Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě
19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Do premiéry v Pekingu schází jen dny a mnohé o špičkových verzích třídy G bylo stejně známo. A tak Mercedes s odhalením ani nečekal.
Modernizace nejstaršího a tudíž i nejdéle vyráběného Mercedesu do značné míry stojí na představení dvou nových špičkových verzí G63 AMG a G65 AMG, z nichž ten druhý aspiruje na titul nejsilnějšího sériově vyráběného off-roadu vůbec. K oběma strojům jsme průběžně přinášeli technické parametry, fotografie i nejzajímavější informace, ale až nyní je vše oficiální.
To by ale ani nebyl Mercedes, kdyby své občas velmi podivné způsoby odhalování novinek neokořenil i tentokrát. Takže i když zveřejnil kompletní data obou nejvýkonnějších verzí třídy G, připojil k nim pouze fotky osmiválce G63. Nepředpokládáme, že by G65 vypadala jinak kromě štítků V12, přesto si ale opět můžeme prohlédnout jen „dvojku“.
V rámci povinné sumarizace připomínáme, že „slabší“ vůz je vybaven dvojicí turbodmychadel přeplňovanou V8 s objemem 5,5 litru, výkonem 544 koní při 5 500 ot./min. a 760 newtonmetry od dvou do pět tisíc otáček. Je docela vtipné, že při udávané spotřebě 13,8 litru Mercedes nezapomněl upozornit na přítomnost systému stop-start a chytré řízení alternátoru, které by pár kapek ušetřit mohlo. Papírově se to jinak skutečně podařilo - oproti G55 AMG došlo ke snížení o 2,1 l/100 km.
Koncern Daimler nám před pekingskou premiérou konečně sdělil také dynamické parametry. G63 se pomocí sedmistupňové automatické převodovky dostane na stovku za 5,4 sekundy a dosáhne maximální elektronicky omezenou rychlost 210 km/h.
Samozřejmě o pořádný kus dál se dostala varianta G65 AMG. Její biturbo dvanáctiválec o výkonu 612 koňských sil při 4 300 až 5 600 ot./min. a rovných 1 000 newtonmetrů od 2 300 do 4 300 otáček stačí ve spojení se sedmistupňovým automatem na zrychlení z 0 na 100 za 5,3 sekundy a nejvyšší, rovněž elektronicky omezenou rychlost 230 km/h. Průměrná spotřeba? Sedmnáct litrů na sto. Pětašedesátku lze na silnici rozeznat podle více chromu na přední masce, jinak by měla být snadno zaměnitelná s G63.
Hodně opatrně nastavené limity rychlosti naznačují, že ani nejsilnější géčka nejsou stavěna k vymetání pangejtů, každopádně Mercedes podvozky nenechal v původním nastavení. Na zavěšení osazeném dvacetipalcovými koly se objevily nové tužší tlumiče i pevnější silentbloky. Automobilka ovšem pro jistotu vyměnila také ložiska v převodovce.
U mastodontů tohoto typu se nepodceňují ani brzdy, automobilka je proto osadila ventilovanými kotouči o průměru 375 mm vpředu a 330 mm vzadu. Šestipístkové rudě lakované třmeny na přední nápravě si géčko vypůjčilo z Mercedesu ML63 AMG, u zadních kol pak pracují relativně jednoduché jednopístkové brzdiče. O tomto brzdovém systému se automobilka zmiňuje pouze v souvislosti s verzí G63, nemůžeme tedy zaručit, jestli se u G65 neobjeví něco ještě impozantnějšího.
Zajímají-li vás ceny, na G63 si připravte 137 505 euro, tedy asi 3,5 milionu korun. Na vrcholné G65 AMG ale potřebujete ještě skoro dvakrát tolik - přijde na 264 180 euro, tedy cirka 6,6 milionu Kč.

















Fotky G65 Mercedes pořád drží pod pokličkou, kromě štítků V12 a více chromu na masce by ovšem měla vypadat stejně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 10 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva