Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan kontroluje každou nově vyrobenou Godzillu v noci na ulici, něco takového nedělá nikdo jiný na světě
27.5.2024 | Petr Prokopec
Pokud si říkáte, co zajímavého lze zjistit na nově vyrobeném autě v přítmí nočních ulic, pak jste za těchto podmínek nikdy nefotili auto. Právě ve svitu nočních lamp se některé nedokonalosti ukážou líp než za jakýchkoli jiných podmínek.
Na příchod Nissanu GT-R došlo již v roce 2007, přesto japonská automobilka i letos prodává v principu stále to stejné auto, kterému dokonce nadělila další modernizaci. Ta byla relativně malá, a to i proto, že větší update přišel loni, kdy se Godzilla dočkala mimo jiné nových nárazníků. Z nového oficiálního prohlášení ovšem vyplývá, že GT-R si nadále od Nissanu dopřává mimořádné péče. A o přesto, že ročně osloví jen pár stovek zákazníků a je daleko za koncem obvyklého životního cyklu automobilu.
Nissan totiž oznámil, že věnuje velkou pozornost tomu, jak vůz vypadá ve tmě. Především v případě odstínů Midnight Purple a Bayside Blue značka provádí schvalovací proces „v noci pod světlem uličních lamp - jen tak lze zajistit působivý vzhled pro všechny, kdo chtějí vystavit svůj vůz v pozdních hodinách na automobilových přehlídkách“. V případě ostatních aut z japonské stáje ovšem taková preciznost neplatí a nevíme ani o jiné automobilce, která by něco takového tímto způsobem dělala.
Dá se předpokládat, že Nissan tak nečiní jen kvůli oficiálním show, ale spíše kvůli těm neoficiálním. Automobilová kultura je totiž v Japonsku na zcela jiné úrovni, většina lidí na vůz pohlíží jako na člena rodiny. GT-R je pak bráno za národní poklad, jenž sice postrádá v názvu slůvko Skyline jako jeho předchůdci, s těmi je však i nadále propojeno, třeba skrze zmiňovanou modrou barvu karoserie.
Odstín Bayside Blue je totiž pojmenován podle tokijské Bayshore Route, tedy silnice, která se v 90. letech minulého století stala slavnou kvůli pouličním závodům pořádaným právě po setmění. Lidé, kteří na takové akce dorazili, přitom museli počítat se zcela odlišným světlem, než jaké nabízí slunce. To logicky mělo vliv i na vzhled jejich aut, jenž místo obdivu mohl přilákat spíše palce dolů.
Právě to by se díky výjimečné kontrole nemělo opakovat. Zajímavé nicméně je, že odstíny Bayside Blue a Midnight Purple nelze objednat pro verzi Nismo, pouze pro základní provedení, a to ve výbavě Premium v prvním případě, respektive T-Spec v tom druhém. Pokaždé je u toho 570 koní, což dnes nepůsobí tak výjimečně - tento výkon si navíc musí poradit s nemalou hmotností 1 785 kg.
Japonci ale opakovaně dokazují, že díky sofistikované technice a pohonu všech kol lze snadno překonat i takové překážky. Standardní GT-R tak reálně zvládá zrychlit na stovku za méně než 3 sekundy, provedení Nismo s 3,8litrovým šestiválcem naladěným na 608 koní je dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší. Do výbavy pak navíc ještě dostalo podvozek uzpůsobený okruhovému využití.
Zda je přitom letošek pro Godzillu vůbec posledním, je zatím ve hvězdách. Japonská automobilka zatím nic nepotvrdila, ani nevyvrátila. Uvedla však, že v rámci poslední modernizace zredukovala míru vibrací a hluku pronikajících do kabiny při poklidnější jízdě. Investice tedy rozhodně nebyly malé, načež se asi dá předpokládat, že nás čeká ještě pár let loučení.
![Nissan kontroluje každou nově vyrobenou Godzillu v noci na ulici, něco takového nedělá nikdo jiný na světě - 1 - Nissan GT-R 2024 specialni odstiny 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan kontroluje každou nově vyrobenou Godzillu v noci na ulici, něco takového nedělá nikdo jiný na světě - 2 - Nissan GT-R 2024 specialni odstiny 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan kontroluje každou nově vyrobenou Godzillu v noci na ulici, něco takového nedělá nikdo jiný na světě - 3 - Nissan GT-R 2024 specialni odstiny 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Kontroly s pomocí pouličních lamp se GT-R dočkává v případě odstínů Midnight Purple a Bayside Blue. Jen tak se ukážou všechny neduhy laku v prostředí, kde má vůz také zářit. Foto: Nissan
Zdroj: Nissan
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejčtenější články
Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
26.6.2024Sběratel rozjel silniční Formuli 1 Mercedesu na maximum na německé dálnici, z její dynamiky naskočí husí kůže i vám
27.6.2024Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024Pokus Korejců o dostupný masový elektromobil je sympatický, ale marný. Sami netuší, kdy tato auta reálně zlevní
27.6.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha