Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes ždímá zákazníky, jak to jen jde, nejvíce nedostatkový model zdraží najednou až o 460 tisíc
1.3.2022 | Petr Prokopec
Automobilka říká, že tím reaguje na inflaci, stejně snadno lze ale tvrdit, že tím inflaci spoluvytváří. Reaguje především na zřetelný převis poptávky nad nabídkou, a tak pustí ceny třídy G tak vysoko, jak to jen půjde.
Před měsícem Mercedes-Benz přestal přijímat objednávky na třídu G. Třícípá hvězda se do jisté míry stala obětí vlastního úspěchu, neboť o legendární off-road je i nadále enormní zájem. Kvůli tomu se ovšem zákazníci musí obrnit nemalou trpělivostí, neboť mnozí budou na svá auta čekat až do roku 2024. V současné době přitom nikdo neví, co bude za týden, natož pak za tři léta, i proto stuttgartští zatáhli za ruční brzdu. Momentálně ji sice uvolnili, bez následků to ale není.
Třída G totiž podražila, a to o pořádný balík peněz. Zatím máme informace z německého trhu, kde základní provedení G350d přijde od 22. března na 109 295 Eur (cca 2,75 mil. Kč) místo dosavadních 104 577 Eur (2,63 mil. Kč). Zajímavé je, že se Mercedes nutí do vysvětlování toho, co za zvýšením stojí. Přesně 965 Eur + DPH (v Německu 19procentní) podle automobilky připadá na běžnou obchodní přirážku, zdražení o 3 000 Eur + DPH pak firma vysvětluje aktuální inflací, to je vskutku pozoruhodné.
Přirážka 965 Eur bez daně z přidané hodnoty je pak společným jmenovatelem pro téměř všechny varianty v nabídce, s každou další výše postavenou nicméně dochází ke zvýšení onoho „inflačního příplatku”. Provedení G400d tak již nově startuje na 113 996 Eur (cca 2,9 milionu Kč) namísto předchozích 108 088 Eur (2,72 milionu Kč), zatímco za G500 již musíte dát 125 956 Eur (3,2 milionu Kč) místo dosavadních 118 619 Eur (necelé 3 miliony Kč).
Opomenout pak nesmíme vrchol nabídky, tedy Mercedes-AMG G63. V jeho případě se třícípá hvězda zjevně rozhodla, že pořádně napěchuje firemní kasu, neboť vůz podražil o 8 325 Eur (209 tisíc Kč) v rovině obchodní přirážky, k čemuž je navíc ještě třeba připočíst inflačních 7 000 Eur (176 tisíc Kč), opět se bavíme o sumách bez DPH. Místo původních 162 703 Eur (4,08 milionu Kč) vám tak nově z účtu zmizí 180 939,50 Eur (4,54 milionu Kč) i s daní z přidané hodnoty. To je neskutečné navýšení o více jak 10 % a 460 tisíc Kč nominálně.
České zastoupení zatím na kroky spojené s německým trhem nereagovalo, u základního Mercedesu G350d tak nadále svítí cena zveřejněná už před tímto zdražením. Je ale možné, že místní filiálka bylo jen poněkud avantgardnější, neboť české ceny byly vždy vyšší, než jaké si účtuje třícípá hvězda v Německu, a tak další zdražení přijde v trochu jiné podobě. Více se pokusíme zjistit.
Pro tuto chvíli už jen dodáme, že verze G350d a G400d pohání šestiválcový turbodiesel, který byl naladěn na 286 nebo 330 koní. V případě modelů G500 a G63 pak Mercedes pod přední kapotou zaměstnal benzinový osmiválec, který dává k dobru 422 či 585 koní. Za výrobou pak nestojí třícípá hvězda, nýbrž rakouská společnost Magna Steyr, která ve Štýrském Hradci rovněž produkuje BMW řady 5 a Z4, Jaguar E-Pace a I-Pace či Toyotu Supra.



Legendární G-Wagen je zpět v prodeji, během několika málo týdnů však razantně podražil. Třícípá hvězda tak jistě řeší především přetlak poptávky, ale svádí to na inflaci. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Business Insider
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před hodinou
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 2 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 5 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
