Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejúspěšnější Ital moderní historie se vrátí, ač nepochopitelně skončil bez nástupce
15.2.2021 | Petr Prokopec
Italové neprosluli svou systematičností a ani v tomto případě ji neosvědčili. Však jaký smysl dává ukončit existenci nejlépe prodávaného modelu, který si koupily miliony lidí? Po třech letech od konce se ale Fiat Punto má dočkat nástupce.
Fiat Punto byl svého času neskutečný prodejní šlágr, který si každoročně pořizovalo více než půl milionu lidí. I díky tomu se mu v roce 1997 dokonce povedlo jako jednomu z pouhých pěti aut sesadit z evropského trůnu Volkswagen Golf. Nicméně v roce 2013 tento vůz vůbec naposledy překonal metu sto tisíc registrací ročně, protože v tu chvíli šlo už o 8 let staré auto, které marně čekalo na nástupce a už nedokázalo odolávat konkurenci.
Nic se na tom nezměnilo až do roku 2018, kdy Punto nepochopitelně skončilo bez nástupce. Proč se to stalo, ví asi jen sami Italové, kteří se zkrátka rozhodli ke svému někdejšímu klíčovému modelu obrátit zády a nechat jej postupně zemřít. V roce posledním roce svého života už si nenašlo ani 30 tisíc zákazníků a definitivně zamířilo do důchodu, aniž by se dočkal nástupce. Nemysleli jsme si, že se na tom kdykoli cokoli změní, Fiat se ale čerstvě stal nově součástí koncernu Stellantis a právě díky tomu se má podle informací kolegů z Auto Bildu vrátit.
Stellantis má využít platformu CMP EMP1 vyvinutou Peugeotem ve spolupráci s čínským Dongfengem. Tedy architekturu, jakou již používá hatchback 208 či třeba Opel Corsa. Nové Punto by tak bylo trochu klonem již existujícího francouzského a německého vozu, neboť kromě platformy by převzalo rovněž paletu pohonných jednotek, jež svými výkony pokrývají škálu od 75 do 130 koní. Nicméně jelikož ty mají v interiéru doplňovat o trochu méně kvalitní a blýskavé materiály, startovat by italský zástupce měl pod svými dvěma sourozenci.
Vysoká míra sdílených komponentů by navíc nejen snižovala náklady, ale zároveň by vedla i k výrazné časové úspoře při vývoji. Nové Punto se tak má objevit na trhu již v roce 2023. A jelikož Corsa i 208 jsou k dispozici rovněž v elektrických variantách, nebyl by problém s jejím příchodem i v tomto případě. Zda se tak definitivně stane, je prozatím ve hvězdách, zapadá to ale záměrů Stellantisu - ten chce využít renomé maxima svých značek a díky sdílení techniky výrazně prodejně povyrůst. Jméno Fiat Punto do takových záměrů zapadá skoro dokonale.


















Fiat Punto se dočkal tří generací a několika modernizací, z nichž ta poslední dorazila v roce 2012. V roce 2018 skončil bez nástupce, toho má dostat až nyní, přesněji za dva roky, kdy má dorazit na trh. Foto: Fiat
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 2 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 4 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 5 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 7 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva