Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205 2014: nová třída C odhaluje svůj charakter i technické detaily
4.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern Daimler chce příští Mercedes třídy C definitivně zbavit nálepky automobilu pro důchodce, v hledáčku bude mít opět BMW řady 3.
Současná třída C s interním označením W204, vyráběná od března 2007, vydrží v prodeji minimálně do konce letošního roku. Podle informací britského Autocaru má být její nástupce představen na ženevském autosalonu 2014. Vysoce postavený zdroj uvnitř Mercedesu, který se přímo podílí na vývoji nového céčka (W205), tvrdí: „Jednou provždy chceme třídu C zbavit image automobilu, který si pořídí váš dědeček. Udělali jsme tak rozsáhlé změny, že vůz bude vizuálně i technicky splňovat očekávání mladší generace kupujících,“ prozradil konspirátor britským kolegům.
Lidé zasvěcení do věci potvrzují, že pro největšího soupeře Audi A4 a především BMW řady 3 jde o „nový začátek“, přičemž z existujícího vozu přebere pouze minimum techniky. Tuto výraznou změnu si Mercedes může dovolit také proto, že do svého portfolia již brzy zařadí model CLA. Novinka, kterou se již podařilo nafotit bez maskování a jejíž vzhled proto známe docela podrobně, bude dost velká na to, aby přebrala roli cenově dostupného sedanu s třícípou hvězdou.
Třída C tak bude moci povyrůst o půl třídy, tedy na délku kolem 4,7 metru po vzoru BMW 3 F30. Deset centimetrů navíc se z osmdesáti procent promítne do prodloužení rozvoru, který tím naroste z 2 760 až na 2 840 mm. Odhaduje se, že přiměřeně tomu se změní také rozchod náprav (+ 40 mm) i šířka (z 1 770 na cirka 1 810 mm). Nejvíce z toho budou těžit pasažéři v kabině významně zvětšené ve všech myslitelných směrech a zavazadlovém prostoru, který se nafoukne na přibližně 485 litrů.
Ptáte-li se, co má radikální zvětšení rozměrů společného se „zaměřením na mladší klientelu“, tak pochopitelně nic, pokud tedy nebereme do úvahy permanentně stoupající průměrnou výšku populace. Mercedes měl však patrně na mysli něco jiného, a to především nápadnou změnu designu a posílení dynamiky, o kterou se postará další přepracování techniky a snížení hmotnosti. Podle prvních informací by verze C 160 neměla vážit více než 1 380 kg.
Nová třída C bude zřejmě prvním automobilem s hvězdou ve znaku, který využije zcela novou platformu MRA (Modular Rear-wheel drive Architecture). Samonosná karoserie zůstane u vysokopevnostních ocelí a v budoucnosti poslouží také při vývoji následujících tříd E a S. Detaily k této konstrukci zatím chybí, každopádně výsledek je předvídatelný. Vedle nárůstu rozměru a současné redukce hmotnosti dále zvýšit torzní, statickou i dynamickou tuhost karoserie, která má být špičkou ve své třídě. Přední náprava auta se patrně vyhne zavěšení typu MacPherson a místo ní nastoupí dvojité lichoběžníky, které mají poskytnout lepší tuhost a kontrolu geometrie kol i při maximálním zatížení. Vzadu se tradičně udrží dále přepracovaný multi-link, který má zvýšit úroveň celkové kultivovanosti.
Vzhledem k tomu, že nová třída C dorazí za něco málo přes rok, poměrně spolehlivě se dají odhadnout také chystané pohonné jednotky, které se Mercedes v zájmu lepšího rozložení hmotnosti a snížení těžiště bude snažit montovat co možná nejníže a nejblíž motorové přepážce. Leccos již naznačila radikálně modernizovaná třída E (W212). Pod její kapotu se přeplňovaná šestnáctistovka nedostala, céčko ji podle dostupných zpráv dostane. Výkony si můžeme jen tipnout, ale máme za to, že by to mohlo být 122 a 156 koní. Jistý je také čtyřválcový dvoulitr s turbodmychadlem, přímým vstřikováním a variabilním časováním, který nahrazuje původní osmnáctistovku. Nabídne 184 a 211 koní a k tomu 300, respektive 350 newtonmetrů. Na vrcholu běžných modelů se usadí nový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 litru s maximálním výkonem 333 koní při 5 250 ot./min a nejvyšším točivým momentem 480 newtonmetrů. Rovněž diesely jsou poměrně jasné. Třílitrová V6 jistá není, ale můžete vzít jed na to, že 2,1 litrový čtyřválec dorazí ve všech výkonových variantách, tedy se 136, 170 a 204 koňmi.
Jak se dalo očekávat, všechny agregáty budou standardně kombinovány s automatickým vypínáním motoru stop-start a systémem regenerativního brzdění. O další snížení průměrné spotřeby třídy C se kromě snížení hmotnosti má postarat také plug-in hybridní verze kombinující elektromotor se zážehovou pohonnou jednotkou. Detaily jsou v nedohlednu, zdroje však naznačují, že auto by v čistě elektrickém režimu mělo mít akční rádius kolem 30 kilometrů.
Céčko pochopitelně opět dorazí s pohonem zadní nápravy, za příplatek pak bude možné objednat čtyřkolku 4Matic. U většiny modelů se stane základem šestistupňová manuální převodovka, v závislosti na motoru pak bude k mání rovněž sedmistupňový automat. Prozatím nevíme, zdali také dvouspojková verze. Spekuluje se také o nově vyvíjeném až devítistupňovém automatu, informátoři ovšem naznačují, že ta bude primárně určena pro větší modely. Pokud se ve třídě C objeví, pak až někdy v roce 2017, při mezigenerační modernizaci.
Nový rival trojky se postupně představí se čtyřmi druhy karoserie. Základem bude pochopitelně sedan a kombi, posléze je v plánu kupé i jeho otevřená verze, které však nedorazí dříve než v roce 2015. Všechna provedení se později představí také v úpravě sportovní divize AMG, atmosférickému motoru však dají vale. V Affalterbachu se připravuje nový bi-turbo vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, jeho parametry ale dosud známé nejsou.
Do standardní výbavy W205 se má údajně dostat adaptivní odpružení a za příplatek bude k mání spousta bezpečnostních prvků představených ve faceliftovaném éčku a chystaných také pro novou třídu S. Chybět nebude stereoskopická kamera doplněná baterií radarů a další elektronika schopná autonomního řízení při jízdě po dálnici či detekce rizikových situací se schopností samostatného rozhodování v zájmu vyhnout se nehodě, případně snížit její následky.
Tip: Pokud se chcete podívat na další počítačové rendery možné podoby příštího Mercedesu třídy C (W205) prohlédněte si galerii na webu Autocaru.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před hodinouTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 3 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 4 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 6 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch