Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 200 NGD a E 220 BlueTec: prémioví spořílci podrobněji
12.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plynová třída E vám podle automobilky může uspořit desítky tisíc korun ročně. Dieselová se pro změnu má pohybovat jen za 4,4 l/100 km.
Na sklonku minulého měsíce jsme vám nabídli článek, ve kterém jsme se souhrnně věnovali novinkám určeným pro faceliftovaný Mercedes-Benz třídy E. Devítistupňový automat jsme si od té doby již patřičně rozpitvali, nyní tak přišla řada na nové úsporné verze. První z nich je model E 200 Natural Gas Drive (NGD), která v nabídce nahrazuje předchozí Mercedes E 200 NGT BlueEfficiency.
Novou plynovou verzi pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 156 koní a točivém momentu 270 Nm, s nímž E 200 NGD pokoří stovku za 10,4 sekundy a rozjede se na 220 km/h. Při spalování plynu lze přitom počítat se spotřebou 4,3 kg na 100 km, zatímco po přepnutí na plyn stoupne žíznivost třídy E na nějakých 6,3 l/100 km.
Již při pohledu na dvě rozdílná čísla asi nepřekvapí, že jízda na plyn je úspornější. Automobilka dokonce vypočítala, že v Německu, kde je CNG o polovinu levnější než benzín, ušetříte při ročním nájezdu 20 000 km až tisíc Eur (cca 26 000 Kč) na palivu a s rostoucím nájezdem úspora pochopitelně poroste. E 200 NGD má navíc prodloužený dojezd, a to při obou plných nádržích až na 1 300 km.
Zajímavé je, že zásobníky plynu jsou tři (o celkové kapacitě 121,5 l/19,5 kg) a nikoliv jeden, který by ovlivňoval velikost zavazadelníku. Jeho objem sice implementací dvou nádrží pod podlahu a třetí za opěrky poklesnul na 400 litrů, stále však nabízí dostatek místa. Ovšem za ne zrovna lidovou cenu - základ vychází na 1 160 390 Kč.
Naprosto stejnou částku pak zaplatíte za Mercedes-Benz E 220 BlueTec BlueEfficiency Edition, který je druhou úspornou verzí. O jeho pohon se sice stará starý známý 2,1litrový turbodiesel o výkonu 170 koní a točivém momentu 400 Nm, jeho spotřeba však vlivem úsporných opatření (systém start/stop, nové pneu, snížený podvozek a zaslepená čelní maska) klesla na 4,4 l/100 km.
Ve srovnání se standardní verzí E 220 CDI se rovněž zlepšila akcelerace, a to o tři desetiny na 8,4 sekundy. Nejvyšší rychlost však má úsporný model lehce sníženou (227 versus 228 km/h). To je k novým příspěvkům v nabídce vše, objednávat je můžete začít okamžitě.








Mercedes-Benz momentálně nabízí dvě úsporné verze třídy E. Model E 200 NGD uspokojí milovníky benzinu a plynu, E 220 BlueTec je určeno pro příznivce dieselu. Cena obou dvou je stejná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
před 8 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 10 hodinamiŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
před 11 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat