Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nesmyslný elektrický Abarth 500e nikdo nechce, Fiat ho musel zlevnit o dalších až 75 tisíc Kč
11.7.2024 | Petr Miler
Tohle auto jsme nepochopili a zjevně nejsme sami. Jeho odbyt se limitně blíží nule a docela pochybujeme, že poslední kolo slev jeho prodeje nějak zvlášť nakopne. Chybí mu grády i použitelnost, jen styl tady zkrátka nestačí.
Když se tohle auto v roce 2022 poprvé představilo světu, rovnou jsme jej označili za totální fiasko a novodobého ideového nástupce Škody Fabia Junior. Mohlo to působit příkře, ale žádný smysl nedávalo ani na papíře. Však kdo by si vůz, který si lidé pořizují kvůli emocím či ostrému ježdění, koupil v provedení, které emotivní není a ostře jezdit vydrží možná pár desítek minut? A ještě za něj dal víc než přes 1 milion korun?
Řeč je o Abarthu 500e, sportovní verzi elektrického Fiatu 500, který má dost problémů sám se sebou. Abarth mohl jen způsobit další - auto se 155 elektrickými koňmi, které se rozjede na stovku za 7 sekund a jede maximálně jen 155 km/h, sice mohlo upoutat stylem, ale co dál? Neslyšný pohon stěží vyrovná brutální projev předchůdce, maximální rychlost skutečně nestačí ani Fabii Junior. Co tu zbylo? Už jen absurdní cenovka, která nemohla prodejům pomoci.
U nás se tohle auto nikdy neprodávalo, když ale vstoupilo na trh v mém druhém domově v Nizozemsku, stálo neuvěřitelných skoro 44 tisíc Eur v jediné, bohatě vybavené verzi. To je víc než 1,1 milionu Kč, kdo by takové peníze za výše popsané zboží dal? Ani v bohatém Nizozemsku to nebyl skoro nikdo, a tak cena klesala - do včerejšího dne šlo vůz koupit od 38 490 Eur ve verzi se střechou (971 tisíc Kč) a 41 990 Eur v provedení bez ní (1 060 000 Kč). A kolik lidí ho kupovalo? No pořád skoro nula.
Podle dat BOVAGu se letos v zemi prodalo 24 Abarthů 500e všech variant, což může znít jako výrazně nenulové číslo, ale jen dokud si neřekneme, že standardních pětistovek se letos prodalo za stejné období ve stejné zemi 2 365 kusů. Je to tedy procento všech jejích prodejů, skoro nic, což ale s ohledem na výše zmíněné nepřekvapí. Však kdo by dal 1 milion korun za auto, které se ze stylového stane stylovým a dál nic? Je to prostě nesmysl a nelze to nevidět.
Fiat tak už poněkolikáté sahá po slevách a „kupé” nově zlevnil o 2 000 Eur, kabriolet dokonce o 3 000 Eur ve všech verzích. To máme asi 50 500 resp. 75 500 Kč, docela podstatné slevy u vozu této třídy. Nově se tedy startuje okolo 920 res. 985 tisíc Kč podle provedení. Může to tomuhle podivnému Abarthu zachránit jeho škorpióní kůži? Pochybujeme o tom. Spíš čekejme na moment, kdy po základní pětistovce vrátí Fiat spalovací pohon také Abarthu. Pak jistě prodeje pofrčí, někdy skutečně stačí docela málo...






Nikdy nepochopíme, jak si Fiat mohl myslet, že se tohle auto bude dobře prodávat. Neprodává se ani po několika slevách, a tak dál zlevňuje. Ani to ho ale nejspíš nespasí. Foto: Fiat
Zdroje: Fiat, BOVAG
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 3 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 37 minutami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 2 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 3 hodinami
Co se stalo s taxíky bez řidiče poté, co město zasáhl pouhý výpadek proudu, je poněkud děsivé
před 5 hodinami
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
