Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků

Dá se očekávat, že když si kupujete auto za desítky milionů, přistupujete k tomu trochu jinak než k pořízení Octavie za statisíce. Nico Rosberg zjistil zajímavé detaily o přístupu kupců Astonu Valkyrie, ani příplatek za 18 milionů není problém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků

21.1.2020 | Petr Prokopec

Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dá se očekávat, že když si kupujete auto za desítky milionů, přistupujete k tomu trochu jinak než k pořízení Octavie za statisíce. Nico Rosberg zjistil zajímavé detaily o přístupu kupců Astonu Valkyrie, ani příplatek za 18 milionů není problém.

V roce 2016 se Nico Rosberg stal mistrem světa Formule 1. Jen pár dní po zisku titulu ale překvapil celý svět ještě více, neboť oznámil okamžitý konec závodní kariéry. Ze světa aut se ovšem nestáhl, právě naopak se profiluje stále více. Tlačí přitom hlavně na elektrickou stránku, díky čemuž lze vysvětlit, proč pořádá festivaly Green Tech a proč investoval do šampionátu Formule E. Kromě toho má stále vazby na Mercedes, pro který je ambasadorem. Nepřekvapí tak vlastně, že má objednaný stále odkládaný hypersport AMG One.

Čím by ovšem Nico překvapit mohl, to je jeho nedávná návštěva. Rosberg totiž zamířil do švýcarského ústředí Astonu Martin, což by zrovna u třícípé hvězdy nemuselo být přijato zrovna s nadšením. Je totiž nutné poznamenat, že hlavní konkurencí pro Mercedes-AMG One bude britská Valkyrie, další limitovaný hypersport pro bohaté mezi bohatými. I ta přitom odkazuje na svět Formule 1, neboť byla stvořena geniálním designérem Adrianem Neweym, který dle Rosberga bojoval o každý gram, aby nakonec výkon převážil hmotnost.

Britský hypersport přitom dostal do vínku 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec vyvinutý firmou Cosworth, který zvládá až 11 200 otáček a produkuje 1 000 koní a 740 Nm točivého momentu. Podporován je pak elektromotorem, za nímž stojí společnosti Rimac a Integral Powertrain a který přihazuje dalších 160 koní a 280 Nm. Valkyrie ovšem bude vážit výrazně méně než 1 160 kilo, jenž by reflektovaly kumulovaný výkon, pokud by se špičky agregátů protnuly.

Zajímavé přitom je, že jak Rosberg zjistil, hned čtvrtina zákazníků se nespokojila pouze s jedním hnacím ústrojím instalovaným ve voze. Místo toho si tito klienti objednali záložní motor V12, což jejich účet zvedlo o 150 tisíc liber (cca 4,4 milionu Kč). Jeden si pak pořídil navíc agregáty rovnou dva, kdy první bude stejně jako u zbytku zákazníků sloužit jako záložní. Druhý se ale objeví v obývacím pokoji ve formě zřejmě nejexkluzivnějšího a také jednoho z nejdražších konferenčních stolků.

Možností, jak poslat cenu do nebeských výšin, je ovšem daleko více. K dispozici je třeba okruhový paket, který je složený z aerodynamičtějších panelů karoserie, jenž zakrývají komplet celá kola. V té chvíli sice navýšíte přítlak nad standardních 1 800 kilo, což je obří posun vůči stávajícímu maximu, které nabízí McLaren Senna (800 kg), ovšem zároveň musíte počítat s výdajem ve výši 600 tisíc liber (17,7 milionu Kč). To je, jak říká Rosberg, vskutku šílené.

Ceny jak ze světa Formule 1 však mají své oprávnění, neboť Valkyrii lze s královskou motoristickou disciplínou plně srovnávat, a to nejen kvůli Neweymu. Jak Nico dodává, s oním příplatkovým paketem se vůz dokáže dostat na zhruba 97 procent času, jaký zajede monopost F1. Jen stačí nasadit slicky. A pokud byste toto obutí ještě navíc spárovali s ryze okruhovým provedením, které nebude moci na silnice, pak jste dokonce o 5 procent rychlejší než Formule 1.

Jak se tedy zdá, čeká nás tu přepisování historických tabulek. Zajímavé pak bude hlavně srovnání Astonu a Mercedesu, což by Rosberg jako budoucí majitel druhého z nich mohl zařídit. I když záležet bude i na klauzulích ve smlouvách. Jakkoliv má totiž Nico nemalý vliv, veškeré bariéry zbořit nedokáže. I když tedy ve filiálce britské značky spatří prototyp chystaného SUV DBX, projížďka v něm je mu odepřena.

Místo toho si tedy Rosberg vyzkouší Aston Martin DBS, který mu sice vyloudí úsměv na tváři, ale zároveň také jisté vrásky na čele. A to ve chvíli, kdy se někdejší šampión F1 pokouší vypnout nepříjemně zasahující trakční kontrolu. To však není zrovna snadný úkol, neboť interiér není zrovna intuitivní. Daný prvek navíc ani není ovládán tlačítkem, což by byl ideál, ale musíte se k němu proklikat v palubním menu.

Pozitivní body však značce získává zpět ono zastoupení v St. Gallen, které je napěchováno nejen současnými, budoucími či historickými vozy, ale také speciální technologií. Ta spočívá v hermeticky uzavřené garáži, ve které jsou auta skladována. V této místnosti je totiž sníženo množství kyslíku, aby bylo zabráněno požáru. Po každém vytažení toho či onoho kusu je tak třeba vyčkat, než k autu můžete přistoupit a nastartovat jej.


Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků - 1 - Nico Rosberg Aston Martin 2020 videoscreen 01Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků - 2 - Nico Rosberg Aston Martin 2020 videoscreen 02Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků - 3 - Nico Rosberg Aston Martin 2020 videoscreen 03Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků - 4 - Nico Rosberg Aston Martin 2020 videoscreen 04Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků - 5 - Nico Rosberg Aston Martin 2020 videoscreen 05Mistr světa F1 zjistil, co a za kolik si bohatí kupují k jednomu z nejdražších sporťáků - 6 - Nico Rosberg Aston Martin 2020 videoscreen 06
Nico Rosberg se při své návštěvě švýcarského ústředí Astonu Martin dozvěděl řadu novinek hlavně o chystaném hypersportu Valkyrie

Zdroj: Nico Rosberg@Youtube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše