Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG3 2013: evropská verze odhalena, chce zavařit Polu a spol.
21.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
MG dlouho slibovalo invazi z britských ostrovů. Tohle je pěšák, který už letos vyrazí do první linie, bez pestřejší nabídky motorů ale asi neuspěje.
Testovací prototypy MG3 vybavené levostranným řízením, které jsme letos zaznamenali ve Španělsku, byly příslibem (anebo výstrahou, vyberte si), že by se mohla čínská konkurence pro Clio, Ibizu, Polo či Fiestu objevit na evropských silnicích už v dohledné době a vskutku se tak brzy i stane.
V Ženevě se „trojka“ od MG ve specifikaci pro EU nakonec neukázala, někdejší britská zkrachovalá značka, dnes kontrolovaná koncernem Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), ji však představila na autosalonu v Šanghaji.
Nový přední nárazník s integrovanými pásy LED či jiná maska chladiče signalizují, že auto doznalo jistých designových změn, které jej mají svými tvary přiblížit dřívějšímu pekingskému konceptu MG Zero z roku 2010 a samozřejmě také zákazníkům na starém kontinentu. Jestli se to Číňanům povedlo, budete jistě schopni posoudit sami.
Protože fotky o rozměrech bez přímého srovnání s konkurencí mnoho neřeknou, připomínáme, že MG3 je kompaktní hatchback s délkou 4 015 mm, šířkou 1 728 mm, výškou 1 520 mm a rozvorem 2 520 mm. Jinak řečeno, čínská „trojka“ je o 15 mm delší, 86 mm širší a 22 mm vyšší než Fabia, přičemž o 55 mm ji překonává i vzdáleností náprav.
Pokud jde o techniku, v britském Birminghamu navržené a na tomtéž místě i zanedlouho vyráběné auto se drží osvědčeného receptu sestávajícího z předního zavěšení typu MacPherson a zadní torzní příčky. Pokud má MG3 v EU uspět, kromě rozumné cenovky bude potřebovat také pestrý výběr pohonných jednotek, prozatím však může mít pod přední kapotou pouze benzínový čtyřválec VTi-TECH o výkonu 105 koní. Tisková zpráva objem neudává, předpokládáme však, že jde o patnáctistovku.
Co naopak sdělení specifikuje, je použití nepřímého vícebodového vstřikování, šestnáctiventilového rozvodu a ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou rovněž schopnost plnit emisní normu EU5. Chybí čísla naměřené dynamiky a podívat jsme se nemohli ani do interiéru, Číňané jej však definují očekávanými výrazy jako „sportovní, prostorný a praktický“ a dodávají, že nabídne „nejvíce místa pro hlavy cestující na zadních sedadlech ve své třídě“.
MG se dále nezapomnělo pochlubit ani nadáním trojky zvládat kromě standardních evropských asfaltek také britské okresky, což je příslibem, že by novinka mohla fungovat také na typické české silnici. Kdy přesně ji budeme moci vyzkoušet, zatím ještě nevíme, MG nicméně slibuje, že v Británii i zbytku EU se vůz začne prodávat ještě letos. Cena na ostrovech má začínat na poměrně neskromné částce 10 tisíc liber (přibližně 300 tisíc Kč), tamní klientela je však zvyklá na bohatou základní výbavu, a tak je skoro jisté, že u nás by měla být mnohem nižší. Stejně odvážně působí také prohlášení šéfa marketingového oddělení - Guy Jones tvrdí, že MG3 chce konkurovat Mini, Citroënu DS3 a Opelu Adam.









Prodej MG3 v Evropě by měl odstartovat ve třetím kvartálu letošního roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních strojů Mercedesu nepřežila čistku v nabídce značky, jako ojetina je neskutečně levná
před 9 hodinamiHonda Civic Type-R se po letošním odepsání může vrátit s „šokujícím” řešení pohonu. Je to jako „u blbejch”
před 11 hodinamiČekání na zázrak: V evropských přístavech se kupí tisíce aut, která nikdo nechce, exporty se propadají o desítky procent
včeraHistoricky jediný dieselový Golf GTI na prodej v pěkném stavu připomíná, co to byl rychlý a úsporný lidový luxus
včeraI Land Roveru se přestává dařit. Zbavuje se 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva