Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G čeká facelift, bude ale obří. Místo jemné proměny má dorazit nový vůz
18.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka si ponechá označení W463. Bude však širší, prostornější i lehčí. Vizuálně se nechá inspirovat konceptem Ener-G-Force.
Minulý týden prosákly na světlo světa spekulace o možném vzkříšení výroby Defenderu. Něco takového se ale po negativním stanovisku Land Roveru nezdá být pravděpodobné a britská legenda tak zřejmě zůstane pohřbena. Její nástupce pak lehce vyměkne, což z konkurenčního Mercedesu třídy G dělá poslední pravověrný off-road na světě. Třícípá hvězda sice prohlásila, že jeho výrobu rozhodně neukončí, nicméně zároveň na příští rok chystá významný facelift.
Momentálně přitom víme, že dočkat bychom se měli do značné míry zcela nového vozu, v jehož případě se logicky taktéž změní charakter. Kvůli navýšení stability novinka naroste do šířky, zároveň dostane i odlišné přední zavěšení a počítá také s větším prostorem uvnitř. Očekávat máme rovněž komfortnější a širší sedadla vpředu i vzadu, venkovní krabicová silueta má ale zůstat zachována.
„S naším dědictvím musíme jednat velmi opatrně,“ říká na adresu třídy G šéf divize crossoverů a SUV Andreas Zygan. Zároveň dodává, že „nabízíme něco speciálního. Loňský rok - v pořadí již 34. v historii vozu - byl vůbec nejlepším po stránce prodejní. Je to úžasný model, jeden z našich idolů.“ Přesto se ovšem dočká nemalých změn, kdy ono rozšíření počítá s extra 100 milimetry.
Ačkoliv přitom také novince zůstane kódové označení W463, počítá se s větším množstvím hliníku než dosud. To by podle zdrojů zevnitř automobilky mělo hmotnost srazit o více než 200 kilogramů. Zlepšena tak bude ovladatelnost, čemuž napomůže i avizované tříprvkové nebo čtyřprvkové nové zavěšení. Dočkat se pak máme i elektro-mechanického posilovače řízení.
Po stránce motorické dorazí především nové řadové šestiválce, kdy benzinový nabídne více než 360 koní a dieselový přes 300. V obou případech se přitom standardem stane nový devítistupňový automat. Tuto převodovku pak nejspíše budou užívat i verze AMG, které tvoří zhruba polovinu prodejů třídy G a s jejichž příchodem se počítá až po odhalení základu.
Aby těch novinek nebylo málo, dorazí také nové elektronické bezpečnostní a asistenční systémy. Stejně jako diodová světla, která napomohou v částečné změně vizáže. O totéž se pak ostatně postará i řada detailů, které Mercedes převezme z futuristického konceptu Ener-G-Force. Touto studií by se pak měla inspirovat i příští řada GLS, které se dočkáme v roce 2018.
Tato novinka třícípé hvězdy bude k mání v základní a prodloužené variantě, přičemž zejména druhá zmiňovaná se má postavit konkurenci od Bentley a Rolls-Royce. Z toho důvodu nejspíše adoptuje přídomek Maybach či Pullman a dorazí s absolutním luxusem na palubě. Pokud přitom půjde vše jako na drátkách, pak zároveň poslouží i jako základ pro SUV Aston Martin Lagonda.
















Koncepční Mercedes-Benz Ener-G-Force má ovlivnit vzhled faceliftu třídy G i příštího GLS
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 5 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 7 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 8 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 10 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
