Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil novinku s pořádným motorem, je ale extrémně těžká a líp než dřív pojede jen chvíli
6.12.2022 | Petr Prokopec
Na rozdíl od předchozích modelů značky se tohle auto sice může nadále pyšnit osmiválcem, ten se ale stal hybridním, a tak hmotnost vozu vylétla až do stratosféry. Lepší dynamiku než u slabšího a lehčího předchůdce nevyhnutelně nabídne jen po omezený čas.
Když Volvo před pár lety oznámilo, že končí s objemnými motory a pod kapoty svých aut začne montovat maximálně dvoulitrové čtyřválce, nebyl to zrovna krok, ze kterého bychom skákali nadšením. Na druhou stranu, pro zákazníky této značky není pohonné ústrojí až tak důležité. Řada z nich sice trvá na působivé dynamice, ovšem zda se o ni zasadí osmiválec, šestiválec či jiná jednotka, většina z nich neřeší.
Mercedes-Benz nicméně není Volvo, v případě této automobilky jsou objemné motory tradicí, jejíž zachování podstatná část klientely požaduje. Když proto třícípá hvězda oznámila, že třeba třída C bude kráčet švédskou cestou, začali jsme si ťukat prstem na čelo. Pokud by ovšem značka takto hodlala zakročit pouze u běžných modelů, nakonec by se kvůli bruselskému tlaku na co nejnižší emise vše dalo pochopit. Ovšem Němci oznámili, že dvoulitrové čtyřválce vyfasuje rovněž verze C63 AMG a dá se, čekat, že stejně na tom bude i E63 AMG, šlo o facku do tváří zákazníků.
Ke smůle Mercedesu se navíc automobilky Audi a BMW rozhodly, že tak hluboko neklesnou a u modelů RS a M budou i nadále používat nejméně šestiválcové jednotky. Mercedes tak zůstal sám jako kůl v plotě, což opravdu není záviděníhodná pozice. Úplně ve všech segmentech po ní ovšem třícípá hvězda zjevně netouží. Aktuálně totiž přišla s novým modelem S63 AMG E Performance, který se sice taktéž pyšní hybridizovanou jednotkou, ovšem na downsizing tentokrát nedošlo. Přesto moc není nad čím jásat.
Novinka tedy i nadále používá čtyřlitrový osmiválec, jenž produkuje 612 koní výkonu a 900 Nm točivého momentu. Jde o stejná čísla, jaká byla spojena i s předchozí variantou, novinkou je implementace hybridního systému, jenž přihazuje 190 koní a 320 Nm. Celá soustava tak disponuje 802 koňmi a 1 430 Nm (těžko říci, kde se vzaly či kde je Mercedes počítá, protože 900+320 je „jen” 1 220 Nm), což jsou opravdu vysoké hodnoty. Je nicméně třeba si uvědomit, že baterie o kapacitě 13,1 kWh dlouho nevydrží (udávaný dojezd činí 33 km). Jakmile je tedy vyplýtváte, zůstává vám 612 koní na 2 595 kg.
Právě příliš vysoká hmotnost je důvodem, proč jízdní dynamika není tak oslňující, jak by závratný výkon a točivý naznačovaly. Stovky totiž vůz dosáhne za 3,3 sekundy, což je jen o 2 desetiny lepší čas než u předchůdce, navíc je třeba dodat, že ten dával 0-100 km/h za 3,5 sekundy prakticky vždy a všude. U novinky budete muset mít nabité baterky, které vyprázdní nanejvýš pár akcelerací na vysoké rychlosti, 13,1 kWh opravdu není mnoho.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se německé novince povede po prodejní stránce. Aktuálně tak už jen dodáme, že ve srovnání s běžnými variantami se provedení AMG liší čelní maskou Panamericana či upraveným nárazníkem a koncovkami výfuku rámujícími difuzor. Součástí standardní výbavy jsou pak elektromechanické stabilizátory, adaptivní tlumiče, řízení zadní nápravy nebo karbon-keramické brzdy a aktivní úchyty motoru.
Uvnitř značka hraje spíše na luxusní než sportovní notu, jakkoliv rámci voliče jízdních režimů je možné aktivovat módy Sport a Sport+. Zajímavé přitom je, že jakkoliv autonomní řízení úrovně SAE3 je pro výchozí třídu S již nějakou dobu nabízeno, novinka s ním nebude k dispozici ještě několik měsíců poté, co příští rok na jaře dorazí k prvním zájemcům. Cena zatím nebyla upřesněna, pod 4 miliony korun ale nezamíří určitě.





















U modelu S63 sice třícípá hvězda odolala vábení downsizingu, na hybridizaci ovšem nezapomněla. Výsledkem tak sice je vysoký výkon a točivý moment, ovšem rovněž obrovská hmotnost. Spolehlivě dostupnou jízdní dynamikou tak novinka nemá šanci ohromit. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 11:23 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.12. 10:37 - budik
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch