Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes končí se třemi velkými a silnými modely, posiluje obavy z budoucnosti
2.3.2019 | Petr Prokopec
Rozhodně nejde o prodejní hity, těmi ale podobné modely nebyly nikdy. Za čistkou stojí podobně jako u Land Roveru a Jaguaru hlavně příchod nových pravidel EU, která se s koncem roku 2019 postarají o větší paseku.
V loňském roce jsme se po letech konečně dočkali návratu BMW řady 8. Mnichovská automobilka přitom přiznává, že tento projekt odstartovala v hlavně kvůli návratu Mercedesů S-Coupe a S-Cabrio. Třícípá hvězda se po jejich představení dočkala poměrně slušných prodejů, což BMW nakonec přimělo k přiložení dalšího polene pod kotel. Tento krok byl i přes úspěch konkurence značně riskantní, přeci jen trh se sportovně laděnými dvoudvířky se spíše smrskává, než zvětšuje.
Co je ovšem ještě zajímavější než vzájemná rivalita dvou německých značek, je skutečnost, že Mercedes se rozhodl segment trhu, do kterého nepřímo uvrtal svého arci-rivala, opustit. Oznámil, že S-Coupe a S-Cabrio již v příští generaci nedostanou nástupce, navrátit se tak má pouze sedan. Jeho nabídka bude pro změnu ořezána ještě letos - verze S65 od AMG se dočkala tzv. Final Edition, která za výkonným dvanáctiválcem pod kapotou třídy S udělá po mnoha letech tlustou čáru.
A nebude to jediná konečná, dvanáctiválcový motor má z Mercedesů zmizet zcela. Dříve byl nabízen i pod kapotami třídy G a roadsteru SL, dále je k mání v luxusních variantách třídy S. Nic z toho už nebude dále v nabídce, třebaže mateřský Daimler říká, že s dvanáctiválci nekončí až tak úplně. Dle šéfa divize AMG Tobiase Moerse bude k dispozici jiným značkám, čímž velmi pravděpodobně míní Maybach a zřejmě i Pagani.
To je hodně špatných zpráv naráz. Pochopitelně, u Mercedesu nejde o modely, s nimiž by jeho nabídka stála a padala, něčím takovým ale velké, výkonné či jakkoli jinak výjimečné modely nebyly nikdy. A přesto je Mercedes nabízel. Navíc je třeba si říci, že třícípá hvězda by asi nebyla tím, čím je, kdyby svou existenci zakládala jen na třídě C dieselovým čtyřválcem, která pro změnu páteře prodejů tvoří. Automobilka se tak zbavuje svých imagemakerů, z nichž některé navíc uvedla na trh jen před pár léty a je třeba ptát se, proč.
Důvody jsou tytéž, které jsme uváděli při probírání plánovaného osekání nabídky Jaguaru a Land Roveru. Také z nabídky Britů mizí velké motory a pokud je do ní nějaký nový uveden, pak jen tak, aby z ní na přelomu let 2019 a 2010 zase zmizel. Ke stejnému momentu míří i kroky Mercedesu a je tak prakticky jasné, že skutečným lamačem vazů tu není nezájem zákazníků, ale nová pravidla Evropské unie.
Tentokrát nejde o exhalace typických škodlivin, ale emise CO2, přímý ekvivalent spotřeby paliva. Automobilky budou muset už od 1. ledna 2020 najet na „křivku limitních hodnot” vedoucí ke snížení na nový limit 95 g CO2 na kilometr, který začne naplno platit od ledna 2021. Pokud CO2 „správným směrem” nepůjdou, přijdou pokuty a těm se chtějí automobilky vyhnout stůj co stůj. Proč tedy držet v nabídce modely s motory V12 a V8, které stejně kupuje jen hrstka lidí, když by si za jejich odbyt automobilka ve výsledku musela zaplatit?
Kroky Mercedesu tedy jen potvrzují obavy z toho, že už na přelomu konce letošního roku a začátku toho příštího přijde další čistka v nabídce motorů, která pohřbí cokoli zajímavějšího, co není žádané dostatečně na to, aby si automobilka nemohla dovolit vyřadit to z nabídky. Nechceme být špatnými proroky, ale podobná situace se rýsovala s nástupem WLTP a výsledek znáte. Tak proč se nyní tvářit, že se něco takového nemůže brzy opakovat...






Mercedes-Benz S-Coupe již v příští generaci nedorazí...






Z nabídky značky navíc zmizí i dvanáctiválcový model S 65 AMG, který se čerstvě představil v tzv. Final Edition na rozloučenou. Mercedes pak nebude nabízet už žádné dvanáctiválcové modely, ukazovat při vysvětlení na Brusel není nemístné
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Xavi Fores je jako tester spokojený 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 4 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 6 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 7 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 9 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
