Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci dieselům nepřestávají věřit, v Ženevě ukázali další nafťák se čtyřmi turby
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří diesely odepisuji, Němců ale mezi takové vážně nepatří. V Ženevě tak trochu mimo hlavní pozornost ukázali i nová Alpina XD4 s čtyřmi turby.
Před několika málo dny jsme si mohli představit novou Alpinu XD3, přepracované BMW X3, jenž pohání čtyřikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel. Tuto pohonnou jednotku mnichovská automobilka dosud nabízela pouze u modelů M550d a 750d, dvorní tuner (vedený však oficiálně jako samostatný výrobce) agregát napěchoval i pod kapotu SUV. Nezůstal přitom u jediného, stejně jako samotná jednotka bezesporu není sériová.
Alpina na ženevském autosalonu představila také model XD4, který se pyšní stejným motorem. Bohužel však ani s touto druhou vlaštovkou nedorazilo o agregátu mnoho informací. Víme tedy jen tolik, že vycházet má ze sériové jednotky BMW osazené čtyřmi turbodmychadly. Jejich počet zůstal zachován, technická data jsou ale jiná.
V případě již zmíněných řad 5 a 7 nabízí BMW ve spojitosti s motorem B57B30TOP výkon 400 koní v 4 400 otáčkách a točivý moment 760 Nm dostupný v pásmu 2 000 až 3 000 ot./min. V případě Alpiny však došlo k možná i poněkud překvapivému naladění na 388 koní. Je ovšem nutné dodat, že nově je výkon k mání v širším rozmezí 4 000 až 5 000 otáček, navíc jej doprovází 770 Nm.
Dá se předpokládat, že Alpina nesnížila výkon kvůli obstrukcím BMW, ale spíše jej uzpůsobila charakteru obou SUV. Stejně tak byla nejspíše brána v potaz větší každodenní použitelnost. Oficiální informace bohužel chybí, proto nebudeme spekulovat a místo toho dodáme, že XD4, stejně jako již dříve odhalené XD3 zvládne stovku za 4,6 sekundy. Tedy stejně rychle jako BMW 750d.
Rozdíl lze vysledovat v nejvyšší rychlosti, XD4 umí dosáhnout 268 km/h (XD3 je o dva kilometry v hodině pomalejší). Dle Alpiny jde o nejlepší hodnoty v daném segmentu, spojeny jsou ovšem pouze s vozy s levostranným řízením. Ty s volantem napravo si budou muset vystačit pouze se dvěma turbodmychadly a tedy „pouze“ s 338 koňmi, stovkou za 4,9 sekundy a maximálkou lehce přes 250 km/h.
Kromě pohonné jednotky Alpina dodala vlastní software také osmistupňovému automatu ZF, zároveň byl specificky naladěn systém pohonu všech kol. Sportovní podvozek pak počítá s adaptivními tlumiči, jimž bude vzadu asistovat aktivní samosvorný diferenciál. Opomenout nesmíme ani na volič jízdních režimů, který nabídne diametrálně odlišné módy Sport+ či Comfort+.
Zapracováno bylo rovněž na vzhledu, byť již jen měrou minimální. Máme tu tedy jen čelní spoiler, kterému standardně dělají společnost 20palcová litá kola ve vícepaprskovém klasickém designu. Za příplatek je ale mohou nahradit i kované dvaadvacítky. V případě XD4 lze pak ještě zmínit záď, která byla ozdobena novým spoilerem, difuzorem i dvojicí oválných koncovek na každé straně.



Nová Alpina XD4 se již ukázala přímo v Ženevě...





...stejně jako na oficiálních fotkách









Posloužit pak můžeme i snímky dříve odhaleného XD3, které disponuje stejnou pohonnou jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
