Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes nastínil svou budoucnost: třída S 2014 v květnu, více modelů S od AMG
7.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Veškeré modely třícípé hvězdy vystavené na autosalonu již dávno známe. Šéf Daimleru a šéf AMG se proto neváhali rozpovídat o budoucnosti.
Pomalu by se dalo říci, že Mercedes-Benz jsme v posledních dnech trochu ignorovali. A to přesto, že stánek značky na ženevském autosalonu okupují takové modely jako E 63 AMG nebo A 45 AMG. Německá automobilka však tyto novinky včetně všech detailů představila dlouho předtím, než se vůbec brány výstaviště Palexpo jen pootevřely. To ovšem neznamená, že unikly našemu fototýmu. Prohlédnout si zatím můžete ze všech stran právě ostré Áčko, a to včetně verze Edition 1, na živých fotografiích, které doplní i záběry několika dalších nedávných novinek. Proto ale tento článek nevznikl - jeho smyslem jsou hlavně informace, které o budoucnosti značky vypustili šéf Daimleru Dieter Zetsche a šéf AMG Ola Källenius.
První zmínka se samozřejmě týká budoucnosti nejbližší. Tedy nové třídy S, která bude představena 15. května v Hamburgu. Podle Zetscheho se přitom jedná o nejdůležitější novodobý model značky, na jehož úspěchu závisí další růst. Samotným úspěchem si je ovšem šéf Daimleru vcelku jistý, zvláště u verzí, které budou zaskakovat za Maybach. Budou totiž mít „silné základy“, čímž Zetsche míní především pevné kořeny. Ty sice Maybach měl rovněž, ale ne takové, aby mohl být konkurencí pro Bentley nebo Rolls-Royce.
Mercedes-Benz ale zároveň doufá, že mu nová třída S i díky tomuto rozšíření teritoria vydělá daleko větší peníze. Exkluzivních provedení by se totiž mělo prodávat více než jen pár kusů ročně, jak tomu bylo v případě Maybachu. Posunem třídy S do vyšších sfér by zároveň mělo dojít k vyvážení nabídky celé značky, která se vespod rozrostla o nové deriváty třídy A. Výlet do ještě nižší kategorie trhu pak automobilka zvažuje, o realizaci však zatím není rozhodnuta. Podle Zetscheho je totiž složité přijít s konkurenceschopným a přitom ziskovým vozem.
To ale není případ Smartu, který se dočká nových modelů zcela určitě, již loni v prosinci ale koncern Daimler přiznal, že vývoj má skluz. Absence další generace dvoumístného modelu ForTwo a nového čtyřmístného ForFour na Ženevě ale dokazuje, že toto zpoždění je větší než malé. Třetí generace ForTwotak zřejmě dorazí až v září do Frankfurtu. Příští rok je pro změnu vyhrazen modernizaci třídy C, která je pro Mercedes-Benz spolu s faceliftovanou třídou E zásadní v Číně. Podle Zetscheho totiž pouze tyto dva modely mohou překlenout propast mezi třícípou hvězdou a Audi a BMW.
Tento rozjezd je ale jen pouhou předehrou pro mohutnou expanzi novinek, které Mercedes chystá do roku 2020. Vzniknout by totiž mělo 13 ryze nových modelů, které nebudou mít jediného předchůdce. Tři z nich ovšem již známe - tedy CLA, které již má i české ceny, CLA Shooting Brake a SUV GLA. Tedy samé deriváty vzešlé z platformy třídy A.
Pro úplnost pak jen dodáváme prohlášení šéfa Oly Källeniuse slibující více verzí S ve stálé nabídce ladičské firmy z Affalterbachu. Ohlas na první vlaštovky v podobě Mercedesů E 63 AMG S, CLS 63 AMG S a CLS 63 AMG S Shooting Brake, které namísto 557 koní nabízejí koní 585, je tak zřejmě lepší, než značka očekávala. Zajímavé přitom je, že verze S jsou v podstatě jen modely s paketem Performance, ovšem nabízené samostatně. Více znaků na zádi ale zřejmě více táhne...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Mercedes-Benz v Ženevě ukázal nový model A 45 AMG s paketem Edition 1
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 10:12 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch