Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 200 NGD a E 220 BlueTec: prémioví spořílci podrobněji
12.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plynová třída E vám podle automobilky může uspořit desítky tisíc korun ročně. Dieselová se pro změnu má pohybovat jen za 4,4 l/100 km.
Na sklonku minulého měsíce jsme vám nabídli článek, ve kterém jsme se souhrnně věnovali novinkám určeným pro faceliftovaný Mercedes-Benz třídy E. Devítistupňový automat jsme si od té doby již patřičně rozpitvali, nyní tak přišla řada na nové úsporné verze. První z nich je model E 200 Natural Gas Drive (NGD), která v nabídce nahrazuje předchozí Mercedes E 200 NGT BlueEfficiency.
Novou plynovou verzi pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 156 koní a točivém momentu 270 Nm, s nímž E 200 NGD pokoří stovku za 10,4 sekundy a rozjede se na 220 km/h. Při spalování plynu lze přitom počítat se spotřebou 4,3 kg na 100 km, zatímco po přepnutí na plyn stoupne žíznivost třídy E na nějakých 6,3 l/100 km.
Již při pohledu na dvě rozdílná čísla asi nepřekvapí, že jízda na plyn je úspornější. Automobilka dokonce vypočítala, že v Německu, kde je CNG o polovinu levnější než benzín, ušetříte při ročním nájezdu 20 000 km až tisíc Eur (cca 26 000 Kč) na palivu a s rostoucím nájezdem úspora pochopitelně poroste. E 200 NGD má navíc prodloužený dojezd, a to při obou plných nádržích až na 1 300 km.
Zajímavé je, že zásobníky plynu jsou tři (o celkové kapacitě 121,5 l/19,5 kg) a nikoliv jeden, který by ovlivňoval velikost zavazadelníku. Jeho objem sice implementací dvou nádrží pod podlahu a třetí za opěrky poklesnul na 400 litrů, stále však nabízí dostatek místa. Ovšem za ne zrovna lidovou cenu - základ vychází na 1 160 390 Kč.
Naprosto stejnou částku pak zaplatíte za Mercedes-Benz E 220 BlueTec BlueEfficiency Edition, který je druhou úspornou verzí. O jeho pohon se sice stará starý známý 2,1litrový turbodiesel o výkonu 170 koní a točivém momentu 400 Nm, jeho spotřeba však vlivem úsporných opatření (systém start/stop, nové pneu, snížený podvozek a zaslepená čelní maska) klesla na 4,4 l/100 km.
Ve srovnání se standardní verzí E 220 CDI se rovněž zlepšila akcelerace, a to o tři desetiny na 8,4 sekundy. Nejvyšší rychlost však má úsporný model lehce sníženou (227 versus 228 km/h). To je k novým příspěvkům v nabídce vše, objednávat je můžete začít okamžitě.








Mercedes-Benz momentálně nabízí dvě úsporné verze třídy E. Model E 200 NGD uspokojí milovníky benzinu a plynu, E 220 BlueTec je určeno pro příznivce dieselu. Cena obou dvou je stejná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
dnesNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
před 8 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 10 hodinamiJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
před 11 hodinamiVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
dnesIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 10.18. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 10.18. 20:36 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.18. 19:16 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch