Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan odhalil detaily k faceliftu svého bestselleru. Co vše nabízí Qashqai 2017?
15.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jasně nejlépe prodávaný model Nissanu bude nově k mání nejen s vizuálními úpravami, ale třeba i s kůži nappa v interiéru či semi-autonomním řízením.
Druhá generace Nissanu Qashqai je na trhu již čtvrtým rokem. Na prodejích to ovšem rozhodně není zdát, ostatně jen v Evropě bylo loni registrováno 233 496 nových vozů, tedy nejvíce v historii tohoto kompaktního SUV a jasně nejvíce ze všech zde prodávaných Nissanů. Letos je navíc odbyt ještě vyšší, pročež by se mohlo zdát, že japonská automobilka zanevře na jakoukoliv modernizaci a svůj klíčový model bude prodávat v nezměněném stavu ještě hezkých pár let.
Skutečnost je ale odlišná, Nissan v březnu vytáhl první fotky faceliftovaného provedení a nyní modernizaci do detailu představil. Ta se dle automobilky měla zaměřit na čtyři klíčové oblasti - design exteriéru, vyšší kvalitu interiéru, chování vozu na silnici a integraci nejnovějšího semi-autonomního řízení. Mimo to se pak dočkáme i nové vrcholné úrovně výbavy Tekna+.
V rámci designu byla modifikována hlavně příď, kam se nastěhoval nový nárazník či modernější maska zvaná V-Motion. Máme tu také pozměněné světlomety s LEDkami pro denní svícení, v rámci boků budou mít zákazníci k dispozici svěží design 17-, 18- a 19palcových litých kol. A dorazí i nové barvy Vivid Blue a Chestnut Bronze či nový zadní nárazník.
Uvnitř lze očekávat především kvalitnější materiály, z nichž jsou kupříkladu kliky dveří. Dorazil také nový volant se zploštělou spodní částí, upravené výdechy klimatizace nebo přepracovaná sedadla. Ta se pyšní mnohem tenčími opěrkami, cestující vzadu tedy budou mít i přes zachování rozvoru více místa pro nohy. Nové je ale i jednodotykové ovládání všech čtyř oken.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde nechybí překalibrované tlumiče a pružiny či odlišné gumové komponenty. Nissan také zesílil stabilizátory, aby vylepšil ovladatelnost. O snížení hluku v kabině se oproti tomu starají nové tlumicí materiály v předních dveřích či v zadních blatnících, ze stejného důvodu ovšem vůz dostal i nové těsnění vpředu a tlustší zadní skla.
Další novinkou je semi-autonomní řízení ProPilot. To je schopné řízení, akcelerace i brzdění, ovšem jen v rámci jednoho pruhu či uprostřed husté dopravy. Systém přitom spojuje data monitoringu jízdních pruhů, adaptivního tempomatu a technologie Traffic Jam Pilot, přičemž aktivován je tlačítkem na volantu.
Zbývá již jen dodat pár slov o oné úrovni výbavy Tekna+, která by měla napomoci Nissanu ohrozit i prémiové hráče. Z toho důvodu Qashqai dostal do vínku kožené čalounění nappa se švy ve stylu řemínku hodinek, jenž si můžete vybrat v černé a švestkové verzi. Kromě toho nechybí audio Bose či třeba venkovní stříbrné kryty zrcátek a střešní ližiny. Detaily o dostupných motorech, jejich výkonech a spotřebě najdete v tabulce níže - nic většího než benzin 1,6 turbo ani tentokrát nečekejte.
Tím jsme s kompaktním SUV hotovi, v krátkosti pak zmíníme jeho většího sourozence, tedy model X-Trail. I ten se dočkal lehčí modernizace, která zvenčí přináší tytéž nárazníky, světlomety či masku. Paleta barev se ovšem rozšířila o čtyři odstíny (Orange Pearl, Red Pearl, Blue Pearl Metallic a Dark Brown Pearl), svěžejší je i nabídka litých kol.
Uvnitř je možné taktéž počítat s novým volantem, dorazilo i semi-autonomní řízení ProPilot. Ve výsledku se tedy modernizace obou modelů příliš neliší, do prodeje pak faceliftovaný Qashqai i X-Trail zamíří shodně již příští měsíc. Blíže k příchodu obou novinek do showroomů pak budou oznámeny i pozměněné ceny, v jejich případě ale nelze očekávat žádnou revoluci.
Paleta dostupných motorů Nissani Qashqai 2017 a jejich spotřeba

Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu Qashqai
Paleta dostupných motorů Nissani X-Trail 2017 a jejich spotřeba
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu X-Trail
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 4 hodinami - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021 - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021
Nejnovější články
- Japonci v této době chystají úplně nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
před 2 hodinami - Auto se 720koňovým šestilitrem bylo vyprodáno během pár týdnů, přesto končí
před 3 hodinami - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 4 hodinami - Cena náhradních motorů Porsche Taycan bourá představy o levném servisu elektromobilů
před 5 hodinami - Někdo na autě koupeném za 600 tisíc Kč vydělal během pěti let přes 400 tisíc korun
před 6 hodinami - Rolls-Royce začal nabízet výbavu jako nikdo jiný, kuje tak železo, dokud je žhavé
včera - Původně levné a stylové SUV Renaultu má české ceny, o svou největší výhodu přišlo
včera - Australané stvořili obytný vůz do hodně velké nepohody, nezastaví ho ani kolmé skály
včera - Motory na benzin a naftu neskončí, EU uznala, že zákaz by poškodil životní prostředí
včera - Chorvatská automobilka ukázala nové ústředí za 5 miliard, ještě nedávno sídlila v garáži
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12:23 - rhinos
- Range Rover Sport nebo BWM X6 12:09 - 970ka
- Onboard videa 11:33 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 07:25 - HondaMan
- 2 auta za spolu cca 35000€ 06:50 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 19:58 - WRXSTi
- Politický koutek 19:44 - ctrl_j
- Policejní kontroly a měření 16:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 12:13 - jarka
- whitelist & blacklist 07:42 - Jaggie