Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci srovnali Škodu Octavia Combi s jejím úhlavním soupeřem, tradiční zbraně už nezabírají
27.11.2020 | Petr Prokopec
Němci snad ani nemohli tušit, na jak horkou půdu se z našeho pohledu pouští. Novou generaci Octavie Combi postavili proti Hyundai i30 Kombi.
Na počátku letošního roku došlo na facelift úhlavního soupeře Škody Octavia v České republice. Tehdy bylo odhaleno inovované Hyundai i30, nejprve však jen objevilo jen jako hatchback a liftback, v průběhu léta nicméně došlo také na kombík. I ten dostal hlavně novou masku chladiče či přepracované světlomety, zatímco dovnitř zamířila poslední generace multimédií, digitální přístrojový štít či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Kromě toho Korejci přidali také na bezpečnostní výbavě, stejně jako se novinek dočkal motorový prostor.
Jelikož samotná Škoda Octavia dorazila jen o chvíli dříve ve zcela novém hávu, nastala ideální příležitost ke srovnávacímu testu. Hozené rukavice se chopil německý Auto Bild, který se zaměřil právě na kombíky. V souvislosti s tím tedy pochopitelně sáhl po dieselových verzích, které budou mezi privátními majiteli nejrozšířenější. Korejec dorazil s jedna-šestkou, zatímco u Škody je možné počítat s dvoulitrem. Díky tomu má Octavia papírovou převahu již na úvod, neboť disponuje 150 koňmi a 360 Nm, zatímco i30 kontruje „pouze“ se 136 koňmi a 280 Nm.
Němci konstatují, že u korejské jednoty se již začíná projevovat stáří, přičemž problémy má hlavně za studena nebo pod plným plynem. Ve srovnání s tím je Octavia jemnější a po zvukové stránce rovněž příjemnější. Jelikož navíc dostala do vínku i adaptivní tlumiče, bude vám jízda v ní ve srovnání s korejskou konkurencí připadat jako v bavlnce. Zároveň se nicméně budete muset vyrovnat s tradičními neduhy automatické převodovky DSG, která často řadí nevypočitatelně a se zpožděním, zatímco na korejský šestistupňový manuál prší slova chvály.
Zatímco pod kapotou jsou značné rozdíly, na druhém konci vozů, tedy v zavazadelníku, tomu tak již není. Octavia pobere 640 až 1 700 litrů, i30 pak 602 až 1 650 litrů. Stěžovat si tedy nebudete v jediném případě, přičemž český vůz přihazuje do placu polohovatelnou podlahu, zatímco na straně korejské je větší středový tunel pro lyže. Jakmile však usednete na kterékoliv ze sedadel, již budete favorizovat spíše Škodu. Ta nabízí více místa v podélném i příčném směru a zároveň cestující obklopuje kvalitnějšími materiály.
V tomto ohledu Korejci učinili v rámci faceliftu posun vpřed, nicméně architektura kabiny zkrátka již vykazuje své několikaleté kořeny. To ale ve výsledku lze brát v dobrém i špatném smyslu, neboť multimédia koncernu VW Group jsou aktuálně již poměrně komplikovaná a většina lidí u nich bude potřebovat návod. Ovládání Hyundai je mnohem intuitivnější, přičemž velikostí středové obrazovky může korejská automobilka tu českou snadno dorovnat.
Přistoupit můžeme k závěrečnému zúčtování, ve kterém tradiční zbraně Škodě příliš nepomohly. Spoustou místa v zavazadelníku i kopicí praktičnosti disponují oba vozy a i když je Škoda o něco přívětivější k posádce, jen díky tomu by nevyhrála. Další tradiční zbraň, tedy relativně nízká cena, je dokonce Octavii cizí zcela - Němci testovaný kombík vyšel na 38 365 Eur (přes 1 milion Kč), což je výrazně více oproti Hyundai, které stálo 31 817 Eur (asi 830 tisíc Kč). Přesto Octavie vyhrála, třebaže o málo - z 800 možných bodů jich v tomto srovnání získala 562, zatímco na kontě i30 jich skončilo 551. I to ale nakonec ukazuje, že nejoblíbenější škodovka dávno už není jen spousta prostoru, solidní cena a dál nic. Také s výrazně vyšší cenou si konkurenci umí přijít na kobylku kvalitou jízdy či zpracování.






Škoda Octavia Combi je lídrem ve svém segmentu, a to i když ji hodně ubližuje sebevědomá cena. Foto: Škoda Auto






Hyundai i30 Kombi je po faceliftu mnohem vyrovnanější soupeř. Nicméně jeho 1,6litrový turbodiesel již má své nejlepší dny za sebou. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 7 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před hodinou
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 3 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 4 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 6 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
