Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG3 2013: evropská verze odhalena, chce zavařit Polu a spol.
21.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
MG dlouho slibovalo invazi z britských ostrovů. Tohle je pěšák, který už letos vyrazí do první linie, bez pestřejší nabídky motorů ale asi neuspěje.
Testovací prototypy MG3 vybavené levostranným řízením, které jsme letos zaznamenali ve Španělsku, byly příslibem (anebo výstrahou, vyberte si), že by se mohla čínská konkurence pro Clio, Ibizu, Polo či Fiestu objevit na evropských silnicích už v dohledné době a vskutku se tak brzy i stane.
V Ženevě se „trojka“ od MG ve specifikaci pro EU nakonec neukázala, někdejší britská zkrachovalá značka, dnes kontrolovaná koncernem Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), ji však představila na autosalonu v Šanghaji.
Nový přední nárazník s integrovanými pásy LED či jiná maska chladiče signalizují, že auto doznalo jistých designových změn, které jej mají svými tvary přiblížit dřívějšímu pekingskému konceptu MG Zero z roku 2010 a samozřejmě také zákazníkům na starém kontinentu. Jestli se to Číňanům povedlo, budete jistě schopni posoudit sami.
Protože fotky o rozměrech bez přímého srovnání s konkurencí mnoho neřeknou, připomínáme, že MG3 je kompaktní hatchback s délkou 4 015 mm, šířkou 1 728 mm, výškou 1 520 mm a rozvorem 2 520 mm. Jinak řečeno, čínská „trojka“ je o 15 mm delší, 86 mm širší a 22 mm vyšší než Fabia, přičemž o 55 mm ji překonává i vzdáleností náprav.
Pokud jde o techniku, v britském Birminghamu navržené a na tomtéž místě i zanedlouho vyráběné auto se drží osvědčeného receptu sestávajícího z předního zavěšení typu MacPherson a zadní torzní příčky. Pokud má MG3 v EU uspět, kromě rozumné cenovky bude potřebovat také pestrý výběr pohonných jednotek, prozatím však může mít pod přední kapotou pouze benzínový čtyřválec VTi-TECH o výkonu 105 koní. Tisková zpráva objem neudává, předpokládáme však, že jde o patnáctistovku.
Co naopak sdělení specifikuje, je použití nepřímého vícebodového vstřikování, šestnáctiventilového rozvodu a ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou rovněž schopnost plnit emisní normu EU5. Chybí čísla naměřené dynamiky a podívat jsme se nemohli ani do interiéru, Číňané jej však definují očekávanými výrazy jako „sportovní, prostorný a praktický“ a dodávají, že nabídne „nejvíce místa pro hlavy cestující na zadních sedadlech ve své třídě“.
MG se dále nezapomnělo pochlubit ani nadáním trojky zvládat kromě standardních evropských asfaltek také britské okresky, což je příslibem, že by novinka mohla fungovat také na typické české silnici. Kdy přesně ji budeme moci vyzkoušet, zatím ještě nevíme, MG nicméně slibuje, že v Británii i zbytku EU se vůz začne prodávat ještě letos. Cena na ostrovech má začínat na poměrně neskromné částce 10 tisíc liber (přibližně 300 tisíc Kč), tamní klientela je však zvyklá na bohatou základní výbavu, a tak je skoro jisté, že u nás by měla být mnohem nižší. Stejně odvážně působí také prohlášení šéfa marketingového oddělení - Guy Jones tvrdí, že MG3 chce konkurovat Mini, Citroënu DS3 a Opelu Adam.









Prodej MG3 v Evropě by měl odstartovat ve třetím kvartálu letošního roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
