Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG GS 2015: tohle je sériová verze první SUV značky, dorazí i verze pro Evropu
21.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka britsko-čínské značky dostala do vínku dva benzinové turbomotory, z nichž silnější nabízí 220 koní a stovku s automatem zvládne za 7,8 s.
Britsko-čínská automobilka MG odhalila koncepční SUV CS již před dvěma roky. Loni v létě jsme pak mohli poinformovat o příchodu produkční verze, přičemž zahájení prodeje se očekávalo někdy v průběhu podzimu. Nakonec se ovšem vůbec první model značky se zvýšenou stavbou karoserie poněkud zdržel ve vývoji. Aktuálně tu tedy máme premiéru na šanghajském autosalonu, kde se novinka představuje pod názvem GS, a zmínku o nájezdu do showroomů, ke kterému dojde v závěru letošního roku.
Oproti koncepční verzi sice došlo k určitému umírnění vzhledu, ten je však i nadále nadmíru agresivní. Máme tu tedy úzkou čelní masku, na kterou navazují protažené světlomety. Těm v případě výše postavených úrovní výbavy asistují LEDky určené k dennímu svícení, přičemž v tu chvíli můžete počítat rovněž s 18palcovými litými koly. S nižšími stupni se ovšem pojí šestnáctky a sedmnáctky.
Sáhnout můžete rovněž po nášlapných prazích, standardně se ovšem MG GS bude chlubit pouze černými plasty ve spodní části karoserie. Či výrazným střešním spoilerem, který navazuje na střechu s aerodynamickými doplňky. Tím ale toulku po exteriéru uzavřeme a vypravíme se do kabiny, kde nás čeká středová konzole zdobená na dnešní dobu až překvapivě velkým množstvím tlačítek.
Standardně se počítá s klimatizací, audio systémem se čtyřmi reproduktory či dělenými zadními sedadly, s vrcholnými modely pak dorazí i kožené čalounění nebo multimediální systém doplněný 6palcovým nebo osmipalcovým displejem. Na přístup k internetu ale očividně klientela musí aktuálně zapomenout, ačkoliv firma pamatuje i na tuto finesu a v Šanghaji proto představila koncept iGS.
Za daným „i“ v jeho názvu se přitom skrývá právě ona konektivita se sociálními sítěmi a podobně, nikoliv kupříkladu hybridní ústrojí. V motorovém prostoru tak nejspíše najdeme jednu ze dvou pohonných jednotek, jež pohání i standardní provedení. To přitom může vybírat mezi přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 168 koní a 250 Nm nebo přeplňovaným dvoulitrem, jež produkuje 220 koní a 350 Nm.
S touto silou zvládne SUV sprint z klidu na stovku za 8 sekund, přičemž spotřeba činí 7,9 l/100 km. Tyto hodnoty přitom platí pro šestistupňový manuál, automatická dvouspojková převodovka by z času potřebného ke sprintu měla srazit další dvě desetiny. Vyjma toho pak víme, že na výběr bude pohon předních kol či systém 4x4 a v rámci decelerace MG zabrzdí ze stovky na nulu na 38 metrech.
Tím stávající informace končí, zmínit můžeme snad již jen venkovní rozměry, které počítají s délkou 4 500 milimetrů, šířkou 1 855 mm a výškou 1 675 mm. Jak jsme zmínili na počátku článku, k zahájení prodeje na čínském trhu dojde v druhé půli letošního roku. V závěru toho příštího pak má být MG GS dostupné také ve Velké Británii, kam mimo jiné dorazí s jinými motory a převodovkami.
Na autosalonu v Šanghaji se ukázala produkční verze i provedení iGS, které nenaznačuje příchod elektromotoru, ale daleko větší konektivity
Pro oficiální fotogalerii značka angažovala herce Benedicta Cumberbatche, který bude mít dozajista velký vliv na domácí, tedy britské publikum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
včera - Vládce Bahrajnu se zařadil do vybrané skupiny státníků, kterým Vladimir Putin daroval auto
24.5.2024 - Fiat preventivně odstranil italskou trikolóru z dalšího modelu. Nechce, aby mu policie zabavila ještě víc aut
23.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný double pro Oguru a Garciu - oba Boscoscuro, 13. Salač 13:01
- Prvním dnešním vítězem v Barceloně se stal Kolumbijec Alonso 11:36
- Vítězem Sprintu lokalmatador Aleix Espargaro včera 15:57
- Své první Pole-Position si vyjel Sergio Garcia, 17. Salač včera 14:30
- První Pole-Position v Moto3 pro Ivana Ortolu včera 14:09
Nejnovější články
- Pro téměř polovinu majitelů elektromobilů se dovolená stala zdrojem stresu, tomu se říká pokrok
před 3 hodinami - Německu dochází peníze, řidiči mají nově platit za každý ujetý kilometr po tamních silnicích
před 4 hodinami - Lidé prostě chtějí velké motory, říká produktový šéf Astonu. Ani V6 nejsou dost dobré, proto vytáhl těžší kalibr
před 6 hodinami - Vrcholně luxusní a přitom levná Kia končí, osudnou se jí stala klasická technika i geopolitika
před 7 hodinami - Zájem o neprodávanější Teslu se propadá, automobilka snížila výrobu v klíčové továrně o desítky procent
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.26. 15:13 - pavproch
- POMOC VW GOLF 4 2.0 SELHÁNÍ 05.26. 14:08 - audis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.26. 11:53 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.26. 10:03 - Wernys
- VW GOLF 4 2.0 SELHÁNÍ - POMOC 05.26. 09:13 - Wernys
- Elektromobily a vse kolem nich 05.25. 14:35 - honziss
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.25. 13:34 - honziss
- Jednostopé okénko 05.24. 19:14 - jerry