Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec

(doplněno) Už tak divoká situace okolo budoucnosti Mitsubishi měla nabrat rychlý spád. Automobilka podle obvykle dobře informovaných zdrojů s okamžitou platností zastavila dovoz všech SUV do Evropy a nemá v plánu jej obnovit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec

10.8.2020 | Petr Prokopec

Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec

/

Foto: Mitsubishi

(doplněno) Už tak divoká situace okolo budoucnosti Mitsubishi měla nabrat rychlý spád. Automobilka podle obvykle dobře informovaných zdrojů s okamžitou platností zastavila dovoz všech SUV do Evropy a nemá v plánu jej obnovit.

Doplněno 19:00: K situaci se vyjádřilo české zastoupení Mitsubishi, podle nějž jde - ve stručnosti řečeno - o bouři ve sklenici vody. Sice potvrzuje, že Evropa nedostane nové modely značky plánované pro příští rok a výroba stávajících modelů bude postupně ukončována tak, jak nebudou schopny dále plnit emisní limity, nedojde však k zastavení dodávek dosud vyráběných vozů. Mitsubishi tak konstatuje, že tyto kroky nejsou nové a nebudou mít (alespoň bezprostřední) vliv na dostupnost aktuálně nabízených modelů. Postup je prý již delší dobu plánovaný, dealeři jsou na něj připraveni a mají dále fungovat beze změny.


Pro řadu lidí je koronavirus jen prachobyčejnou virózou, kvůli které není třeba dělat tolik povyku. Jaká je realita, necháme na odbornících, ekonomické problémy, které reakce na tuto infekci způsobila, jsou ale skutečné. Intenzivně je pociťují také automobilky, které ze dne na den přišly o velkou část svých příjmů, náklady jim ovšem zůstaly prakticky všechny. Řešit tak musí zapeklitou situaci, díky které dochází na dosud nevídané kroky. Další mělo právě provést Mitsubishi, které prý s okamžitou platností prakticky končí na evropských trzích.

Japonská automobilka již před několika dny oznámila, že nebude na starém kontinentu posílat do prodeje nové generace modelů Outlander a ASX. Stejně jako neměl dorazit ani Eclipse Cross Plug-In Hybrid. Daný stav nicméně měl být pouze dočasný, neboť Mitsubishi aktuálně potřebuje šetřit a drahá konverze chystaných novinek na evropské verze se značce nehodila do krámu. Japonci si tedy chtěli vystačit se stávajícími vozy, které by prodávali tak dlouho, dokud by jim to platné předpisy dovolily.

Pokud si uvědomíme, že Outlander PHEV je spojen s emisemi CO2 ve výši pouhých 46 gramů na kilometr, pak by vlastně SUV mohlo být v showroomech značky navěky věků. Zvláště když zájem o něj byl vysoký, v rámci starého kontinentu jde totiž o nejprodávanější plug-in hybrid současnosti. Jenže chyba lávky, Japonci to prý v Evropě balí prakticky zcela. Soustředit se hodlají hlavně na asijské trhy a překvapivě také na Ameriku, třebaže tam prodávají aut méně než na starém kontinentu.

Podle zdrojů Automotive News uvnitř automobilky Mitsubishi s okamžitou platností zastavilo dovoz stávajících generací Outlanderu, ASX a Eclipse Cross do Evropy. Uspokojeny budou pouze dosavadní objednávky, a tak poslední vozy dorazí z Japonska v září. Poté již dealerům zůstane pouze malý hatchback Space Star a pick-up L200, jejichž prodej sice má být oficiálně zachován, ovšem nedokážeme si si představit, jak by se to stalo. „Bez SUV nejsou obchody. Dealeři nemohou přežít s malým vozem a L200,“ zmínil onen zdroj s tím, že úplný konec přijde záhy.

Mitsubishi zatím radikální tah nepotvrdilo, nicméně prodejci jsou dle očekávání rozčarovaní. Řada z nich totiž začala budovat nové showroomy, pročež de facto vyhodila peníze oknem. S absencí SUV v nabídce totiž zmizí zákazníci, z nichž některé přiláká už jen výrazná sleva na skladové produkty. Většina z nich se ovšem ke třem diamantům rovnou otočí zády, neboť ačkoliv Mitsubishi mluví o zachování servisů a jejich podpoře, důvěryhodnost ve značku je u dna.

Pokud se vše potvrdí, skončí tak jedna dlouhá éra. S dovozem aut do Evropy začaly tři diamanty v roce 1975 a největší slávy dosáhly v 90. letech minulého století, kdy hlavně Lancer Evo vládl světovému rallye. V té době toužil po vlastnictví Mitsubishi skoro každý fanoušek rychlých kol. Dnes však řada lidí ani neví o jejich existenci, a to značka na starém kontinentu setrvávala zejména jako respektovaný výrobce SUV. Bez těchto modelů v nabídce o ní za pár let Evropy nebude mít ani ponětí, ať už tu oficiálně působit bude, nebo nikoli.


Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 1 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 01Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 2 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 02Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 3 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 03Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 4 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 04Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 5 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 05Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 6 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 06Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 7 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 07Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 8 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 08Mitsubishi prý zastavilo dovoz všech klíčových modelů do Evropy, je to asi úplný konec - 9 - Mitsubishi Outlander ASX Eclipse v Evrope konci 09
Mitsubishi zastavilo dovoz Outlanderu PHEV, ASX a Eclipse Cross do Evropy, poslední auta mají dorazit v září. Značka už nepočítá ani s novými generacemi, ani s těmi stávajícími. Foto: Mitsubishi

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.