Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnáročnější okruh světa má nového krále, silniční auto překonává i závodní speciály
18.11.2020 | Petr Prokopec
Stále fantastičtějších a současně absurdnějších rozměrů nabírá boj o krále Severní smyčky Nürburgingu. Nový rekord silničních aut se dostal už pod metu 6 minut a 45 sekund.
Přesně před týdnem jsme si mohli posvítit na jeden poněkud diskutabilní rekord Mercedesu na Nordschleife. Třícípá hvězda se totiž rozhodla, že neuzná počin Jaguaru a jeho XE SV Project 8, protože byl limitovanou edicí, málo luxusním vozem a navíc před samotnou jízdou prošel jistými úpravami. A právě proto mělo být čtyřdveřové AMG GT 63 S rekordmanem ve své třídě. Okruh alokovaný v německém pohoří Eifel totiž obkroužilo za 7 minut a 27 sekund, což je na skoro dvoutunové čtyřdvířko pozoruhodný počin.
Nyní se ke stuttgartské automobilce musíme vrátit, neboť ta má na kontě další rekord. Tentokrát nicméně jdou jakékoliv nesrovnalosti stranou a místo toho můžeme začít smekat klobouky. Mercedes-AMG GT Black Series totiž takřka jednadvacetikilometrový okruh zajel nejrychleji ze všech produkčních vozů, a to za 6 minut a 43,616 sekundy. Pokořil tak Lamborghini Aventador SVJ, které před dvěma roky dosáhlo času 6:44,97.
Třícípá hvězda přitom stejně jako v předchozím případě zveřejnila dva časy, kdy ten již zmíněný je spojen s okruhem zkráceným o zhruba 200 metrů, protože pak kvůli zajetí rekordu nebylo nutné absolvovat více kol po sobě, ale skončit v místech, kde vůz jízdu začal. Nicméně od loňského roku je provozovateli okruhu preferováno zveřejňování časů na celé kolo dlouhé 20 832 metrů. I to si AMG GT Black Series střihlo, přičemž kompletní Severní smyčku zvládlo za 6:48,047.
Automobilka přitom na trať vypustila zcela sériový vůz, jakkoliv ten se dočkal před samotnou jízdou specifického nastavení. Čelní splitter tak byl nastaven do polohy Race, zatímco spodní i vrchní křídlo zadního spoileru se nacházelo v prostřední pozici. Zároveň bylo s pomocí dostupných nastavení o 5 milimetrů sníženo zavěšení vpředu a o 2,5 mm vzadu, zatímco stabilizátory počítaly s nejtužším režimem. V případě kontroly trakce pak řidič Maro Engel volil průběžně mezi šestou a sedmou pozicí.
„Byla to opravdu impozantní jízda,“ uvedl Engel poté, co zjistil, že je spolu s vozem novým králem Ringu. „S rychlostmi takřka 270 km v sekci Kesselchen a přes 300 km/h na rovince Döttinger Höhe je AMG GT Black Series jednoznačně rychlejší než můj závodní speciál GT3. Zajet Nordschleife s časem 6 minut a 48,047 sekundy s produkčním vozem za stávajících podmínek je něco neskutečného. Stejně jako GT3 nabízí i AMG GT Black Series řadu nastavení, což mi umožnilo zvolit specifické naladění.“
My už jen dodáme, že Mercedes-AMG GT Black Series měl nasazené standardní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO. Ty zadní přitom roztáčelo 730 koní a 800 Nm točivého momentu, jejichž produkci dostal na starosti přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Engel pak rekord zajel již 4. listopadu letošního roku, ovšem na zveřejnění času došlo až nyní.


















Mercedes-AMG GT Black Series je novým králem Ringu. Foto: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 7 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 6 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 7 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 8 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 10 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva