Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší SUV světa se představilo v nové verzi. Teď má i největší brzdy na světě
12.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brity možná mrzí fakt, že o titul vůbec nejrychlejšího SUV přišli ve prospěch Lamborghini Urus. Tak mu vzali jiný titul, který si před pár týdny připsalo.
Neskutečně drahé Bentley Bentayga jste si dosud mohli pořídit s benzinovým dvanáctiválcem nebo dieselovým osmiválcem. Zákazníci preferovali verzi W12, díky čemuž je britská značka největším výrobcem takových agregátů na světě (i když všichni samozřejmě víme, že kořeny má tento motor u Volkswagenu). Nyní dochází k rozšíření nabídky, neboť Bentayga bude nově k dispozici také s benzinovým osmiválcem.
Tento krok byl již delší dobu očekáván, ostatně s motory V8 jsou nabízeny i další vozy britské automobilky. V jejich případě jde však o pohonnou jednotku, která vychází z agregátu Audi. Bentayga ale dostala nový motor, opět s čtyřlitrovým objemem, nicméně jeho vývoj mělo nyní na starosti Porsche. To jej poprvé použilo u nové Panamery, kde dává k dobru 550 koní
Stejným výkon má i Bentaygy, sprint jím vybavenému britskému kolosu zabere 4,5 sekundy. Ve srovnání s dvanáctiválcovým bratrem je tak osmiválcová verze o čtyři desetiny pomalejší, zároveň se zvládá rozjet „jen“ na 290 km/h místo 301 km/h. Spotřeba byla vyčíslena na 11,4 l/100 km, přičemž vliv na ní má deaktivace poloviny válců, ke které může dojít během pouhých 20 milisekund.
S novou pohonnou jednotkou první SUV Bentley oproti dvanáctiválci zhublo o 45 kilo, stále ovšem váží 2 395 kg. Kvůli hmotnosti i výkonu byly spolu s novým motorem do nabídky zařazeny i nové brzdy. Standardně je Bentayga V8 k mání s červeně lakovanými třmeny a ocelovými kotouči, nás ovšem více zajímají ty příplatkové.
Bentley svému SUV nadělilo na přední nápravu karbon-keramické kotouče, které mají průměr neskutečných 440 milimetrů. Jinými slovy se tedy jedná nejen o největší brzdy, jaké kdy značka použila, ale rovněž o největší brzdy, jaké se kdy objevily na produkčním voze. Oněch 440 mm totiž odpovídá 17 palcům, jen samotné kotouče jsou tak větší než kola, která má řada lidí nasazena na svém automobilu.
Tento titul chvíli patřil Lamborghini Urus, které Bentley vzalo také rychlostní primát mezi SUV. Tak to berme jako menší vnitrokoncernový revanš - Lamborghini má pořád nejrychlejší auto, největší brzdy ale najdeme na Bentley.
S ohledem na velikost kotoučů nepřekvapí, že automobilka momentálně nabízí lité ráfky ve 20- až 22palcovém provedení. Tato nabídka není omezena pouze na benzinový osmiválec, využít ji mohou i zájemci o W12 či diesel. Počítat přitom kromě zmíněných předních kotoučů mohou také s desetipístkovými třmeny, respektive pak se zadními kotouči o rozměru 370 milimetrů.
Vzhledově se osmiválcové provedení oproti už známým sourozencům příliš neliší. Povšimnout si v podstatě můžeme pouze zdvojených koncovek výfuku, jejichž design odpovídá dieselové verzi. Ve srovnání s dvanáctiválce má osmiválec nižší výbavu, na druhou stranu ale budete mít k dispozici i rozšířenou paletu příplatků (z nichž taktéž mohou čerpat zájemci o diesel či W12).
Namátkou v tomto ohledu zmíníme dva prvky, a sice karbonové dekory a dřevem a kůží vykládaný volant. Ten je pro model Bentayga k mání poprvé, stejně jako ony panely z uhlíkových vláken. Odzobit jimi lze jak palubní desku, tak středovou konzoli a dveřní panely. Zvolit přitom můžete i vysoce leštěné provedení, které umocňuje tvar jednotlivých vláken.
Bentley Bentayga může být nově poháněno benzinovým osmiválcem. Jeho potenciál pak mohou krotit největší brzdy na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejčtenější články
- Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024 - Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e-tron GT, které z něj vzešlo
9.4.2024 - Audi se začíná loučit s další ze svých legend, model S3 dostal zřejmě poslední inovace před smrtí
9.4.2024 - BMW smutně hází přes palubu další tradiční prvek, nová M5 nedostane žádné „řazení”
9.4.2024 - VW konečně našel zemi, ve které skóruje s elektromobily. Je tragikomické, že jde o Rusko
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva