Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než o statisíce dražší Škoda Kodiaq
28.12.2021 | Petr Prokopec
Úspěchu některých aut z Číny se nelze divit. Toto je velké, 4,5 metru dlouhé SUV s výkonem 177 koní, pohonem 4x4 a spoustou výbavy. Za ceny od 617 tisíc Kč oslovuje Číňany i Rusy jako málokteré jiné.
Číňané nejsou zrovna mistry jmenné konzistence, neboť vůz, o kterém bude řeč dnes, je prodáván pod řadou různých označení a dokonce i pod několika značkami. Doma v Číně jej ale znají jako Bo Yue a v Rusku jako Atlas, přičemž k těmto jménům po nedávném faceliftu přibyl ještě přídomek Pro. Nechme ale stranou různá jména, ve všech případech jde o mimořádně populární model - je jedním z 10 nejprodávanějších čínských auto v Rusku, nejprodávanější auto Geely vůbec a sedmé nejžádanější SUV v Číně za rok 2020. Výrobce jej tak prodává po statisících za rok a při tom, co nabízí - a za kolik - se vlastně ani není čemu divit.
Ačkoli se to z fotek nemusí zdát, není to zrovna malý vůz. S rozvorem 2 670 milimetrů, délkou 4 544 mm, výškou 1 713 mm a šířkou 1 831 mm je to auto zapadající do prostoru mezi Škody Karoq a Kodiaq, přičemž některými aspekty má blíže k tomu druhému jmenovanému, například základním motorem. K tomu ale až za chvíli, nejprve dodejme, že zavazadelník pobere podle údajů výrobce až 662 litrů nákladu, což též není málo.
V případě vzhledu dostal Atlas s faceliftem nové nárazníky, upravena byla také kapota motoru a jiná jsou rovněž světla. Podobně lze hovořit o zádi, kam navíc dorazilo i rozšířené víko zavazadelníku, které navíc nekončí nad nárazníkem, ale zasahuje až do něj. Přepracování se dále dočkal zadní spoiler, opomenout nesmíme ani zvětšenou přední masku chladiče.
To je v případě exteriéru vše, v případě interiéru lze pak zmínit přepracovanou palubní desku s novou generací multimédií a zvětšenou dotykovou obrazovkou. Nové jsou také voliče převodovky, které nyní daleko více odkazují na již zmíněné Volvo. Doplňky v podobě kůže Nappa ale zůstávají.
A nakonec i nabídka motorů dostala s faceliftem slušnou vzpruhu. Atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 l produkující 152 koní byl nahrazen přeplňovanou tříválcovou jedna-pětkou z produkce dceřiného Volva. Tento motor dává k dobru 177 koní a 255 Nm točivého momentu a je v případě pohonu všech kol (v Evropě zatím jediná volba) spojen se sedmistupňovým automatem. Suma sumárum se Geely Atlas Pro dočkalo citelného přepracování, které i s tradičně bohatou výbavou v Rusku k mání od 2 064 900 rublů, tedy asi 617 tisíc Kč.
To je opravdu nízká suma na to, co vůz nabízí - nejlevnější Kodiaq je u nás k mání skoro o 250 tisíc dráž a když dorovnáme technickou i komfortní výbavu, skoro dvojnásobná suma klepe na dveře. Pokud by vám to ale bylo přece jen moc, Číňané spolu s avízem příchodu modelu KX11 oznámili, že Atlas Pro začátkem roku 2022 přijde v ještě dostupnějším provedení. Půjde o nadále bohatě vybavenou, nadále výkonnou, ale technicky přece jen skromnější variantu s pohonem pouze předních kol a jednodušším šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Pak bude mít Škoda s tímto modelem ještě větší problém, neboť v základu bude pořád nabízet méně a cenové nůžky se dále rozevřou.
Geely Atlas Pro dostalo s faceliftem nový motor, pozměněna byla i karoserie a interiér. Soupeř Škody Kodiaq u díky tomu boduje, s novým rokem navíc nabídne ještě levnější základní provedení. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva