovač řízení.
Čelním partiím dominuje maska Panamericana, která je již běžným poznávacím znamením modelů AMG. Doplňují ji agresivnější nárazníky, mohutnější boční prahy, střešní spoiler (či křidélko na hraně zavazadelníku u Coupe) nebo dvojice chromových koncovek výfuku na každé straně. Do nafouknutých blatníků se u základní varianty nastěhovala 19" kola s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu. U provedení S najdeme dvacítky a obutí 265/45, respektive 295/40.
V interiéru hrají hlavní roli sportovní sedadla čalouněná mikrovláknem Dinamica, kůže je ale za příplatek. Navíc se také platí za sportovní výfukový systém, sadu AMG Night Package zahrnující černě lakované doplňky či karbonové detaily. Objednat lze také 21" kované ráfky, které jsou součástí standardu u úvodní edice Edition 1. Ta mimo jiné dostane i boční grafické polepy, aerodynamický paket či černou kůži uvnitř.
Živý debut je naplánován na autosalon v New Yorku, který startuje v příštím týdnu. Objednávky je začnou prodejci přijímat od 16. června, na první vozy ovšem budou muset zákazníci počkat až do září.
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic a GLC 63 S 4Matic Coupe



Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic Coupe
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic Coupe Edition 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 5 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
18.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
18.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
