Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025 | Petr Prokopec
Nazvat jeho vzhled odvážným je snad už i slabé slovo, tohle je velmi extravagantní auto. Ale to nutně nemusí vadit, pokud nabízí spoustu praktického použití za peníze, za než podobně koncipované vozy obvykle nekoupíte.
Svého času byla MPV v Evropě nadmíru populární. Za tím nestál ani tak jejich design nebo technik, ale množství vnitřního prostoru za peníze. Toho SUV později nabídla o něco méně, ovšem v jejich případě došlo na lepší sladění vzhledu, využitelnosti a často i jízdního projevu. Jakkoli tedy u toho byly vyšší ceny, klientela začala brát „esúvéčka” útokem. Dokonce natolik hromadným, že kategorie MPV na starém kontinentu prakticky vymřela.
Ve světě, zejména pak v Asii, je tomu trochu jinak. MPV proto nechybí ani v nabídce Mitsubishi, které již v roce 2017 představilo první generaci modelu Xpander. Ten pak značka nadále vyrábí, dokonce se stále větším úspěchem. V letech 2018 a 2019 šlo o její čtvrtý největší světový bestseller, v roce 2021 pak dokonce třetí. Tou dobou přitom již byla na světě i verze Xpander Cross, která přihodila pár „drsnějších“ plastů, a také facelift, který vozu dopřál vzhled filmového Predátora.
Osm let po debutu a dva roky po onom faceliftu se Japonci rozhodli, že zkusí zájem o Xpander trhu trochu nakopnout novou limitovanou edicí HEV Play, která vypadá jako Predátor ještě víc. Po stránce vizuální tedy přichází s novým předním nárazníkem, který se dočkal větších vzduchových otvorů a integrovaného splitteru. Kromě toho pak lze zmínit i zatmavenou masku a světlomety, stejně jako sadu černých litých kol. Dozadu se pak nastěhoval difuzor a střešní spoiler.
V této úpravě jsou k dispozici jak výchozí Xpander, tak i varianta Cross. Tu lze objednávat v barvách White Diamond, Graphite Gray a Green Bronze, zatímco základ je k mání jen v prvních dvou zmíněných odstínech. Uvnitř pak oba vozy zůstávají u standardní výbavy, přičemž na rozdíly nedošlo ani pod kapotou. Hybridní ústrojí složené z jedna-šestky a elektromotoru tak dále zásobuje přední kola 116 koňmi.
Tato motorizace je k dispozici teprve od loňského roku, přičemž kromě převodovky CVT je s ní spojeno více úprav vůči čistě benzinové verzi, kde jedna-pětka produkuje 105 koní. Dorazily totiž i zadní kotoučové brzdy, překalibrovaný podvozek či volič sedmi jízdních režimů. Čistě spalovací Xpander tak na mnoha trzích působí již poněkud archaicky, neboť značka u něj stále používá čtyřstupňový automat.
Nižší výkon či postarší technika však zcela blednou vedle skutečnosti, že Xpander dokáže přes délku 4 595 milimetrů a rozvor 2 775 mm pohostit až sedm cestujících. Navíc poměrně levně, neboť limitovaná edice HEV Play vychází na 981 tisíc bahtů, tedy na 670 tisíc korun. Za to je možné počítat s „plnou polní“, tedy kromě již zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem a multimédii. Jak jste ale nejspíš pochopili už z ceny, k dispozici je pouze v Thajsku. Zda je to škoda, posuďte sami...
















Xpander a Xpander Cross jsou nově v Thajsku k mání ve verzi HEV Play, která páruje hybridní ústrojí s divokými plasty a plně vybaveným a prostorným interiérem. Vypadají všelijak, ale jinak jde o rozumný kus auta za dobré peníze. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Mitsubishi
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 11 hodinami
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.06. 22:26 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Politický koutek 12.06. 11:54 - jerry
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
