Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší automobilka světa právě nalila 8,5 miliardy do spalovacích motorů, s jejich koncem nepočítejte
21.4.2022 | Petr Prokopec
Některé automobilky otevřeně sází vše na jednu kartu s tím, že za pár let nebudou prodávat nic než auta s elektrickým pohonem. Výjimky na tomto poli existují a je jistě pozoruhodné, že jednou z nich je Toyota.
Vyvinout automobil rozhodně není levná záležitost. V tomto ohledu můžeme vzpomenout na Mercedes-Benz, který utratil celou 1 miliardu Eur, tedy nějakých 24,5 miliardy korun, za pouhý facelift třídy E. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že výrobci rádi strkají hlavy do oprátky nařizování elektromobilů všem a všude. V takovém případě budou moci veškeré své investice soustředit jen jedním směrem a navíc doufat, že jim nikdo nebude konkurovat s něčím žádanějším - bude to zakázané.
Toyota je nicméně automobilkou, která nechce nechávat svou budoucnost v rukou lidí, kteří nejen nemají potřebné znalosti a přesto strkají do všeho nos. Japonci tak již několik let soustavně naznačují, že nebudou vše sázet na jednu kartu. A jakkoliv loni přišli se svým prvním elektromobilem bZ4X, který brzy dostane sourozence, nebrání se ani hybridům či vodíkovému ústrojí. A co je podstatné, k ledu nehodlají strčit ani spalovací motory.
Značka místo toho oznámila, že do budoucna počítá hlavně se čtyřválcovými jednotkami, která bude stěžejním agregátem nových modelů Toyoty i Lexusu. A i když to nejsou zrovna motory ohromující nadšence, vnímat to lze jako velmi dobrou zprávu. Toyota totiž evidentně s pohřbem spalovacích jednotek nepočítá. Místo toho jen do rozšíření jejich výroby nasype nemalých 383 milionů dolarů (cca 8,57 mld. Kč), z čehož 222 mil. USD (4,97 mld. Kč) je určeno továrně v Huntsville v Alabamě, kde se pohonné jednotky budou montovat.
Japonci nicméně nepočítají pouze s investicí do jediného podniku. Z výše zmíněné celkové sumy totiž 109 mil. USD (2,44 mld. Kč) zamíří do továrny v Troy v Missouri, kde se budou vyrábět hlavy nových čtyřválců. Jejich bloky pak obstará podnik v Jacksonu v Tennesse, do kterého bude investováno 36 mil. USD (805,49 mil. Kč). A aby toho nebylo málo, finálních 16 mil. USD (358 mil. Kč) získá továrna v Georgetownu v Kentucky, kde se rozšíří stávající linka na čtyřválce. Ta má přitom kapacitu 600 tisíc jednotek ročně.
O nových motorech, jenž ve čtyřech továrnách budou vznikat, pak Toyota zatím mnoho informací nezveřejnila. Počítá však s tím, že budou jak ryze spalovací, tak i hybridní. Druhé zmíněné pak někdy před rokem 2025 doplní baterie s tuhým elektrolytem. Japonci tuto technologii nechtějí v prvé řadě nasadit v elektromobilech, neboť by došlo na jejich další zdražení. U hybridů však ceny o tolik výš nevyletí, baterie zůstanou relativně malé.


Toyota počítá i nadále se spalovacími motory. Aktuálně oznámila další investice, které půjdou hned do čtyřech amerických podniků, kde se budou vyrábět nové čtyřválcové jednotky. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 5 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out 29.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 4 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 5 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 6 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 8 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva