Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G čeká facelift, bude ale obří. Místo jemné proměny má dorazit nový vůz
18.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka si ponechá označení W463. Bude však širší, prostornější i lehčí. Vizuálně se nechá inspirovat konceptem Ener-G-Force.
Minulý týden prosákly na světlo světa spekulace o možném vzkříšení výroby Defenderu. Něco takového se ale po negativním stanovisku Land Roveru nezdá být pravděpodobné a britská legenda tak zřejmě zůstane pohřbena. Její nástupce pak lehce vyměkne, což z konkurenčního Mercedesu třídy G dělá poslední pravověrný off-road na světě. Třícípá hvězda sice prohlásila, že jeho výrobu rozhodně neukončí, nicméně zároveň na příští rok chystá významný facelift.
Momentálně přitom víme, že dočkat bychom se měli do značné míry zcela nového vozu, v jehož případě se logicky taktéž změní charakter. Kvůli navýšení stability novinka naroste do šířky, zároveň dostane i odlišné přední zavěšení a počítá také s větším prostorem uvnitř. Očekávat máme rovněž komfortnější a širší sedadla vpředu i vzadu, venkovní krabicová silueta má ale zůstat zachována.
„S naším dědictvím musíme jednat velmi opatrně,“ říká na adresu třídy G šéf divize crossoverů a SUV Andreas Zygan. Zároveň dodává, že „nabízíme něco speciálního. Loňský rok - v pořadí již 34. v historii vozu - byl vůbec nejlepším po stránce prodejní. Je to úžasný model, jeden z našich idolů.“ Přesto se ovšem dočká nemalých změn, kdy ono rozšíření počítá s extra 100 milimetry.
Ačkoliv přitom také novince zůstane kódové označení W463, počítá se s větším množstvím hliníku než dosud. To by podle zdrojů zevnitř automobilky mělo hmotnost srazit o více než 200 kilogramů. Zlepšena tak bude ovladatelnost, čemuž napomůže i avizované tříprvkové nebo čtyřprvkové nové zavěšení. Dočkat se pak máme i elektro-mechanického posilovače řízení.
Po stránce motorické dorazí především nové řadové šestiválce, kdy benzinový nabídne více než 360 koní a dieselový přes 300. V obou případech se přitom standardem stane nový devítistupňový automat. Tuto převodovku pak nejspíše budou užívat i verze AMG, které tvoří zhruba polovinu prodejů třídy G a s jejichž příchodem se počítá až po odhalení základu.
Aby těch novinek nebylo málo, dorazí také nové elektronické bezpečnostní a asistenční systémy. Stejně jako diodová světla, která napomohou v částečné změně vizáže. O totéž se pak ostatně postará i řada detailů, které Mercedes převezme z futuristického konceptu Ener-G-Force. Touto studií by se pak měla inspirovat i příští řada GLS, které se dočkáme v roce 2018.
Tato novinka třícípé hvězdy bude k mání v základní a prodloužené variantě, přičemž zejména druhá zmiňovaná se má postavit konkurenci od Bentley a Rolls-Royce. Z toho důvodu nejspíše adoptuje přídomek Maybach či Pullman a dorazí s absolutním luxusem na palubě. Pokud přitom půjde vše jako na drátkách, pak zároveň poslouží i jako základ pro SUV Aston Martin Lagonda.
















Koncepční Mercedes-Benz Ener-G-Force má ovlivnit vzhled faceliftu třídy G i příštího GLS
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
