Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpraktičtější VW, jenž už dvakrát musel opustit Evropu, si znovu najde cestu do prodeje
21.3.2021 | Petr Miler
Některá auta je těžké zabít, i když se o to mnozí snaží. Toto nejprve vypadlo z nabídky v EU loni kvůli unijním předpisům, přesto bylo dál k mání v jejím zbytku. Teď se mělo přestat prodávat i tam, nakonec se to ale nestane.
Některá auta si vydobyla pověst odolných, skoro nezničitelných strojů, obvykle to ale platí o jejich schopnosti odolávat nástrahám provozu, ať už jakéhokoli. Mezi takové vozy patří i VW Amarok, jediný pořádný pick-up Volkswagenu v jeho novodobé historii, který můžete vytáhnout skoro do jakéhokoli prostředí a beztak v něm obstojí. Je to nezmar svého druhu, ono to ale neplatí jen z „provozního hlediska”.
Z nabídky u nás tohle auto vypadlo už před rokem a nad důvody není třeba dlouze přemítat. Evropsko-unijní tlak na minimalizaci emisí CO2 nešel s Amarokem příliš dohromady, neboť i nejúspornější verze v nabídce produkovala kvůli relativně vysoké spotřebě nafty 231 gramů emisí CO2 na kilometr jízdy. To je skoro dvouapůlnásobek od loňska platných aktuálních limitů.
Aby VW na prodeji Amaroku v EU neprodělával, musel by zvýšit jeho cenu o ekvivalent pokut placených Bruselu (minimálně 12 920 Eur, tedy asi 338 tisíc Kč v případě nejúspornější verze), což zjevně považoval za neschůdné. V EU tedy Amarok skončil jako neprodejný a že na vině není nic jiného než limity EU, nejlépe dosvědčuje fakt, že vůz byl nadále vyráběn v Německu a nabízen mimo unijní trhy.
Ačkoli tedy Evropu ve smyslu EU musel opustit, na některých trzích zůstal. Týkalo se to třeba Ruska, kde se loni prodalo 825 Amaroků. Do širé Rusi putoval Amarok ze stále stejné továrny v Hanoveru, tam se ale Němci rozhodli výrobu letos ukončit. Důvodem ovšem není nezájem, ale fakt, že VW připravuje tuto fabriku na výrobu modelů Transporter T7, ID Buzz a ID Cargo, a tak už Amarok nezapadá do party.
Takže úplný konec? Vypadalo to tak, ale nakonec to tak nebude. Ukončení výroby tohoto modelu se netýká výroby v argentinské továrně v General Pacheco, která se beztak starala o dvě třetiny produkce. Nyní se postará i o zásobování trhů v Evropě mimo EU, Rusko nevyjímaje. Zatímco tedy my máme dále smůlu, pro jiná odbytiště VW auto vyrobí klidně na druhém konci světa, i když za to pár se prodaných vozů zdánlivě ani nestojí. Znovu to připomíná sílu mnohdy absurdních bruselských regulací, ale... to už bychom se opakovali.




VW Amarok se do loňska dal koupit v EU, z nabídky ale na jaře vypadl kvůli emisím CO2. Pak se dále vyráběl v Hanoveru pro „neunijní” evropské trhy, nyní skončil i tam. Přesto se dále pro zbytek Evropy bude vyrábět v Argentině. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB