Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu
27.4.2021 | Petr Prokopec
Život je otázkou priorit, říká se. Pokud je pro někoho v případě automobilu prioritou maximální možný komfort na palubě, který nemusí doprovázet vrcholná technika, může dost ušetřit i na luxusní limuzíně.
Nejspíše nikomu neuniklo pořekadlo, že ti nejbohatší si často pro korunu nechají koleno vrtat. Dost ušetřit se v jejich případě dá na všemožných odvodech státu, a tak se nelze divit té či oné firmě, že v legislativě hledá skulinky, jak se s určitým produktem části odvodů vyhnout a oslovit tak více zákazníků. Jednou z takových společností zjevně i Mercedes, který tak trochu vyzrál na čínskou daňovou legislativu. Ta totiž neskutečným způsobem prodražuje auta, která mají větší motory.
Pro třícípou hvězdu se pochopitelně nejedná o novou strategii, se stejnou značka počítala již v případě minulé generace třídy S, a tedy došlo pouze k oprášení osvědčených praktik. Zatímco tedy zbytek světa si v nejbližší době bude moci nový Maybach pořídit jen v osmiválcové či dvanáctiválcové verzi, Číňané mohou volit i variantu S480. Tedy provedení osazené třílitrovým šestiválcem, který produkuje 367 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.
Tato čísla nepůsobí v kontextu s 5,5metrovou délkou německé limuzíny bůhvíjak impozantně, vůz nicméně dostal do vínku také elektrickou podporu, načež stovku zvládá za 5,8 sekundy a elektronický omezovač v jeho případě zasahuje ve stejných 250 km/h, jako u výkonnějších sourozenců. Podstatné je však hlavně to, že majitelé limuzín se nehrnou za volant, nýbrž volí soukromého řidiče, který je navíc povětšinou vozí pomaleji.
Prioritou tedy v těchto případech není ani tak motorový prostor, jakožto výbava. A právě v tomto ohledu novinka nikterak nezaostává, neboť bude taktéž spojena se dvěma nezávislými a elektronicky ovládanými zadními křesly. Ta stejně jako zbytek kabiny počítají s koženým čalouněním, které je spárováno s dřevěnými dekory. Mimo to jsou opatřena podnožkou či podavačem bezpečnostních pásů, stejně jako polštářky navyšujícími komfort.
Počítat lze rovněž s plejádou displejů, které se objevují vpředu i vzadu, přičemž řidič bude mít k dispozici i většinu asistenčních a bezpečnostních systémů. K ústupkům tedy skutečně dochází jen pod kapotou, čehož si pochopitelně zvenčí jen málokdo všimne. I proto ostatně třícípá hvězda hodlá počet šestiválcových verzí rozšířit, a to o plug-in hybridní provedení, jenž onen třílitr a 367 koní spáruje se 150koňovým elektromotorem. Čekat tak lze i jízdu čistě na elektřinu.
Němci nicméně zatím s touto variantou nepřišli, přičemž není jisté ani tolik, zda bude opětovně k mání pouze v Číně. Stejně tak ostatně nebylo ani rozhodnuto, zda by se aktuálně odhalené provedení S480 nakonec nemohlo podívat i do Evropy. Nestalo by se tak ale pochopitelně kvůli daním, nýbrž kvůli emisím. Pokud by ale na tuto expanzi došlo, pak šestiválcový model máme čekat pod označením S450. I zde by šlo tak trochu o auto pro chudé bohaté, neboť i když finální cenu zatím neznáme, rozdíl ve prospěch šestiválce bude hlavně díky odlišnému daňovému zatížení enormní. Levnější Maybach v prodeji určitě nečekejte.
















Nový Maybach se představil i v šestiválcovém provedení, jenž aktuálně míří pouze na čínský trh. Tamní úřady totiž vozy s většími motory zatěžují obrovskými daněmi, které se mnoha milionářům nechce platit. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 3 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejčtenější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
2.11.2025
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
2.11.2025
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
2.11.2025
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
2.11.2025
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
3.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
