Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit

Chvíli to vypadalo, že je s ním amen, nakonec se ale vrátil ve své původní i zcela nové podobě. Skutečně nejlevnější zůstane ale jen ta první jmenovaná, s novým vzhledem se prodává velmi dobře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit

25.9.2021 | Petr Miler

Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit

/

Foto: AvtoVAZ

Chvíli to vypadalo, že je s ním amen, nakonec se ale vrátil ve své původní i zcela nové podobě. Skutečně nejlevnější zůstane ale jen ta první jmenovaná, s novým vzhledem se prodává velmi dobře.

Loni se s Evropou rozloučila Dacia Logan MCV coby nejlevnější velký kombík kontinentu. Do výrobního programu značky už se vrátit neměla a ve své původní podobě už ani nevrátí, začátkem příštího roku za ni ale zaskočí model Jogger. Je to ale trochu jiné auto a byť jeho ceny zatím neznáme, tušíme, že přijde na citelně vyšší sumy.

Tak či onak to chvíli vypadalo, že s velkým levným rumunským kombíkem je amen, on ale žije dál ve své zcela původní podobě. Jde tedy o jeho první generace, která byla a je rekordmanem svého druhu. Oproti sedanu u ní rozvor narostl o 275 milimetrů na 2 905 mm, což je více než kolik nabízí třeba Škoda Kodiaq nebo Porsche Cayenne. Pak snad ani nepřekvapí, že tohle rumunské kombi zvládalo odvézt pět či sedm pasažérů a při sklopených sedadlech pobralo rekordních 2 350 litrů.

Právě toto provedení žije dál, a to v podobě ruské Lady Largus, která není ničím jiným než přeznačkovaným Loganem. Leckdo si mohl myslet, že skončí též, Lada ale v únoru pustila do prodeje modernizovanou verzi. A facelift je to opravdu zásadní, neboť když se tento model v roce 2012 objevil vůbec poprvé, od originálu jej odlišovaly pouze detaily, nejvíce pak loga jiné značky. Nyní vůz více zapadá do nabídky značky - dočkal se nových světlometů, nárazníku, mřížky chladiče i jiné kapoty a dokonce odlišných blatníků. Vše je pak prostoupeno motivem „X“, ve kterém jsou stylizovány nejen Vesta a X-Ray, ale odnedávna i Granta.

V interiéru najdeme novou palubní i přístrojovou desku, výstup informačně-zábavního systému, výplně dveří i sedadla. Většina viditelného zjevně pochází z Dacie Duster, zatímco některé exteriérové díly známe z jiných Lad. Rusové tak na stárnoucí platformu B0 navěsili modernější komponenty, jak jen mohli. Zbytek techniky ale nechali bez povšimnutí - pohon tedy nadále obstarává atmosférická jedna-šestka ve dvou verzích.

Někteří by si mohli myslet, že podobné přepudrování starého zboží stěží někoho dojme, je ale třeba nezapomínat, kolik tento vůz stojí. V základu dnes začíná na pouhých 768 900 rublech, to je jen 230 tisíc Kč. V takovém případě dostanete pětimístnou verzi s výbavou Classic a motorem 1,6 o výkonu 90 koní, který na přední kola míří přes 5stupňový manuál. Akcelerace na stovku za 14 sekund a maximálka 160 km/h vážně neuchvátí, o tom ale tohle auto vážně není.

Výbava je základní a čítá jeden airbag a dálkový centrál, výše lze vyrazit s výbavou Comfort Light od 863 900 rublů (259 tisíc Kč), se kterou už půjde bez problémů žít - má posilovač řízení, elektrická okna a zrcátka, vyhřívaná sedadla klimatizaci, audiosystém, tempomat, více airbagů, isofixy, ABS, skutečně kde co. K té pak můžete za 20 tisíc rublů přidat výkonnější motor 1,6 se 106 koňmi, za 27 tisíc sedm sedadel nebo zamířit až k výbavě Luxe s tímtéž (tedy silnějším motorem a 7 sedadly), která už má i věci jako parkovací senzory a kameru nebo navigaci, skutečně vše. Za 966 900 rublů, asi 289 tisíc Kč, je to pořád pěkná nabídka. Ještě výše lze jít s verzí Cross, která přidá více stylu a praktičnosti pro cestování mimo silnice a ve verzi Luxe (ovšem jen s 5 sedadly) přijde na 1 006 900 RUB, tedy 301 tisíc Kč.

O nejlevnější kombík tedy Evropa zjevně nepřichází, spíše nabízí ještě více za méně. Není tedy divu, že se dobře prodává - čerstvá čísla Avtostatu od února do srpna hovoří o 26 285 prodaných vozech, což z Largusu dělá 10. nejprodávanější auto Ruska s meziročním růstem odbytu o 19 %: Což je pozoruhodné, uvážíme-li, že srovnáváme celé loňské období s asi 6,5 měsíci toho letošního. Klobouk dolů, zvlášť při stáří tohoto auta. Ale znovu - v poměru praktičnosti a ceny je to bezkonkurenční nabídka.


Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 1 - Lada Largus 2021 prodeje nove 02Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 2 - Lada Largus 2021 prodeje nove 03Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 3 - Lada Largus 2021 prodeje nove 04Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 4 - Lada Largus 2021 prodeje nove 05Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 5 - Lada Largus 2021 prodeje nove 06Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 6 - Lada Largus 2021 prodeje nove 07Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 7 - Lada Largus 2021 prodeje nove 08Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 8 - Lada Largus 2021 prodeje nove 09Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 9 - Lada Largus 2021 prodeje nove 10Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 10 - Lada Largus 2021 prodeje nove 11Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 11 - Lada Largus 2021 prodeje nove 13Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 12 - Lada Largus 2021 prodeje nove 14Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 13 - Lada Largus 2021 prodeje nove 15Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 14 - Lada Largus 2021 prodeje nove 16Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 15 - Lada Largus 2021 prodeje nove 17Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil ve velkém stylu, při jeho cenách se není čemu divit - 16 - Lada Largus 2021 prodeje nove 18
Záběry faceliftovaného provedení Lady Largus ukazují, v jaké formě dál žije Dacia Logan MCV. Vypadá relativně šik, zvlášť ve vyobrazené verzi Cross, navíc je opravdu levná. Podle toho se také prodává. Foto: AvtoVAZ

Zdroje: Avtostat, AvtoVAZ

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše