Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6: 57 nových fotek a více detailů k úchylné šestikolce
15.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do Bruselu se nelze vydat stylověji. Z kombinace 544 koní a 3 850 kilogramů by se v hlavním městě Evropské unie mohlo leckomu udělat nevolno.
O novém Mercedesu G 63 AMG s pohonem 6x6 jsme se zmínili již dvakrát. Po prvním, takřka špionážním odhalení jsme vám nabídli část oficiálních snímků a specifikací, teprve teď ale německá značka přišla s kompletní sadou fotek, pár dalšími detaily a také oficiálním potvrzením „volného prodeje”. A nic z toho si pochopitelně nechceme nechat pro sebe.
Začneme-li od konce, pak můžeme říci, že nová šestikolka tedy bude k mání od letošního října. Konkrétní cena sice ještě nebyla stanovena, o levnou záležitost ale rozhodně nepůjde. Podle automobilky by totiž po elektrickém supersportu SLS AMG Electric Drive, který vychází na 416 500 Eur (cca 10 415 000 Kč), mělo jít o druhý nejdražší model v nabídce. Jestli bude stát 8 nebo 9 milionů korun můžeme zatím jen spekulovat, jisté ale je, že Mercedes neplánuje vyrobit více než třicet kusů ročně. Ostatně se počítá hlavně s poptávkou ze strany arabských šejků, kteří pro vůz nejenže budou mít využití (že to bude král písečných dun je zřejmé už z fotografií a videí), ale také na něj budou mít dostatek prostředků.
Nejde tu přitom jen o vysokou pořizovací cenu, ale také provozní náklady. Lidé z Mercedesu sice mluví o spotřebě 18 litrů na sto, s ohledem na hmotnost 3 850 kilogramů, výkon 544 koní a točivý moment 758 Nm, které má na svědomí 5,5litrový motor AMG V8 bi-turbo, a pohon všech šesti kol se ale dá počítat spíše s padesátilitrovou spotřebou na 100 kmi i při relativně decentní jízdě využívající jen menší část možností vozu. Je proto jen logické, že základní 96litrovou palivovou nádrž doplňuje přídavná s kapacitou 63 litrů, která celkový objem navyšuje na 159 l.
Většinu dalších základních parametrů jsme zmínili již v předchozím článku, kde se objevila také zatím stále nepotvrzená informace o zrychlení na stokilometrovou rychlost za méně než šest sekund, kompletní rozměry či část dat o prostupnosti terénem. Nově tak přidáváme hlavně finální specifikace podvozku. Na ten totiž Mercedes-Benz použil hned několik typů pružin, přičemž první náprava užívá komponenty převzaté z pancéřované armádní verze, z níž ostatně vychází celý model. Druhá náprava se pak pyšní standardními terénními pružinami s tuhou charakteristikou, třetí dostala tytéž prvky, jen o poznání měkčí.
Vyjma těchto prvků dostalo G 63 AMG 6x6 také stavitelné plynové tlumiče, které se běžně používají v rallye. Světlá výška pak narostla z 210 na 460 milimetrů, přičemž vjet můžete až do metr hluboké řeky, což oproti sériové třídě G značí 40centimetrový rozdíl. Zmínit pak můžeme ještě 37palcová kola s terénními pneumatikami, které se dle nových fotografií snadno vypořádají s jakýmkoliv povrchem. No a abychom nezapomněl, právě pořádná sada kvalitních fotek je tím největším doplněním dnešního článku.
Pokud máte zálusk ohromit s tímto vozem třeba u Máchova „jezera” (popřípadě přímo v něm...), víte už, co je třeba a kdy se svého čtyřtunového miláčka dočkáte. Jakmile Mercedes zveřejní zbývající konečné specifikace, určitě je doplníme.

























































Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 jde v říjnu do prodeje, dvaceti až třiceti zájemcům ročně hodlá nabídnout kombinaci výkonu 544 koní a hmotnosti 3 850 kg. Každý z nich však bude muset z kapsy vytáhnout pořádný balík peněz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 9 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB