Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Úhlavní konkurent Škody Octavia dostal facelift, znát je hlavně uvnitř a pod kapotou
26.2.2020 | Petr Prokopec
Nová čelní maska, 10,25palcový displej multimédií nebo hned tři motory s mild-hybridní technologií, tím se vyznačuje modernizovaný bestseller Hyundai jménem i30 pro rok 2020.
Na českém trhu je sice největším soupeřem Škody mateřský Volkswagen, nicméně ten je pro českou automobilku spíše bratrem. Za arcirivala Mladoboleslavských tak platí spíše Hyundai, z čímž stojí hlavně někdejší marketing korejského výrobce, který se proti tomu českému výrazně vymezoval. A to zvláště v případě modelu i30, který cílí na Octavii. Patrné je to především u současné třetí generace, která již nedorazila pouze jako hatchback a kombík - přivítat jsme mohli i Fastback hrající spíše na stylovou než praktickou strunu.
Nyní byla celá rodina omlazena, byť to na první pohled to zvenčí není moc poznat. Změn není mnoho a spojitost mají hlavně s přídí, kde se objevuje jiná maska chladiče. Korejci ji uvádějí primárně prostřednictvím snímků výbavy N Line, která hraje na opravdu agresivní notu. Má proto sportovněji působící výplet i odlišné nárazníky. Mimo to se chlubí také přepracovaným zadním difuzorem a 17- či 18palcovými litými koly, zatímco běžnější úrovně sází na lité šestnáctky nebo sedmnáctky.
Všechny karosářské varianty a úrovně výbavy dostaly odlišné přední i zadní světlomety, měnil se však hlavně jejich vnitřní design, nikoliv tvar. Doplnit je půjde novými barevami karoserie Dark Knight, Silky Bronze a Sunset Red. Přesunout se můžeme do kabiny, kde je jasně patrný nový 10,25palcový displej multimediálního systému. Ten je už ve standardu vybaven funkcemi Android Auto či Apple CarPlay.
Dále tu máme modernizaci přístrojového štítu, jehož součástí je sedmipalcový digitální displej, přítomno je rovněž bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Opomenout pak nesmíme ani rozšíření bezpečnostní výbavy, která nyní zahrnuje i monitoring jízdních pruhů, přednárazový systém s detekcí chodců, detekcí únavy řidiče nebo varováním před nárazem zezadu. Dále je tu pak světelný asistent či třeba systém sledující vzdálenost vepředu jedoucích vozů.
Asi ta nejpodstatnější inovace se ovšem dotýká motorového prostoru, kde jako základní jednotka bude trůnit litrový tříválec se 120 koňmi. Bude nabízen v ryze benzínovém provedení či jako mild-hybrid osazený 48voltovým elektrickým okruhem. Zajímavé přitom je, že Korejci na rozdíl od konkurence nebudou s tímto ústrojím párovat pouze sedmistupňový automat, ale zároveň vyrukují také se šestistupňovým manuálem.
Mild-hybridní technika je spojena rovněž s 1,6litrovým turbodieselem, který produkuje 136 koní, stejně jako s 1,5litrovým benzínovým čtyřválcem T-GDI naladěným na 160 koní. Také v těchto případech je možné volit mezi manuálem a automatem. Manuál ve všech případech umožňuje funkci plachtění, kdy po uvolnění plynového pedálu dochází k deaktivaci agregátu a tedy k redukci spotřeby paliva.
Tím jsme se dostali pomalu na konec, dodat už lze jen finální zmínku o výbavě N Line. Ta může v případě volby přeplňované jedna-pětky počítat rovněž s poladěným podvozkem a řízením, což má umocnit dynamičnost jízdy. Více se nejspíše dozvíme na ženevském autosalonu, kde bude celá rodina debutovat. Tedy samozřejmě za předpokladu, že kvůli koronaviru nakonec brány výstaviště Palexpo nezůstanou uzamčené.
Hyundai i30 prošlo modernizací, která korejské konkurenci Škody Octavia nadělila hlavně mild-hybridní techniku. Ta přitom bude spárována nejen s automatem, ale rovněž i s manuálem
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch