Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes už tříválce odmítá zcela, vadí mu hluk a vibrace
11.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Závan zdravého rozumu ze Stuttgartu jen vítáme. Jeden z největších motorových omylů Mercedes podporovat nebude, teď už vůbec.
Pokud si přečtete náš přehled nepovedených downsizingů, tříválců v něm najdete hned několik. A to je třeba dodat, že tento přehled sloužil spíše jako ukázka typů nepovedených motorů, nikoli jejich úplný výčet. Za všechny můžeme jmenovat jednotku 0,9 TCe, která si v našem testu vysloužila označení tragický motorový omyl. Ne všechny podobné agregáty jsou tak nepřesvědčivé, opravdu dobrý tříválec ale neznáme, takový neexistuje, nejde vyrobit.
Motor této koncepce bude z podstaty vždy trpět vibracemi, zvláštním zvukovým až hlukovým projevem a nestandardním rozprostřením dodávaného výkonu v průběhu otáček. Ať už si s s jeho vývojem kdokoli bude hrát jakkoli. Motivace k přepřáhnutí na tento typ motoru jsou dobře známé, nemůžeme se ale smířit a zřejmě se ani nikdy nesmíříme s tím, jak mnoho z kultivovanosti, zvukového projevu a uživatelské přívětivosti obětují a čemu. Snížení spotřeby paliva je mnohdy iluzorní či naprosto minimální a když si k tomu vezmete, co všechno navíc umí povedený čtyřválec podobného ražení. Přesto se na tříválce přepřahá a přepřahat bude, ne však všude.
Jedním z nečekaných odpůrců motorů této koncepce je už delší dobu Mercedes. Ten, i když BMW s touto výhybkou nemá problém, už dříve konstatoval, že tříválce nenasadí do větších modelů, protože nejsou dostatečně kultivované. Teď svůj odpor dále rozšířil - už je odmítá zcela.
Prof. Dr. Thomas Weber, šéf výzkumu a vývoje značky v rozhovoru pro Car and Driver doslova uvedl: „Abychom postavili menší motor, bylo by teoreticky možné 'uříznout' jeden válec, ale takový tříválec by nebyl ani blízko tomu, kde bychom chtěl být pohledem vynaložených nákladů. Navíc by nesplnil naše standardy z hlediska hluku a vibrací. Proto jsme se rozhodli následovat strategii stavící na malých i větších čtyřválcových motorech.”
Dobrá zpráva a není jediná. Automobilka sice počítá s tím, že 90 procent jejích motorů bude čtyřválcových, jen kvůli tomu ale nechce zavrhnout zbylých 10 procent zákazníků. V nabídce tak dále zachová šesti-, osmi- a dokonce i dvanáctiválcové jednotky. K tomu odmítá postavit vůz jako BMW 2 Gran Tourer, protože prý existují „zajímavější cesty, jak přepracovat více než čtyři či pět osob. A pro nás se počítají i emoce”.
Inu, ne každý chce být jako Mnichov. Jedině dobře, pro nás se počítá rozmanitost a konkurence schopná nastavovat zrcadlo nemohoucnosti rivalů...



Také Mercedes podléhá tlaku na downsizing pohonných jednotek, jak ukazuje třeba nový osmiválec AMG v modelu GT, jehož test vám brzy nabídneme. Zná ale limity, „pod čtyřválce” z rozumných důvodů nepůjde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 10 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva