Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci dieselům nepřestávají věřit, v Ženevě ukázali další nafťák se čtyřmi turby
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří diesely odepisuji, Němců ale mezi takové vážně nepatří. V Ženevě tak trochu mimo hlavní pozornost ukázali i nová Alpina XD4 s čtyřmi turby.
Před několika málo dny jsme si mohli představit novou Alpinu XD3, přepracované BMW X3, jenž pohání čtyřikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel. Tuto pohonnou jednotku mnichovská automobilka dosud nabízela pouze u modelů M550d a 750d, dvorní tuner (vedený však oficiálně jako samostatný výrobce) agregát napěchoval i pod kapotu SUV. Nezůstal přitom u jediného, stejně jako samotná jednotka bezesporu není sériová.
Alpina na ženevském autosalonu představila také model XD4, který se pyšní stejným motorem. Bohužel však ani s touto druhou vlaštovkou nedorazilo o agregátu mnoho informací. Víme tedy jen tolik, že vycházet má ze sériové jednotky BMW osazené čtyřmi turbodmychadly. Jejich počet zůstal zachován, technická data jsou ale jiná.
V případě již zmíněných řad 5 a 7 nabízí BMW ve spojitosti s motorem B57B30TOP výkon 400 koní v 4 400 otáčkách a točivý moment 760 Nm dostupný v pásmu 2 000 až 3 000 ot./min. V případě Alpiny však došlo k možná i poněkud překvapivému naladění na 388 koní. Je ovšem nutné dodat, že nově je výkon k mání v širším rozmezí 4 000 až 5 000 otáček, navíc jej doprovází 770 Nm.
Dá se předpokládat, že Alpina nesnížila výkon kvůli obstrukcím BMW, ale spíše jej uzpůsobila charakteru obou SUV. Stejně tak byla nejspíše brána v potaz větší každodenní použitelnost. Oficiální informace bohužel chybí, proto nebudeme spekulovat a místo toho dodáme, že XD4, stejně jako již dříve odhalené XD3 zvládne stovku za 4,6 sekundy. Tedy stejně rychle jako BMW 750d.
Rozdíl lze vysledovat v nejvyšší rychlosti, XD4 umí dosáhnout 268 km/h (XD3 je o dva kilometry v hodině pomalejší). Dle Alpiny jde o nejlepší hodnoty v daném segmentu, spojeny jsou ovšem pouze s vozy s levostranným řízením. Ty s volantem napravo si budou muset vystačit pouze se dvěma turbodmychadly a tedy „pouze“ s 338 koňmi, stovkou za 4,9 sekundy a maximálkou lehce přes 250 km/h.
Kromě pohonné jednotky Alpina dodala vlastní software také osmistupňovému automatu ZF, zároveň byl specificky naladěn systém pohonu všech kol. Sportovní podvozek pak počítá s adaptivními tlumiči, jimž bude vzadu asistovat aktivní samosvorný diferenciál. Opomenout nesmíme ani na volič jízdních režimů, který nabídne diametrálně odlišné módy Sport+ či Comfort+.
Zapracováno bylo rovněž na vzhledu, byť již jen měrou minimální. Máme tu tedy jen čelní spoiler, kterému standardně dělají společnost 20palcová litá kola ve vícepaprskovém klasickém designu. Za příplatek je ale mohou nahradit i kované dvaadvacítky. V případě XD4 lze pak ještě zmínit záď, která byla ozdobena novým spoilerem, difuzorem i dvojicí oválných koncovek na každé straně.




Nová Alpina XD4 se již ukázala přímo v Ženevě...
...stejně jako na oficiálních fotkách
Posloužit pak můžeme i snímky dříve odhaleného XD3, které disponuje stejnou pohonnou jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha